قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۰.۶ درصد کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر ۱۱۶۵ دلار معامله شد.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۵۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از رویترز،  پس از آنکه گزارش جدید بازار کار آمریکا تردیدهایی را درباره چشم انداز روند سریعتر افزایش نرخ بهره در سال جاری ایجاد کرد و ارزش دلار را افزایش داد، قیمت طلا از نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود پایین تر آمد.

افزایش فرصت های شغلی در اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه بیش از آنچه که انتظار می رفت کند شد و افزایش استخدام ها به دلیل آب و هوای نه چندان سرد زمستانی کاهش یافت، اما افزایش دستمزدها و رسیدن نرخ بیکاری به پایین ترین رقم 8 سال گذشته نشان داد که ترمیم بازار کار همچنان با قوت ادامه دارد.

اما ادامه سیاست انبساطی بانک های مرکزی که همچنان در حال مقابله با ضعف طولانی اقتصادی هستند می تواند بازار طلا را به وضعیت بهشت امن سرمایه گذاری برگرداند.

لاچلان شاو، تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: «ما طلا را ترجیح می دهیم.»

«یو بی اس پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری را کاهش داده و در این شرایط، مردم باید انتظار خود مبنی بر عادی سازی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تعدیل کنند. اگر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره دست نگه دارد، آنگاه دلار آمریکا تضعیف خواهد شد و بازار طلا تقویت خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا 0.6 درصد کاهش یافت و به 1165 دلار و 86 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به بالاترین رقم 28 اکتبر، (1174 دلار و 50 سنت) رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا هم 0.8 درصد افزایش یافت و به 1166 دلار و 60 سنت رسید.

حجم ذخایر اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.70 درصد افزایش یافت و به 698.46 تن رسید، در حالی که این رقم در روز پنجشنبه 693.62 تن بود.

ارسال نظرات