رییس بسیج اصناف تهران گفت: قراردادهای بین المللی از جمله پژوی فرانسه ملزم به پرداخت خسارت هستند این در حالی است که در قرارداد بین المللی پرداخت خسارت پیش بینی شده است و دولت در برابر گردن کلفتی برخی شرکت های خارجی منجمله پژوی فرانسه باید قد علم کند.
کد خبر: ۸۶۳۴۶۳۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، ، با اشاره به اینکه پالس های محرمانه در وزارتخانه های دولت یازدهم بسیار گشته اظهار داشت: محرمانه انگاری، آسیب رسان به اقتصاد و مردم است و از مسوولان می خواهیم با بازی این الفاظ رنجیدگی خاطر مردم را بیشتر نسازند.

وی با بیان اینکه انحصار طلبی در عرصه وزارتخانه های دولتی، عملی غیر منطقی است افزود: تحریم محرمانه! و میزان پول های بلوکه شده محرمانه! قرارداد پژو محرمانه! جریمه گازی ترکیه محرمانه! کاهش تورم و گرانی سبد معیشتی مردم غیر محرمانه!اینها نشان از انحصار گرایی است.

حسن پور گفت:  همسویی دولت و مردم را زیر سوال نبرید و مرز بندی نکنید، جلسات پشت درهای بسته دولت یازدهم در زمینه اقتصادی بسیار دیده می شود.

رییس بسیج اصناف با انتقاد از اینکه خرید ایرباس اقدام شتابزده دیگر در دولت یازدهم است بیان داشت: در خرید یک خانه حداقل شش ماه وقت گذاشته می شود تا بعد از بررسی اقدام شود ولی دولت با عجله ای  غیر قابل تصور، با ایرباس قرارداد بست؛ 40 درصد قطعات هواپیمای ایرباس توسط آمریکا ساخته شده است که بدون اجازه آمریکا نمی تواند هواپیما را بفروشد.

وی گفت: مسوولان قدری از عجله پرهیز کنند و از منابع سرمایه ای کشور در جهت بهینه، بهره برداری و مصرف نمایند.

وی خاطر نشان کرد: قراردادهای بین المللی از جمله پژوی فرانسه ملزم به پرداخت خسارت هستند این در حالی است که در قرارداد بین المللی پرداخت خسارت پیش بینی شده است و دولت در برابر گردن کلفتی برخی شرکت های خارجی منجمله پژوی فرانسه باید قد علم کند.

رییس بسیج اصناف افزود: پژو می خواهد بازار ایران را درقبضه خود درآورد و از تخلفات قراردادی سرباز میزند تا غرامت پرداخت نکند پژوی فرانسه می خواهد از دریا رد شود ولی پایش تر نشود.

وی در خاتمه اشاره کرد: پژو  از آگاهی مردم ایران بیمناک است مسوولان ما نباید در جهت همسویی افکار پژو باشند و مردم را در جریان موضوعات قرار ندهند که عدم شفافیت مسوولان با مردم در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه مغایرت دارد.

ارسال نظرات