خبرهای داغ:
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:

ثروت 62 نفر معادل نیمی ازجمعیت کل جهان است

غلامحسین دهقانی گفت: درجهان نابرابر امروز 62 نفر معادل نیمی از جمعیت کل جهان ثروت اندوخته‌اند و دارایی‌های یک درصد از این جمعیت حتی از مجموع دارایی 99 درصد دیگر بیشتر است.
کد خبر: ۸۶۳۴۴۰۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در مقر سازمان ملل متحد روز دوشنبه طی سخنانی در پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد، نابرابری ها را چه در درون کشورها و چه میان کشورهای مختلف جهان مهمترین مانع توسعه اجتماعی دانست.

وی با اشاره به ابتکار دکتر روحانی رییس جمهوری و تصویب قطعنامه پیشنهادی ایشان مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط گرایی گفت: ابتکار مذکور بر این باور است که فقر و توسعه نیافتگی زمینه های خشونت افراطی و تروریسم را فراهم می آورند و این دو نیز در چرخه ای بیمار گونه به گسترش بیشتر توسعه نیافتگی دامن می زنند.

دهقانی درخصوص منازعات و درگیری ها و تاثیر مخرب آن بر توسعه اجتماعی نیز با اشاره به روند جدیدی که در آن برخی از کشورها با حمایت از گروه های تروریستی آن ها را مسلح کرده و به کشورهای مورد هدف خود می فرستند افزود: این روند خطرناک بر توسعه اجتماعی این کشورها اثرات مخرب و غیر قابل انکاری دارد.

سفیر ایران در سازمان ملل همچنین به دستاوردهای ایران در زمینه پیشرفت‌های اجتماعی که در افزایش مستمر شاخص توسعه انسانی در سه دهه اخیر متبلور بوده اشاره کرد و گفت: کشورمان در مبارزه با فقر رویکردی چند بعدی اتخاذ نموده است که پوشش فراگیر خدمات درمانی، طرح امنیت غذایی و مشوق های تحصیلی برای کودکان بازمانده از تحصیل از جمله سیاست های ذیل این رویکرد می باشد.

نشست سالانه کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد که از 14بهمن آغاز شده تا 23 بهمن ماه به کار خود ادامه خواهد داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها