مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان نیر هویت‌زدایی از خانواده‌ها و ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت را یکی از اهداف شوم شبکه های ماهواره ای عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۴۱۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

حجت الاسلام احد احدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نیر، با اشاره به این‌که بیش از 163 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان علیه فرهنگ اسلامی در حال فعالیت هستند گفت: ماهواره بلای جان خانواده‌ها شده است و مهمترین هدفشان تغییر تفکر، اعتقادات و باورهای اسلامی جوانان است.


حجت‌الاسلام احدی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تغییر جنگ سخت به جنگ نرم، عنوان داشت: در زمان جنگ تحمیلی دشمن از روبرو و با سلاح‌های سنگین جنگی به خاک ما حمله می‌کرد و علی‌رغم تمام مشکلات و نبود امکانات رزمندگان ما با دشمن به خوبی مقابله کردند.


این مسئول اضافه کرد: امروزه دشمن با سلاح‌های کوچک اما به مراتب مخرب‌تر به میدان آمده است و ما باید با سلاح خودش با او مبارزه به مثل کنیم.


حجت الاسلام احدی ماهواره را یکی از مخرب‌ترین ابزارهای جنگ نرم دشمن دانست و تصریح کرد: قدرت تخریب این سلاح کوچک به حدی است که می‌تواند بنیان خانواده و اجتماع را از هم پاشیده و دین و ارزش‌های دینی ما را به بیراهه کشاند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیر ادامه داد: شبکه های ماهواره ای تلاش دارند تا با ارائه برنامه های مختلف و با رنگ و لعاب بسیار، فرهنگ و هنر اسلامی را مورد تهاجم قرار داده و باعث ایجاد انحراف در تفکرات جوانان جامعه شوند.

وی گفت: هم اکنون دشمن تلاش دارد تا با بهره گیری از 3 هزار شبکه ماهواره ای و 163 شبکه ماهواره ای فارسی زبان، اعتقادات مردم و به ویژه جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را منحرف کند.

حجت الاسلام احدی اظهار داشت: در حال حاضر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان اقدام به پخش فیلم ها و سریال هایی می کنند که چیزی جز بی فرهنگی، منکرات و انحرافات را به جامعه القا نمی کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیر طلاق عاطفی از پیامدهای منفی سریال های شبکه های ماهواره ای خصوصا سریال های فارسی زبان عنوان کرد و افزود: در طلاق عاطفی زن و مرد از یکدیگر فاصله می گیرند این در حالی است که زیر یک سقف زندگی می کنند اما هیچ کششی به یکدیگر نداشته و حوصله یکدیگر را ندارند.

وی افزود: سریال های ماهواره ای تلاش می کنند، تعهد زن و مرد به یکدیگر و خانواده را از بین ببرند؛ سریال های ماهواره به طور صد درصدی تلاش می کنند بنیان خانواده های کشورهای اسلامی را از بین ببرند؛ این مسئله هشدار بزرگی است به مردم که آگاه باشند تا گرفتار طوفان فروپاشی خانواده ها توسط این شبکه ها نشوند.


حجت الاسلام احدی تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال از هم پاشیدن خانواده‌ها، شکستن حریم‌های روابط محرم و نامحرم، گسترش بی‌بند و باری و بی‌هنجاری در جامعه است.


وی با بیان این که برنامه های ماهواره تزریق افکار مسموم جهان غرب برای پیاده کردن اهداف خویش است تاکید کرد: دشمنان اسلام با برنامه های مسموم ماهواره تدریجی و مرحله به مرحله به تغییر فرهنگ و ارزشهای اسلامی پرداخته تا با کمرنگ کردن اعتقادات و ارزشهای دینی مروج فساد اخلاقی و بی بند و باری های اجتماعی شوند تا از این طریق غیرت و ناموس را از مردان و عفت و پاکدامنی را از زنان جامعه اسلامی بگیرند و به اهداف و مطامع پلید خویش که همان فلج شدن افکار سالم جامعه است شوند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیر همچنین در مورد تاثیرات رسانه‌ها بر روی انسان‌ها نیز افزود: تغیر حس و نیاز انسان‌ها، خارج کردن خانواده از محوریت، جلوگیری از شکل‌گیری خانواده‌ها، کاهش نرخ ازدواج، کاهش نرخ زاد و ولد، بالا رفتن سن ازدواج، بلوغ زودرس، افزایش نرخ طلاق و غیره از تاثیرات مخرب استفاده از شبکه‌های ماهواره است.


وی افزود: امروز بی غیرت کردن زنان و مردان جامعه یکی از آثار همین ماهواره هاست که تبعات منفی شدیدی به دنبال دارد.


حجت الاسلام احدی گفت: عادی جلوه‌دادن رابطه بین دختر و پسر، هویت‌زدایی از خانواده‌ها، ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت، ایجاد حس رقابت در بین دختران و زنان در جلب نظر مردها، تنوع‌طلبی، جوزدگی و توجهات سطحی از مهم‌ترین اهداف دشمن از پخش بسیاری از برنامه‌ها و سریال‌های ماهواره است.

این مسئول تغییر اعتقادات با استفاده از ایجاد شبهه در بین افراد جامعه را از دیگر تاثیرات استفاده از شبکه‌های ماهواره عنوان کرد و بیان داشت: ترویج خشونت، اختلافات خانوادگی، شکستن حریم‌های خانوادگی، سست کردن بنیان خانواده‌ها، افزایش نرخ خیانت در بین همسران، ترویج خشونت، افزایش تبلیغات ضد دینی از دیگر اهداف دشمن از برنامه‌های ماهواره است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام اظهار کرد: ترویج معروفاتی همچون اقامه به موقع و سر وقت نماز، رعایت حجاب و عفاف، تذکر لسانی و فرهنگ‌سازی در اصلاح شیوه‌های زندگی و عدم استفاده از شبکه های مخرب ماهواره ای از جمله اموری است که هر فرد مسلمانی باید به آن توجه داشته باشد.

ارسال نظرات