فرمانده انتظانی استان البرز با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در این استان معضلات فرهنگی به حقی را مطرح می‌کند، گفت: مسئولان فرهنگی استان البرز باید دغدغه‌های آیت‌الله حسینی‌همدانی را پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۳۴۷۴۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در نشست خبری که امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز تشکیل شد، با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و دعوت از آحاد مردم مومن و شهیدپرور استان البرز برای حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن، اظهار داشت: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بوده و به همین سبب در حال حاضر دشمن برای ضعیف کردن انقلاب، فرهنگ را مورد هجوم خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه یکی از ارزش‌های فرهنگی، عفاف و حجاب اسلامی است، گفت: پلیس در حوزه عفاف و حجاب به صورت‌های مختلفی ورود پیدا کرده که بخش عمده بحث پلیس در حوزه امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب، آموزش و پیشگیری از وقوع جرم است.

کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی، مشاوران و کارشناسان نیروی انتظامی برای پیشگیری و آموزش فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌ریزی انجام داده‌اند، افزود: حضور فعالان نیروی انتظامی در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد در بخش آگاه‌سازی و آموزش نقش موثری را داشته است.

وی گفت: در 10 ماه گذشته بیش از 1000 جلسه و آموزش‌های پیشگیری از جرم در حوزه‌های مختلف برای سطوح مختلف جامعه در استان البرز تشکیل شده است.

کامرانی‌صالح با اشاره به بحث پیشگیری از وقوع جرم، افزود: نمایشگاه‌های متعددی، از جمله نمایشگاه‌های سیار در پارک‌ها دایر شده است و کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها برای مشاوره و آموزش حضور میدانی پیدا می‌کنند.

وی افزود: برای آموزش نیز از لوح‌های آموزشی و بسته‌های فرهنگی مربوط به عفاف و حجاب که از طریق معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در سطح استان البرز توزیع می‌شود، استفاده می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه خانواده در آموزش جوانان خود می‌تواند نقش موثری داشته باشد، گفت: یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی در این راستا راه‌اندازی گشت اجتماعی و ارشاد است.

وی افزود: این گشت‌ها در مرحله اول تذکرات و ارشاداتی را پیرامون حفظ شئونات اسلامی به افراد خاطی می‌دهند و در برخی از موارد که تعداد کمی هم هستند به سبب هنجارشکنی آن‌ها را به مقر نیروی انتظامی دلالت می‌دهند.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه در مقر نیروی انتظامی نیز ابتدا توجیهاتی را به افراد خاطی می‌دهند و در صورت پذیرش آن‌ها را به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهند، گفت: اما اگر این افراد قبول رعایت شئونات اسلامی را نداشته باشند، آن‌ها را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه عدم رعایت شئونات و پوشش اسلامی در جامعه بستر طمع را برای افراد معلوم‌الحال ایجاد می‌کند، افزود: اگر به هنجارها توجه نکنیم به ناهنجاری تبدیل می‌شود و بستر ناامنی به شکل‌های مختلف در قالب مسائل ضد ارزشی و ضد دینی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از راننده‌های خانم نیز رعایت شئونات و حجاب اسلامی را نمی‌کنند، گفت: واحدهای گشتی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز خودروی افرادی را که هنجارشکنی می‌کنند، توقیف و تعداد قلیلی به مقام قضایی تحویل می‌شوند.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه روزانه به 200 الی 300 نفر تذکر داده می‌شود و تعداد انگشت شماری از این افراد به مقام قضایی ارجاع داده می‌شوند، افزود: کسانی که به وسیله خودروها ایجاد مزاحمت کرده و آلودگی صوتی تولید می‌کنند، مواردی‌اند که خودروی آن‌ها توقیف و خود افراد به مرکز ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی در حال حاضر بیش از 100 سفره‌خانه را به دلیل عدم رعایت قوانین و شئونات اسلامی پلمب کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه هیچ کس مخالف شادی مردم و جوانان نیست، گفت: ما به دنبال ایجاد بستری برای شاد و در امنیت بودن مردم هستیم.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه نماینده ولی فقیه نیز در صحبت خود به این موضوع اشاره داشته که مخالف شادی جوانان نیست، افزود: نماینده ولی فقیه در مورد نحوه اجرای کنسرت‌ها در استان البرز توسط عوامل اجرایی اشکالات به حقی را بیان می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اتفاقاتی که در حین اجرای کنسرت‌ها رخ می‌دهد، گفت: اگر قصد برپایی کنسرت‌ را دارند، باید توجه کنند که این شادی‌ها به هنجارشکنی تبدیل نشود و شئونات اسلامی در آن رعایت شود.

کامرانی‌صالح افزود: متولیان امر برگزاری کنسرت باید تمهیداتی برای اجرای این‌گونه برنامه‌ها داشته باشند و در کنار شادی در این برنامه‌ها، ارزش‌ها را نیز حفظ و رعایت کنند.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه در این شرایط افرادی به دنبال سوءاستفاده هستند، افزود: افرادی این‌طور وانمود می‌کنند که آیت‌الله حسینی‌همدانی مخالف شادی مردم است، در حالی که وی دیدگاه‌های خوبی را نسبت به این موضوع دارد.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه برای اجرای کنسرت شرط و شروطی را دارد، گفت: در مکانی که 1000 نفر که عمده آن‌ها جوان هستند را جمع کرده‌اند، باید مسئولان مربوطه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که رعایت موازین شرعی و قانونی انجام بگیرد.

وی افزود: اگر کسی نمی‌تواند چنین بستری را فراهم و رعایت کند که در پی آن ارزش‌های دینی زیر سوال برود، این برنامه را برگزار نکند که مدنظر نماینده ولی فقیه نیز همین امر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها