التماس و پابوسی از کودتاگران!

واقعا اين انتخابات نبايد نتيجه‌اش به اين شكل درمي‌آمد. من فكر نمي‌كنم اينها بعد از اين بتوانند مملكت را اداره كنند، فقط مي‌توانند كنترل كنند...
کد خبر: ۸۶۳۴۱۵۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

15 شهریور ماه سال 1388 بود که محمد‌رضا شجریان در گفت و گویی مستقیم با شبکه‌ی تلویزیونی صدای آمریکا (رکن رسانه‌ای سازمان سیا) ، علیه رای قانونی ملت در 22 خرداد همان سال موضع گرفت و با حمایت صریح از آشوبگران گفت:«واقعا اين انتخابات نبايد نتيجه‌اش به اين شكل درمي‌آمد. من فكر نمي‌كنم اينها بعد از اين بتوانند مملكت را اداره كنند، فقط مي‌توانند كنترل كنند و كار ديگري نمي‌توانند بكنند!»

یکسال بعد در بیست و ششم اردیبهشت بی بی سی فارسی (ارگان خبری رژیم سلطنتی انگلستان) مصاحبه‌ی شجریان با این شبکه را پخش نمود .شجریان تا انجا پیش می رود که این مصاحبه ضمن اعتراض به پخش تصوير مبارك امام خميني (ره) بر روي تصنيف «ايران اي سراي اميد» مي‌گويد: «آن آهنگ يك حالت رستاخيزي را در جامعه نشان مي‌دهد اما ديدم كه اينها روي اين آهنگ تصوير آقاي! خميني را نشان مي‌دهند كه دارد از پله‌هاي هواپيما پايين مي‌آيد، خوب، من اين آهنگ را براي ايشان نخواندم كه! و ديدم كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي دارد از آهنگ‌هاي من سوءاستفاده اين‏جوري مي‌كنند.»

یک روز پس از سالگرد شکست خفت‌بار عُمّال فتنه از ملت ایران در 23 خرداد سال 89 شجریان در گفت و گویی با شبکه‌ی تلويزيوني سي‌ان‌ان با چشمانی گریان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مواضع خصمانه گرفت و گفت:« در طول 31 سال گذشته حتي يك هفته يا يك روز هم احساس شادي نكردم...من هر جاي دنيا كه مي‌روم و مي‌بينم كه مردم خوشحال و شاد هستند دوست دارم، ولي در كشور خودم وقتي مي‌بينم يك زن بدون پشتيبان در كنار خيابان مجبور به سيگارفروشي است ... من اين صحنه‌ها را نمي‌توانم ببينم.... » و سپس می‌گرید! وی از هنرش بسان ابزاری علیه حکومت اسلامی نام برده و در همین مصاحبه می افزاید : «هنر در ذات خود يك نوع اعتراضه، براي همين حكومت‌ها، وقتي هنر پا به عرصه تقابل مي‌گذاره از اون وحشت دارند و مي‌ترسند!...»

شجریان در گفت و گو با تلویزیون استراليا در یک اظهار‌نظر ضد دینی نیز گفته بود:«بايد دين از سياست جدا شود!» او در گفت و گو با شبكه اس.بي.اس استراليا گفت: «30 سالي است كه مذهب در سياست وارد شده و حكومت را به دست گرفته و نتيجه بسيار بدي داشته است!!!! و همه! به اين باور رسيده‌اند كه بايد دين و مذهب از سياست جدا شود!»

آنچه ذکر شد فقط بخشی از اظهارات ضد نظام و ضد دینی شجریان بود و وی هرگز از آن ابراز پشیمانی نکرد با این حال پس از روی کار امدن دولت یازدهم شاهد تلاش‌‌های جدی برای حضور دوباره‌ی شجریان در صدر اخبار فرهنگی و هنری و اجرای زنده‌ از سوی وی هستیم!اخیرا ایلنا از برگزاری کنسرت نوروزی محمد رضا شجریان خبر داد و ضمن رپورتاژبرای آن نوشت:« کنسرت «سرگشتگان عشق» 12فروردین ماه سال 1395 به سرپرستی مجید درخشانی و سعید فرج‌پوری به همراه سازهای ابداعی محمدرضا شجریان، در دو بخش برگزار می‌شود.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار