خبرهای داغ:
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دولت نمی‌تواند از مطالبه عمومی مردم برای حل مشکل بیکاری و رکود فرار کند، گفت: کارکرد شعارهای تبلیغاتی محدوده‌ای برای مردم دارد.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۸۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شعارهایی که دولت در طول 2.5 سال گذشته می‌داد عمدتاً با هدف تسخیر افکار عمومی در ارتباط با حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود.

وی افزود: دولت از ابتدا دائم شعارهایی می‌داد مبنی بر اینکه دولت‌های گذشته بن‌بست‌های سیاسی ایجاد کردند و به دنبال آن بن‌بست‌های اقتصادی ایجاد شد و حرمت جمهوری اسلامی ایران از بین رفت و ایران منزوی شد، به طور خاص هم شعار می‌دادند اگر در این حکومت دولت را به دست بگیریم همه این بن‌بست‌ها اعم از مشکلات اقتصادی و انزوای سیاسی و تنش با همسایگان از بین خواهد رفت، اما در طول 2 سال و نیم گذشته درست عکس این موارد اتفاق افتاد.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: دولت با همان نفت حداقل 80 دلاری کشور را تاکنون اداره کرده است و متأسفانه رکود چند برابر شده است، بیکاری مضاعف شده و نه تنها هیچ تغییری در اشتغال جوانان به وجود نیامده بلکه رکود بسیار شدیدتر شده است، تقریباً بخش اعظمی از صنایع کوچک تعطیل شدند و به خیل بیکاران کشور افزوده شده است، بنابراین شعارهایی که دولت داده واقعی نبودند بلکه کاملاً جنبه تبلیغاتی داشتند و فقط برای جلب نظر افکار عمومی به سمت آرای انتخاباتی داده می‌شدند.

وی متذکر شد: در طول دو و نیم سال گذشته دولت مدام دَم از این می‌زد که رکود از بین رفته و ما از رکود عبور کردیم، اما اخیراً خود آقای رئیس‌جمهور مصاحبه کرده و گفته وظیفه ما در پسابرجام شکستن رکود است، در این میان باید پرسید اگر رکود از بین رفته و ما از رکود عبور کردیم دیگر چه دلیلی برای شکستن رکود وجود ندارد، اما علیرغم این مسئله شاهدیم مردم عملاً شرایط رکودی و بیکاری را لمس می‌کنند و هیچ تغییری ایجاد نشده است.

طبیب‌زاده یادآور شد: کل دارایی‌هایی که قرار است در پسابرجام به کشور بازگردد بیش از 6 میلیارد دلار نیست در حالی که در چرخه اقتصادی کشور اصلاً 6 میلیارد دلار تغییری ایجاد نخواهد کرد، بنابراین به نظرم این شعارها برای دولت بسیار خطرناک است، دولت قادر نخواهد بود در کوتاه مدت آثار رکود را در جامعه از بین ببرد، امکان فروش نفت به میزان بیشتر و بازگشت پول نفت برای افزایش درآمد مالی به این راحتی سهل‌الوصول نخواهد بود، چرا که هنوز بحث سوئیفت کاملاً حل نشده و تبادلات ارزی دولت دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه این شعارها وقتی به صورت گزافه‌گویی باشد پس از مدتی در مردم یأس و ناامیدی ایجاد می‌کند و ده‌ها برابر برای نظام مخرب‌تر خواهد بود، تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور و بیکاری مطالبه واقعی مردم است، باید پرسید اگر روحانی تحریم‌ها را 40 درصد در ایجاد مشکلات اقتصادی مؤثر می‌دانست، بنابراین آیا دولت در 2.5 سال گذشته در آن 60 درصدی که باید ایفای نقش می‌کرده، اقدامی در راستای افزایش تولید و حل مشکل بیکاری جوانان انجام داده است؟

نماینده تهران در مجلس تأکید کرد: شاهدیم در این مدت کارگاه‌های کوچک بدتر از گذشته تعطیل شدند و دولت هیچ نقشی در اصلاح وضعیت صنایع کوچک نداشته است، این یک مطالبه عمومی مردم است که دولت نمی‌تواند از آن فرار کند و باید درباره حل معضل بیکاری نقش مشخص و اساسی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در غیر این صورت آقای روحانی باید بداند کارکرد شعارهای تبلیغاتی محدوده‌ای برای مردم دارد و اگر این شعارها به منصه ظهور و اجرا نرسند، مردم در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری نظرشان را درباره ادامه فعالیت این دولت اعلام خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها