مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه یزد چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور است، گفت: 60 درصد جمعیت استان یزد را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۳۵۰۹۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین ریاحی، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: استان یزد با توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، هم‌اکنون رتبه چهارم صنعت و رتبه دوم فعالیت‌های معدنی کشور را از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: 60 درصد جمعیت استان یزد را نیز جامعه کارگری تشکیل می‌دهد و یزد از این نظر از استان‌های تاثیرگذار و یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود.

ریاحی با اشاره به فعالیت شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 دستگاه عضو این شورا هستند و در سال جاری، 11 نشست با اعضای این شورا برگزار شده که این نشست‌ها بیش از 400 مصوبه به دنبال داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد نیز در این نشست با اشاره به مشکل تامین منابع برای پرداخت به موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت اظهار داشت: از نظر پرداخت 9 ماه عقب هستیم و این در حالی است که باید ماهانه 9 میلیارد تومان به این موسسات پرداخت کنیم.

محمد دریجانی از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مهمان ویژه این نشست بود، خواست: در صورت امکان تخصیص اعتبار به بیمه سلامت استان یزد برای به روز شدن پرداخت‌های بیمه‌ای، در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 36 درصد بستری یزد و هزینه‌های مربوط به آن مربوط به سایر استان‌های کشور است که هزینه آن به استان یزد تحمیل شده است.

دریجانی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد هزینه‌های درمانی ایجاد شده در استان یزد مربوط به استان‌های کرمان،‌ فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی است.

در این نشست که با حضور هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از حمایت‌های استاندار یزد همچنین تلاش‌های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تجلیل شد.

فارس/

ارسال نظرات