خبرهای داغ:
17روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.
کد خبر: ۸۶۳۴۴۰۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، 17 روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.


توصیه های انتخاباتی رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار فرماندهان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و انتخابات را دو عید پرمضمون ملت ایران خواندند و با تأکید بر حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزودند: حضور همگانی مردم در انتخابات ۷ اسفند نیز، به عنوان خونی تازه، عزت و اقتدار ایران و نظام را بیمه می کنند و اهداف دشمن حیله گر غدار را خنثی می کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد شکاف و دو قطبی کاذب و خطرناک میان ملت و نظام را از اهداف همیشگی جبهه دشمن و در رأس آن امریکا خواندند و تأکید کردند: حضور ملت در انتخابات و تجلی دوباره ارتباط مستحکم مردم و نظام، به معنای نصرت جمهوری اسلامی و ناکام ماندن این اهداف دشمن است و این حضور براساس وعده صدق الهی، نصرت و یاری پروردگار را به همراه می آورد.

ایشان در جمع بندی این بخش از سخنانشان خطاب به ملت تأکید کردند: عزت و افتخار و اقتدار میهن و ملت، در گرو عمل به وظایف انقلابی است که شرکت در انتخابات از مهمترین این وظایف به شمار می رود.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود درباره انتخابات با اشاره به برخی حرفهای غلط و نامناسب که این روزها مایه تشویش و تردید مردم می شود افزودند: این حرفها فقط با نگاه سیاسی و به علت دوری از انگیزه های خدایی بیان می شود اما اکنون قصد ندارم به آنها بپردازم.

رهبر انقلاب در بحث انتخابات، خطاب به مسئولان نیز چند نکته مهم بیان کردند که اصلی ترین آنها، مشغول نشدن به مسائل تبلیغاتی و روزنامه ای بود.

ایشان افزودند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات را موضوعی در نهایت اهمیت خواندند اما خاطرنشان کردند: این مسئله با همه اهمیتش مقطعی است و آنچه بعد از چند هفته باقی می ماند مسائلی اساسی کشور از جمله مقاوم سازی اقتصاد است.

برای خواندن ادامه بیانات رهبر معظم انقلاب اینجا کلیک کنید

دعوت از کاندیداهای فهرست اصولگرایان در جلسه ماه آینده جامعه اسلامی مهندسین

محمدرضا باهنر در جلسه مشترک شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و شورای جام استان تهران که عصر امروز (دوشنبه) در دفتر مرکزی جام برگزار شد، در واکنش به لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان در تهران، گفت: درمجموع تفاهم و وحدتی که در میان اصولگرایان به وجود آمد بسیار ارزشمند است. ما سعی کردیم در فهرست اصولگرایان در بخش‌های مختلف اعم از تخصص‌ها، جوانان، بانوان، روحانیت و... توازن ایجاد کنیم.

وی افزود: البته هرکدام از دوستان ممکن است ایراداتی به این لیست بگیرند اما بالاخره این کار، کار سخت و نفس‌گیری بود.


دروغ بزرگ از «نامزد نداریم» تا «فهرست کامل ارائه می‌دهیم»

کیهان نوشت: با نزدیک شدن به زمان نهایی شدن فهرست‌های انتخاباتی، دروغ بزرگ اصلاح‌طلبان درباره عدم امکان ارائه فهرست آشکارتر می‌شود.
در حالی که جلالی‌زاده عضو حزب منحله مشارکت به ایلنا گفته «اصولگرایان در مسابقه‌ای بدون حریف رقابت می‌کنند و ما ناامید از رقابتی بودن این انتخابات هستیم» حسین مرعشی (سخنگوی کارگزاران) به ایلنا گفت: جریان اصلاحات در تهران لیست کامل خواهد داد و ما از این بابت مشکلی نداریم.
این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌افزاید: لیست ما هم برای انتخابات خبرگان و هم برای انتخابات مجلس در تهران کامل خواهد بود. در تعدادی از استان‌ها نیز امکان معرفی کاندیداهای دولت و اصلاح‌طلبان وجود دارد در برخی از حوزه‌های انتخابیه نیز بنا بر این است که از کاندیدای اصولگرای میانه‌رو حمایت کنیم تا از ورود افراطیون به مجلس جلوگیری کرده باشیم.
این اظهارات ناشی از کم‌حافظگی در حالی است که مرعشی اخیرا مدعی شده بود از 3 هزار نامزد اصلاح‌طلب فقط 30 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و ما امکان ارائه لیست نداریم. افراطیون مدعی اصلاحات به اعتبار رو شدن دست‌شان نزد مردم و کارنامه بدی که پس از 2 سال لاف زدن و وعده دادن برجای گذاشته‌اند، مظلوم‌نمایی و مسئله‌سازی برای به حاشیه راندن مطالبه و سؤال اصلی ذهن مردم را به عنوان تنها برنامه(!)‌ای که در اجرای آن تبحّر دارند در دستور کار قرار داده‌اند.

