شاکری در جلسه امروز شورای شهر مطرح کرد

دولت جلوی مانور تجمل و شهرداری جلوی ورود میوه‌های خارجی به میدان تره و بار را بگیرد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: دولت جلوی مانور تجمل و شهرداری جلوی میوه‌های خارجی به میادین میوه و تره بار شهرداری را بگیرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۸۰۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مجتبی شاکری در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران نطقی خارج از دستور، اظهار داشت: شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی مظلوم واقع شده است چرا که سازمان‌های متولی مربوطه که باید به این موضوع ورود پیدا کنند وارد عمل نشده‌اند یا در نیمه راه کار را رها می‌کنند بنابراین وضعیت دومی که به‌وجود می‌آید بسیار سخت‌تر از وضعیت قبل آن است.

وی افزود: متأسفانه دستگاه‌های دولتی که باید تأمین‌کننده اعتبارات مربوط به موضوعات اجتماعی باشند به شهرداری تکیه کرده‌اند. چرا باید هزینه‌های بهزیستی و وزارت بهداشت و غیره از سوی شهرداری تأمین شود. اگر این آفت‌زدایی و غربالگری درستی از بودجه شهرداری کنیم زحمت این نهاد و مردم در برعهده گرفتن وظایف دیگران کاهش می‌‌یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ادامه به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دولت محترم جلو تجمل و شهرداری جلوی ورود میوه‌های خارجی به میادین میوه و تره بار را بگیرد.

به گزارش تسنیم، بیان آخرین جمله شاکری بحث تازه‌ای درباره واردات میوه‌های خارجی را در شورا مطرح کرد به گونه‌ای که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره، گفت: درحالی میوه از کشورهایی چون آمریکا وارد می‌شود که کسی نیست میوه‌های خودمان را از روی زمین جمع آوری کند.

وی افزود: وارد‌کردن میوه‌های خارجی مانند گلابی آمریکایی از کشورهای دور باعث خجالت است و حداقل میدان میوه و تره بار که زیر نظر شهرداری است باید مانع فروش چنین محصولاتی شود.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز در توضیحی درباره این موضوع، گفت: در مراکز فروش میوه داخل شهر چه زیرنظر شهرداری تهران است عرضه میوه خارجی به طور کلی ممنوع شده است.

وی ادامه داد: اگر وزارت صنعت بازرگانی و غیره اجازه رسمی ورود میوه‌های خارجی مانند آناناس و موز را صادر کند در میادین میوه و تره بار نیز به فروش می‌رسد.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز گفت: دروازه ورود میوه به تهران در دست شهرداری است و ما به عنوان مدیریت شهری اجازه نمی‌دهیم که میوه قاچاق خارجی وارد تهران شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در نهایت بعد از اظهارات مطرح شده چمران پیشنهاد داد طرحی دو فوریتی در خصوص ممنوعیت عرضه میوه خارجی برای بررسی به شورای شهر ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار