خبرهای داغ:
با حضور فرمانده سپاه نینوا برگزار شد:

ششمین مجمع عالی بسیج استان گلستان

ششمین مجمع عالی بسیج استان گلستان با حضور اقشار و نخبگان بسیجی و فرمانده سپاه نینوا در حسینیه غدیر سپاه نینوا برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۳۴۸۹۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان, رحمت الله صادقی در حسینه سپاه نینوا در ششمین مجمع عالی قشر بسیج استان که با حضور مسئولین, فرهیختگان و نخبگان برگزار شد, اظهار کردبا توجه به روندی که در رابطه با رده های اقشاری و متخصصین بسیج است توانسته ایم به رشد قابل قبولی از لحاظ ساختاری دست پیدا کنیم ولی از لحاظ محتوایی باید سه محور اصلی را برای تحقق بهتر در این روند مورد توجه قرار دهیم.

وی افزوداین محورها در واقع تلاشی است برای مجامع شهرستان و کارگروه ها که توسط خود شما یکایک باید به این محورها توجه شود تا به دقت تحقق پیدا کند .

فرمانده سپاه نینوا اولین محور را پیدا کردن بست لازم در مجموع رده های تحت پوشش دانست و گفتما ساختار لازم را در طول این یک سال و نیم ایجاد کردیم اما یکی از مباحثی که قرار بر این شد تا تمام زیر ساخت ها را بدون هیچ مشکلی راه اندازی کنیم حوزه بست محور موضوع است .

صادقی در ادامه بیان کردبه فضل الهی گام های خوبی برای مباحث ساختاری ایجاد کردیم که باید از لحاظ محتوایی به آن بیشتر پرداخته شود تا بتوانیم پوشش لازم در حوزه های فرهنگی, اجتماعی, سیاسی, دفاعی, اقتصاد مقاومتی و تربیتی و اخلاقی داشته باشیم.

وی حفظ این بست را دومین محور خواند و گفتما به محض اینکه ساختار راه اندازی شد فکر می کنیم به تحقق رسیده است و سعی در حفظ آن نمی کنیم در صورتی که این حفظ خیلی مهم تر از راه اندازی آن است به خصوص در حوزه های بسیج چون کاملا داوطلبانه و انقلابی است.

فرمانده سپاه نینوا تصریح کرداگر شما به لحاظ محتوایی نتوانید سازمان هایی که در اختیار دارید به پیشبرد مناسبی برسانید شما قطعا بدانید فقط در ظاهر توانسته اید کاری انجام دهید،باید طوری برنامه های محتوایی را پیش ببرید تا این فرهیخته و نخبه در مجموع ساختار و سازمان در حوزه اقشار و متخصص این احساس را داشته باشد که از نظر, برنامه, تلاش و دقتش استفاده می شود.

صادقی با اشاره به اینکه در این مدت به مباحث زیادی در این رابطه پرداخته و بحث شده است, افزودباید این اتفاق خوب بیوفتد که فرهیخته و نخبه در حوزه بسیج بتواند آنچه را که به اندیشه اش می رسد در اختیار مسئولین هم به لحاظ کارشناسی و هم به لحاظ مباحثی که خوانده و نظری بگذارد.

وی رشد مسئله را موضوع سوم و اصلی ترین محور دانست و گفتمجموعه بسیج و سپاه نیاز به رشد, بالندگی و توسعه کمی و کیفی دارد،به جهت اینکه حوزه تهدید ما حوزه مشخصی نیست و اگر این بالندگی نباشد و اگر آن فضای قوی نباشد قطعا ما در آن مسیری که باید گام برداریم حرکت نمی کنیم .

فرمانده سپاه نینوا افزوداین سازمان در اختیار شماست تا بتوانید رشد واقعی را در مجموع اختیار خودش ایجاد کند و این رشد هم در حوزه فردی, سازمانی و جمعیت مخاطب است و یا برنامه هایی است که در واقع ما باید در حوزه لحاظ و دنبال کنیم.

صادقی به چهار موضوع در محور رشد اشاره کرد و گفت مباحث امنیتی, بصیرتی, تربیتی و مهارتی باید در مجموع کارها دیده شود و اگر ما توانستیم این اضلاع لازم اداره اقشار را به صورت دقیق کنار هم قرار دهیم این اضلاع می تواند پوشش لازم را در آن حوزه محرومیت اقشار و متخصص ایجاد کند.در غیر این صورت دچار کندی خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرداین مباحثی است که ما به تجربه در این مدت به آن رسیده ایم و ما باید دقت لازم در حوزه ها داشته باشیم و به مرور به عنوان یک ضرورت این موضوعات را مورد بحث قرار دهیم تا در سال ۹۵ بتوانیم به پردازش برسیم.

خبرنگار بسیج: زهرا شیرزاد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار