قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با «بسیج» اعلام کرد
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: افزایش قیمت‌های جدید به دلیل اضافه کردن سیستم گرمایشی پکیج و آیفن برای واحدهای فاز 11 مسکن مهر است.
کد خبر: ۸۶۳۴۷۲۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، احمد اصغری مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص افزایش قیمت های غیرقانونی فاز 11 مسکن مهر پردیس، گفت: این افزایش قیمت‌ها که برای هر واحد به میزان 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، به دلیل اضافه کردن سیستم گرمایشی پکیج و آیفن برای واحدهای فاز 11 مسکن مهر است که واحدهای دیگر فازها و شهرک‌ها چنین امکاناتی ندارند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پاسخ به سؤال دیگر بسیج مبنی بر غیر قانونی بودن مرحله سوم افزایش قیمت های مسکن مهر، اظهار داشت: دو مرحله از این افزایش قیمت در دولت گذشته به دلیل اعمال تحریم ها و تورم و در نهایت افزایش قیمت مصالح بوجود آمد.

وی ادامه داد: قراردادهای مسکن مهر دولتی نیست و به همین دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر عهده متقاضیان خرید واحدهای مسکن مهر است.

اظهارات معاون وزیر در نشست خبری

همچنین اصغری مهرآبادی صبح امروز در نشست خبری مسکن مهر، در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی چگونه خواهد بود، گفت: 4 شرط اصلی برای ثبت‌نام طرح مسکن مهر نیاز بود بنابراین شرط اول تأهل، دوم 5 سال سکونت در محل پروژه، سوم نداشتن ملک از 84.1.1 و نگرفتن تسهیلات دولتی و زمین از دولت بوده است،بنابراین دولت برای اینکه پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی تکمیل شود به پیشنهادی که وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد جواب مثبت داد و قرار شد این واحدها به متقاضیان واگذار شود.

مهرآبادی با اشاره به اینکه برای این 75 هزار واحد مسکونی هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر در 24 استان کشور واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی داریم و تنها 7 استان یزد، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، کردستان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی ندارند.

مهرآبادی با اشاره به اینکه در 11 استان کشور نیز زیر هزار واحد مسکونی فاقد متقاضی داریم، گفت: استان‌هایی که بیشترین واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی دارند مربوط به استان‌های خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و البرز به میزان 45 هزار واحد مسکونی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر اینکه کمیته‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن تشکیل شده تا شرایط و دستورالعمل فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی را تهیه کنند، گفت: فروش و ثبت‌نام این واحدهای مسکونی مرحله‌ای خواهد بود،یعنی طبق قانون این واحدهای مسکونی به متقاضیان فاقد مسکن واگذار خواهد شد اما 3 شرط اصلی ثبت نام طرح مسکن را تعدیل کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال اگر در شرط ثبت‌نام طرح مسکن مهر اعلام شده است که متقاضی باید از 84.1.1 فاقد مسکن باشد می‌توانیم تاریخ آن را به 94.1.1 برسانیم.

مهرآبادی با تاکید بر اینکه هرچه دوره مشارکت مدنی پروژه‌های مسکن مهر طولانی شود فشار به متقاضی مسکن مهر نیز بیشتر خواهد شد، گفت: برای فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در مرحله اول آگهی آن را در رسانه‌ها و روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی‌ خواهیم کرد و بعد از پالایش در قدم دیگر اگر باز هم واحد مسکونی فاقد متقاضی ماند اختیاری به استان‌ها خواهیم داد تا آنها تصمیم بگیرند.

مهرآبادی افزود: فروش این واحدهای مسکونی براساس قیمت تمام شده است یعنی اگر در قرارداد پیش‌فروش 30 میلیون تومان عنوان شده است این مبلغ به طور یکجا از متقاضی دریافت و به طور مرحله‌ای در اختیار سازنده‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید متقاضی موثر در خرید و ثبت‌نام این واحدهای مسکونی باشند، گفت: تا پایان هفته آینده دستورالعمل و ضوابط ثبت‌نام و فروش این واحدهای مسکونی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد هرچند ثبت‌نام به معنی این موضوع نیست که همه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ارسال نظرات