مجلس آینده شبیه مجلس پنجم خواهد بود

یکی از نمایندگان مجلس ششم به صدای امریکا گفت: مجلس آینده شبیه مجلس پنجم خواهد بود و مجلس پنجم، زمینه‌ساز مجلس ششم بود.


صدای ملت قید منتقدین دولت را زد!

ائتلاف «صدای ملت، منتقد دولت» تغییر ماهیت داد و قید «منتقد دولت» را حذف کرد.

در پوستر انتخاباتی منتشر  شده، عبارت منتقد دولت از صدای ملت حذف شده و این در حالی است که علی مطهری 4 سال پیش با ژست «صدای ملت، منتقد دولت» وارد گود انتخابات شد.


هاشمی هم جزو دلواپسان شد!


یک سایت اصلاح‌طلب  هاشمی را دلواپس خواند.

هاشمی چندماه پیش گفته بود دلواپسان با نتانیاهو همنوا شده‌اند اما به فاصله چند هفته سخنانی گفت که موجب ذوق‌زدگی سیاستمداران و نشریات صهیونیست شد، آنجا که مدعی شد به دنبال ساخت بمب اتمی بوده‌ایم. (!)

اکنون سایت عصر ایران در تحلیلی می‌نویسد: هاشمی امروز را می‌شود، دلواپس‌ترین هاشمی دوران دانست. مروری بر سخنان این روزهای او حکایت از این معنا دارد که هاشمی به شدت نگران فردای ایران است. وی در یکی از سخنرانی‌های خود، ضمن یادآوری برخی تندروی‌های دهه اول انقلاب و در مراحل بعد اظهار کرد: «عده‌ای از مردم از آن تندروی‌ها رنجیدند، بعدها نیز شکل تندروی‌ها عوض شد که باید همه برای جلوگیری از پیشروی آن تلاش کنیم.»

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان ظرف یکی دو روز آینده منتشر می‌شود/از رایزنی ها با شورای نگهبان راضی هستیم

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عصر دیروز (دوشنبه) در حاشیه همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باید همه احزاب، دست‌اندرکاران انتخابات، اعضای هیأت نظارت بر انتخابات مرُ قانون را ملاک قرار دهند چرا که در این صورت است که بسیاری از مشکلات و چالش‌ها رفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر لیست نهایی تأیید صلاحیت‌شده‌ها بیرون بیاید و افراد شاخص شما تأیید نشده باشند واکنش شما چیست، افزود: البته بنده عضو حزب نیستم. ما جبهه اصلاحات را در اختیار داریم و انشاءالله لیستی خواهیم داد که مردم با خیال راحت به همه آن لیست رأی بدهند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: لیست ما ظرف یکی دو روز آینده نهایی خواهد شد چرا که ما هنوز منتظر نهایی شورای نگهبان هستیم و آخر وقت امروز گفته‌اند صلاحیت برخی‌ها قطعی خواهد شد.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ساز و کار اصلاح‌طلبان برای تهیه لیست، تصریح کرد: ما طبق فرم فام عمل می‌کنیم؛ ویژگی‌های مورد نظر کاندیدای اصلاح‌طلب در هزار امتیاز مشخص کردیم و هر کسی بخواهد این لیست را در لیست اصلاح طلبان باشد باید این فرم را پر کند و بر اساس شاخص‌ها و معیارها امتیاز داده می شود.

وی ادامه داد: ما در فرم فام از لحاظ جنسیت امتیازی را به خانم‌ها داده‌ایم و بر همین اساس لیست نهایی را منتشر خواهیم کرد.

 همچنین عارف تصریح کرد: لیست را شب بیستم یا بیست و یکم بهمن ارائه می‌کنیم ولی تاکنون کاری در مورد لیست نکرده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم شورای نگهبان چهره های شاخص ما را تایید کند ولی اینگونه نشد ولی در کل از رایزنی ها با شورای نگهبان راضی هستیم.

به افرادی که آن لیست را تهیه کردند اعتماد کنید

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز طی سخنانی در جمع مردم در مسجد جامع نارمک گفت: نگوئید در لیستی که افراد متدین تهیه کرده اند چند نفر را نمی‌شناسیم و رای نمی‌دهیم، بلکه به افرادی که آن لیست را تهیه کردند اعتماد کنید.

وی ادامه داد:‌ افرادی که دغدغه انقلاب دارند، تک تک افراد و سوابق و عمل و دینداری اعضای لیست را بررسی و لیستی تهیه کرده اند که در وقت خود به شما ارائه می دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امیدوارم لیستی که تهیه و کامل شده مورد رضایت امام زمان باشد، افزود: از مردم می‌خواهم که اگر به لیستی اعتماد کردند، به کل آن رای دهند.


ساختمان خیابان ابوسعید محل خانه احزاب ایران شد

 نائب رئیس خانه احزاب ابران از موافقت اعضای شورای مرکزی این مجمع صنفی با محل ساختمان خانه احزاب در خیابان ابوسعید تهران خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها