"عدم کارایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی براساس برنامه ملی در استان مرکزی"

ضعف مراکز علمی استان مرکزی در انتقال فن‌آوری

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی گفت: دانشگاه‌ها و مرکز علم و فن‌آوری استان مرکزی در بحث انتقال فن‌آوری بسیار ضعیف هستند.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۹۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محسن نجفی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با انتقاد از نحوه اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی در استان اظهار داشت: متاسفانه در معرفی ساختار‌ها و ویژگی‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار نسبت به سایر استان‌ها عقب‌تر هستیم و عملکرد مناسبی نداشته‌ایم.

وی افزود: برای اینکه برای سرمایه‌گذاران در تمامی بخش‌ها زمینه‌ها به درستی معرفی و شفاف‌سازی شود بهتر است سایتی طراحی تا سوالات سرمایه گذاران را در کوتاه ترین زمان پاسخگو باشد و از فرار سرمایه جلوگیری شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های ملی در بحث اقتصاد توسط سایر استان‌ها در راستای حفظ منافع استانی چکش کاری شده و به نوعی به سرعت به برنامه‌های ملی شیب می دهند تا شاهد سرازیر شدن سرمایه به سمت استان خود باشند چرا که دستگاه‌های اجرایی توانمندتری نسبت به استان دارند.

نجفی با اشاره به عدم توانمندی استان در توازن بخشیدن به برنامه‌های ملی همسو با توان منطقه‌ای گفت: متاسفانه در استان مرکزی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر اساس برنامه ملی تدوین شده که این کارایی لازم را نداشته که باید به این مسئله ضروری است اگرچه بارها بر وجود یک مرکز مطالعاتی استراتژیک در استان تاکید شده است.

وی زیرساخت‌ها را در جذب سرمایه مهم دانست و افزود: فراهم کردن بخشی از زیرساخت‌ها به دانشگاه‌ها باز می گردد و با توجه به نقش نخبگان و دانشگاهیان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند ولی متاسفانه در استان مراکز دانشگاهی و پارک علم و فن‌آوری هر یک ضعیف‌تر از دیگری در بحث انتقال فن‌آوری بسیار هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی و فن‌آوری متناسب در بدنه دانشگاه‌ها تعبیه نشده است و انتظار داریم در سفر استانی شهرک تحقیقاتی برای استان در نظر گرفته شود که در صورت تحقق بی‌شک نگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی به خارج از استان نخواهد بود و بر ظرفیت داخلی استان تکیه می‌کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌های تحقق اقتصادمقاومتی دانشگاه‌ها هستند که می‌بایست برای این مقصود تقویت شوند به ویژه بخش فنی مهندسی دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار