کد خبر: ۸۶۳۴۴۷۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
لیلا اوتادی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: من فکرمی کنم آنقدر فیلم ها دچار تکرار شده و راجع به معضلات اجتماعی و آن هم منوط به یک طبقه اجتماعی است که دیدن آنها دیگر از حوصله بیننده هم خارج شده است.

وی افزود: مسئله ای که من شخصا عدم حضور آن را حس می کنم کمبود فیلم های مرتبط با دفاع مقدس است من در رابطه با دفاع مقدس فیلم نامه ای نوشتم که خودم کار خواهم کرد احساس می کنم هم دینی است به گردن همه ما و هم اینکه ما به هر حال بچه های جنگ هستیم و آن دوران و شرایط سخت و کمبودهای جامعه را دیده ایم و می توانیم به نسل جوان انتقال دهیم.

اوتادی ادامه داد: مردم در آن زمان دست به دست هم دادند و انواع مشکلات از جمله کمبود مواد غذایی و قطعی برق و هزاران مسئله دیگر را تحمل کرده و پشت سر گذاشتند ولی نسل جدید و بچه های متولد دهه 70 و 80 اینها را ندیده اند و ما روز به روز آنها را از این اوضاع دور می کنیم.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: حرکت سینما در حال حاضر حرکتی دایره وار است که می چرخد و دوباره به سر جای اول خود باز می گردد جشنواره شخصا برای من چند سالی است که دیگر جذابیت ندارد فقط اگر دوستان و همکاران خاصی حضور داشته باشند نگاه می کنم و پیگیری می کنم و معمولا هم به جشنواره و آن فضای آشفته و شلوغ نمی روم و خودم در خلوت فیلم ها را می بینم.

اوتادی با بیان اینکه جشنواره ما باید پر محتواتر باشد و بتوان فیلم های نوع دیگری هم در آن پیدا کرد اظهار داشت: در حال حاضر حمایت لازم از فیلم های انگشت شماری که به ارزش ها پرداخته و محتوای بالایی دارند نیز نمی شود تا جوانهایی که در این عرصه تمایل به فعالیت دارند تشویق شوند کسی نیست که جوان فیلم ساز بخواهد از او کمک بگیرد.

وی افزود: مسئله دیگر این است که وقتی مردم بعضا به موضوعی علاقه نشان می دهند فیلم سازان آنقدر آن سوژه را تکرار می کنند که جذابیت آن از دست می رود به عنوان مثال وقتی مردم از یک فیلم طنز استقبال می کنند آنقدر طنز های سخیف ساخته می شود که تبدیل به شانه تخم مرغی های سوپر مارکتی می شود یعنی اصالت فیلم ها که باید طنز موقعیت باشد و درسی هم در پس آن وجود داشته باشد دیگر دیده نمی شود.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: نکته دیگر این است که فیلم سازان وقتی می بیینند با سیاه نمایی از اوضاع ایران جذابیت سطحی و گذرا برای مخاطب ایجاد می شود و در جشنواره ها جواب می دهد مدام این را تکرار می کنند در صورتی که باید تمام سلایق را در سینما داشته باشیم سینما تبدیل به موجی شده که به اجبار همه را به یک سمت یعنی سیاه نمایی می برد.

اوتادی در خاتمه اظهار داشت: متاسفانه امروز فردی که می خواهد با خانواده اش به دیدن یک فیلم برود به سختی می تواند فیلم مناسب پیدا کند و اکثر فیلم ها را نمی شود با خانواده در سینما دید.

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۳:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
بازیگر خوبیه دغدغه هاشم توی اینستاگرامش مشهوده . دریابیدش قبل اینکه بشه سرمایه های اونوری ها