خبرهای داغ:
دکتر محمدحسین رجبی دوانی در جمع دانشجویان دانشگاه دریانوردی چابهار گفت: نگرانی ما آمریکا نیست؛ بلکه خودی‌های خود باخته هستند که در اثر ضعف شخصیت و ایمان، شیفته آمریکا شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۴۲۹۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام طی سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: اثبات شده عموم سخنان کلیدی مقام معظم رهبری یا ریشه‌ای در قرآن دارد و یا در سیره پاک معصومین(ع).
 
وی ادامه داد: یکی از این کلید واژه‌ها که اخیراً بارها روی آن تاکید شده در ارتباط با نفوذ دشمن است؛ دشمنی که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در این سی و چند سال هر کاری توانسته علیه ما انجام داده و اگر هم کاری نکرده این نیست که نخواسته باشد؛ بلکه نتوانسته است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: نگرانی ما روی آمریکا نیست؛ بلکه روی خودی‌های خود باخته است که در اثر ضعف شخصیت و ایمان، شیفته آمریکا شده‌اند. مشکل ما از جانب خودی‌هاست نه آمریکا. اینگونه افراد می‌توانند آن اقداماتی که آمریکا در این سال‌ها نتوانسته اجرایی کند؛ برایش عملی کنند.
 
وی ادامه داد: اگر دشمن از طریق جنگ سرد و جنگ نرم نتواند به اهداف خود برسد؛ از طریق نفوذ اهداف خود را دنبال می‌کند.
 
دکتر رجبی گفت: اسلام در جامعه‌ای بسته و عقب‌مانده ظهور کرد و معجزه اسلام این بود که توانست این جامعه محدود را تکان دهد.
 
وی در ادامه به ناکامی دشمنان اسلام در سه جنگ سختی که زمان پیامبر اکرم(ص) بر اسلام وارد کردند اشاره کرد و بیان داشت: دشمن در آن زمان هم وقتی نتوانست در جنگ سخت و نرم راهی پیش ببرد، به نفوذ روی آورد و از این راه به اسلام ضربه زد. لذا وقتی نفوذ تا این حد می‌تواند پیش رود، هزینه مقابله با آن چنان سنگین می‌شود که به شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) می‌انجامد.
 
این پژوهشگر برجسته اظهار داشت: در عصر فتحعلی شاه نیز دولت قاجار برای اینکه عقب‌ماندگی خود را جبران کند؛ دانشجویانی را برای تحصیل به اروپا فرستاد و همان دانشجویان عامل نفوذی کشور شدند و ایران را به تاراج دادند.
 
وی ادامه داد: در زمان احمدشاه نیز دیدیم که وقتی احمدشاه حاضر نشد امتیاز کامل نفت را به روس‌ها بدهد، وی را برداشتند و رضاخانی را حاکم کردند که تمام هستی ایران را به آنها داد. همچنین در زمان پسر فاسق و بدنامش که اگر حکومتش ادامه‌دار می‌شد دیگر هیچ چیز از ملیت و مذهب ما باقی نمی‌ماند.
 
دکتر رجبی خاطرنشان کرد: آمریکا وقتی در آغاز انقلاب رابطه خود را با ایران قطع کرد، پی برد که اشتباه بزرگی مرتکب شده؛ زیرا که جای پای خود را در ایران از دست داد و راه نفوذ را برای خود بست.
 
وی در پایان بیان کرد: امروز آمریکا به بهانه برجام دنبال این است که جای پای خود را مجدداً در ایران بدست آورد. اینجاست که حضرت آقا هشدار می‌دهد آمریکا دشمن است و از دشمنی خود دست بر نداشته. لذا ساده‌لوحی است که ما فکر کنیم اگر با آمریکا ارتباط برقرار کنیم مشکلات ما حل خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها