خبرهای داغ:

مرمت و بازسازی گنبد مطهر امام علی‌(ع) به خوزستانی‌‌‌ها محول شد

مسئول ستاد عتبات عالیات گفت: مرمت و بازسازی گنبد مطهر امام علی‌(ع) به خوزستانی‌‌‌ها محول شد.
کد خبر: ۸۶۳۵۰۷۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،مسئول ستاد عتبات عالیات اهواز صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقش اصلی ستاد عتبات ساخت، مرمت، بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر اهل‌بیت در عراق و سوریه است.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌هایی که استان خوزستان دارد و حضور چشم‌گیر مردم استان در برنامه‌های معنوی مرتبط با اهل‌بیت، این مردم نقش ارزنده‌ای در بازسازی عتبات عالیات ایفا کردند.

عزیز‌الله زارعی ادامه داد: بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌ بارگاه‌های ملکوتی ائمه اطهار به استان خوزستان محول شده است که پروژه بازسازی گنبد مطهر امام علی (ع) مؤید این مساله است.

وی اضافه کرد: استان خوزستان در سال 91 تا 93 رتبه اول کشور را در جهت مشارکت و حضور در بارگاه‌های مقدس را به‌خود اختصاص داده است.

زارعی تاکید داشت: با وجود نقش اصلی استان در بازسازی عتبات عالیات اما چند پروژه محوری از جمله ساخت 2 هزار متر از صحن حضرت فاطمه در پنج طبقه به استان محول شده است.

این مسئول توضیح داد: 90 درصد فاز نخست ساخت صحن حضرت فاطمه (س) به اتمام رسیده و دو یا سه صحن دیگر در ایام‌الله عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تامین هزینه مالی 2 هزار متر از صحن حضرت فاطمه (س) به ازاری هر متر 3 میلیون تومان بوده که در مجموع 6 میلیارد تومان است.

مسئول ستاد عتبات عالیات اهواز با اشاره به پروژه بازسازی گنبد مطهر حضرت امام علی (ع) تصریح کرد:از صفر تا 100 این پروژه به استان خوزستان محول شده است.

زارعی عنوان کرد: مرمت، نوسازی و ترمیم خشت‌های گنبد مطهر امام علی (ع) به 300 سال پیش برمی‌گردد که طی این سال‌ها و به‌دلیل شرایط جوی خشت‌ها خراب شده‌اند.

وی با بیان اینکه به درخواست آیت‌الله سیستانی مرمت گنبد مطهر امام علی (ع) به ایرانی محول شد: اعتبار لازم برای بازسازی خشت‌های گنبد مطهر 5 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد:عتبات عالیات استان متعهد شد 2 میلیارد تومان از 5 میلیارد را تا پایان سال‌جاری از محل کمک‌های مردمی و خیرین استان تامین کند.

زارعی یادآور شد: گنبد حرم مطهر به 10 هزار خشت نیاز دارد که به ازای هر خشت  500 هزار تومان می‌بایست هزینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر از 2 میلیارد تومان تعهد ما 110 میلیون تومان جمع‌آوری شده است و مبلغ ترمیم و بازسازی 210 خشت به‌دست آمده است.

وی در پایان یادآور شد: هم‌زمان با میلاد حضرت زینب (س) همایشی با حضور 500 نفر از خیرانی که در توسعه و مرمت گنبد مطهر امام علی (ع) و صحن حضرت فاطمه (س) مشارکت داشتند برگزار خواهد شد.

 همایش ستاد عتبات عالیات 25 بهمن‌ماه جاری در گیت بوستان با مشارکت خیرانی که بیش از 10 میلیون تومان به ساخت عتبات کمک کردند برگزار می‌شود.   

ارسال نظرات
پر بیننده ها