انتخاب نام مناسب برای فرزندان، وظیفه‌ای بزرگ بر عهده‌ی والدین است و پدر و مادر باید برای فرزندان خویش از نام های نیکو و پسندیده استفاده کنند
کد خبر: ۸۶۳۴۴۳۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه تشکیل جلسه داد.

در این جلسه حجت الاسلام مقدسی امام جمعه نیر با اشاره به انتخاب نام مناسب برای فرزندان گفت: انتخاب نام ائمه و امامان معصوم (ع) برای فرزندان، کاری خداپسندانه بوده که در بسیاری از موارد به شخص سمت و سوی الهی می‌بخشد و او را در انتخاب راه و روش زندگی یاری و کمک می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر سبک زندگی اسلامی، انتخاب نام نیکو برای فرزندان را یکی از شاخصه های این مهم برشمرد و گفت: با توجه به فرمایشات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، انتخاب نام مناسب برای فرزندان، وظیفه‌ای بزرگ بر عهده‌ی والدین است و پدر و مادر باید برای فرزندان خویش از نام های نیکو و پسندیده استفاده کنند.

امام جمعه نیر گفت: نام زیبا و مناسب تاثیر مستقیم بر شخصیت و رفتار افراد داشته و در چگونگی برقرار کردن ارتباط با دیگران بسیار موثر است.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان نیر افزود: نامگذاری برای فرزند یکی از عواملی مهم در شکل دادن شخصیت کودک از لحاظ معنوی و اجتماعی است و در همین راستا باید فرهنگ سازی مناسبی در جریان انتخاب نام کودکان انجام شود.

مقدسی گفت: بی تفاوتی والدین در انتخاب اسم های نامانوس و نامتعارف برای فرزندان را خطا دانست و افزود: براساس روایات اهل بیت (ع) نهادن نام نیکو از حقوق والدین بر فرزندان است.

امام جمعه نیر همچنین دو اسمی بودن و یا انتخاب نام های مرکب برگرفته از نام اسلامی و غیراسلامی را مناسب فرزندان ندانست.

وی در ادامه گفت: برخی با این انتخاب، اسلامی بودن را برای رعایت تقدس و غیراسلامی آن را نیز نشانه روشنفکری و از کاروان تمدن عقب نیفتادن، عنوان می کنند.

مقدسی تاکید کرد: کسی که مسلمان و پیرو کامل شریعت اسلام است باید همه گفتار، اعمال و کردارش با دین مبین اسلام هماهنگ باشد.

ارسال نظرات