مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان هشدار داد
مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان؛ شایع‌ترین بیماری‌های مردان ایرانی را تشریح کرد و از ارائه خدمات گسترده به مردان در روز ۶ اسفند به مناسبت روز ملی سلامت مردان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۴۹۵۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، فرزین سلیمان زاده - مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان اظهار داشت: انواع خطراتی که مردان را به واسطه جنسیت، نوع کارهایی که انجام می‌دهند و  شیوع بیشتر برخی از بیماری‌ها که سلامتی آنها را تهدید می‌کند بر اهمیت برگزاری "روز ملی سلامت مردان" و توجه دادن مردان کشور به بیماری‌هایی که در کمین شان است می‌افزاید.

شایع ترین بیماری های مردان در کشور

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: در کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه، بیش از آن که بیماری‌های واگیردار و عفونی به جامعه آسیب برسانند بیماری‌های غیرواگیر آسیب رسان هستند. کما اینکه در کشورهای پیشرفته هم همین گونه است.

وی هشدار داد: به دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و گرفتارشدن بخش قابل توجهی از مردان در زندگی شهری، متاسفانه بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و برخی سرطان‌های خاص مردان در دنیا و کشور ما شیوع به نسبت بالایی دارد که باید در راستای پیشگیری واطلاع رسانی در این باره قدم های جدی برداشت.

این جراح و متخصص بیمارهای کلیه و مجاری ادرار همچنین افزود: اما در عین حال بیماری‌های عفونی مردان نیز در دنیا و ایران در حال شیوع است که البته برایشان پیشگیری و درمان‌های مناسب داریم.

وی افزود: این درحالی است که بیش از آن که درمان در مورد آنها نقش کنترل کننده داشته باشد آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: تعداد این بیماری‌ها کم نیست اما آنچه به نظر انجمن ارولوژی ایران امسال به دغدغه مهمی طی سال‌های اخیر تبدیل شده شیوع بیماری‌های منتقل شونده از راه جنسی است که باید به دقت مورد نظر قرارگیرد.

سلیمان زاده ادامه داد: حال آن که متأسفانه به دلیل شرایط فرهنگی کشور ما، کمتر در خصوص این بیماری‌ها صحبت می‌شود. حال آنکه برخی از این بیماری‌ها در جامعه به طور خزنده و زیرپوستی رو به افزایش است که در صورت عدم توجه و پیشگیری سریع می‌تواند به عنوان یک بمب ساعتی خطرناک عمل کند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل موضوع خاصی که امسال در روز سلامت ملی مردان روی آن تأکید بیشتری داریم سلامت در حیطه بیماری‌های منتقله از راه جنسی است؛ تا خانواده‌ها را از این مهم مطلع کنیم.

مردان کمتر از زنان به سلامتی شان اهمیت می‌دهند

این ارولوژیست عنوان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که مردان نسبت به زنان به سلامت خود توجه کمتری دارند و این امر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز کم و بیش یکسان است. حتی در کشورهای پیشرفته هم مردان به دلیل ویژگی های اجتماعی و ذهنی در مراقبت از سلامت خود نسبت به خانم‌ها سهل گیرتر هستند.

وی یادآور شد: بنابراین شیوع برخی از بیماری‌های مهم مانند سرطان‌ها؛ دیابت و بیماری‌هایی که در پی مصرف سیگار و یا سوء مصرف الکل و مواد مخدر و همچنین عادات غذایی نامناسب ایجاد می‌شوند نیز در مردان بیشتر از زنان است.

عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران اظهار کرد: خوشبختانه امسال تفاهم نامه ای را با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نیز به امضاء رساندیم تا از امکانات و مراکز درمانی وابسته به این انجمن نیز در روز ملی سلامت مردان به نحو مطلوب و در راستای خدمات رسانی بهتر و گسترده تر به مردان در سراسر کشور بهره مند شویم.

به گزارش انجمن اورولوژی ایران، ششم اسفند هر سال مصادف با روز ملی سلامت مردان در کشور است.

ارسال نظرات