«من همه تلاش خود را برای ساختن فیلمی در خصوص شخصیت گرانقدر حاج احمد متوسلیان صورت دادم و انقدر درگیر ساخت فیلم بودم که فرصتی برای فکر کردن به این که «ایستاده در غبار» چه شرایطی در جشنواره خواهد داشت را نداشتم و گروه همه تلاش را به خرج داد تا اثری موفق را بیافریند.»
کد خبر: ۸۶۳۴۶۱۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، فیلم «ایستاده در غبار» از نظرگاه بسیاری از منتقدان و اهالی سینما پدیده سی و چهارمین دوره جنواره فیلم فجر بوده است. فیلمی که در میان آثاری با رویکردی بی مایه از محتوا و نامنسجم از لحاظ ساختار سینمایی می تواند حتی عنوان بهترین فیلم فجر را از آن خود نماید.

فیلم «ایستاده در غبار»، بخشی از زندگی نامه اسطوره ای چون احمد متوسلیان بوده که با نگاهی به پیدایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلال پرداخت به جاویدالاثر متوسلیان روایت می شود.

کارگردان جوان این فیلم، محمد حسین مهدویان نام دارد که با سخت کوشی و همراهی گروهی جوان توانسته است اثری موفق را به اجرا درآورد. در حین برگزاری جشنواره فجر فرصتی فراهم شد تا با محمد حسین مهدویان به گفت و گو بپردازم که وی درباره ساخت این اثر و توجهی که در جشنواره به فیلم صورت یافته است، گفت: «من همه تلاش خود را برای ساختن فیلمی در خصوص شخصیت گرانقدر حاج احمد متوسلیان صورت دادم و انقدر درگیر ساخت فیلم بودم که فرصتی برای فکر کردن به این که «ایستاده در غبار» چه شرایطی در جشنواره خواهد داشت را نداشتم و گروه همه تلاش را به خرج داد تا اثری موفق را بیافریند. اما حالا خوشحالم از توجهی که هنرمندان و منتقدان و مردم نسبت به فیلم صورت می دهند و این مایه خوشحالی است. همیشه هنرمندان از قشر حساس جامعه هستند و مردم هم نشان دادند که از آثاری که مناسب باشد، استقبال می کنند.» توجه مورد اشاره درباره خوش ساختی فیلم «ایستاده در غبار» از سوی هنرمندانی چون مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا، فرهاد اصلانی و محمود عزیزی صورت یافت که هر یک به جنبه های از ارزشمداری فیلم پرداختند.

کارگردان فیلم مستند- داستانی «ایستاده در غبار» در خصوص موفقیت فیلم در اکران  گفت: «وقتی که در حال ساخت فیلم بودم به این فکر می کردم که «ایستاده در غبار» از آن دسته فیلم ها است که به سختی تماشاگر را به سالن های سینما می کشاند اما اگر این شرایط صورت بگیرد، حتما مخاطب با رضایت سالن را ترک خواهد کرد. آن چه مسلم است معیار سنجش برای هر اثری میزان توجه و رضایت مخاطب خواهد بود و از این رو ما هم باید سعی کنیم در ابتدا تماشاگر را به سالن بکشانیم که این مساله نیاز به روش های مختلفی دارد. به هر حال ایجاد علاقه برای تماشاگر برای ورود به سالن سینما یک مساله بوده و مساله دیگر رضایت مخاطب خواهد بود. مسلم است که مخاطب بالقوه فیلم از آن دست تماشاگرانی است که در شرایط امروز علاقه ای به سینما رفتن ندارد و اتفاقا من می خواهم آن ها را جذب کنم. ما باید همانطور که در نحوه ساخت این فیلم روش متفاوتی را صورت دادیم برای نحوه پخش و تبلیغات آن هم روش های جدیدی را در پیش بگیریم.»

مهدویان در پاسخ به این که تا چه حد شنیده هایی مبنی بر ساخت فیلمی از زندگی امام موسی صدر توسط وی صحت دارد، عنوان کرد:« من در نشست خبری اظهار علاقه کردم که دوست دارم فیلمی درباره امام موسی صدر بسازم اما این مساله تنها در حد علاقمندی است و پیشنهادی صورت نگرفته است. اما اگر چنین ایده ای را به من پیشنهاد کنند، خوشحال خواهم شد و حتما خواهم پذیرفت. چرا که در این مدت مطالباتی صورت گرفته و خیلی ها اظهار علاقه کردند در ادامه فیلم «ایستاده در غبار» فیلمی ارزش مدارانه بسازم.»

منبع: سراج 24
ارسال نظرات