سهیل سلیمی در گفتگو با «بسیج»:
کد خبر: ۸۶۳۵۴۵۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
سهیل سلیمی کارگردان برگزیده فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اتفاقی که درباره فیلم بادیگارد افتاد نشان داد که عده ای در مقابل کارهای ارزشی موضع دارند، شاید بهترین کاری که جشنواره باید به آن افتخار می کرد بادیگارد حاتمی کیا بود که کاملاً به مقوله امنیت انقلاب اسلامی و کسانی که در این حوزه تلاش می کنند پرداخت.

وی در ادامه افزود: فیلم های امسال جشنواره فیلم فجر از ساختار سینمایی مناسبی برخوردار بوده که این اتفاق خوبی است البته در دل بیشتر فیلم های جشنواره فجر امسال، به نوعی سینمای دولتی مستتر شده که به شکل آزار دهنده ای شعاری بوده و سعی در حمایت از دولت دارند.

کارگردان فیلم "فرشتگان قصاب" تصریح کرد: در برخی فیلم های جشنواره فجر هنوز آثار خامی در حوزه نویسندگی و کارگردانی نیز به چشم می آید.

سلیمی یادآور شد: امسال بازی درخشان حجم عظیمی از بازیگران در اکثر فیلم ها قابل قبول و حرفه ای بود و حتی می توان گفت بازیگرها از کارگردان ها خیلی جلوترند.

وی در تأیید انتقادات حاتمی کیا از نپرداختن به مقوله امنیت کشور و مدافعان حرم گفت: اساساً در دولت اعتدال، داشتن چنین توقعی نادرست است زیرا سیاست دولت سیاستی نیست که به این مقوله ها توجه شود.

کارگردان برگزیده فیلم عمار تصریح کرد: فیلمنامه "فرشتگان قصاب" که در مورد شهدای دفاع از حرم بود اما در طول یک و سال نیم آنقدر بعضی مسئولان اذیت کردند که از گردنه تولید خارج شد.

این کارگردان برگزیده اظهار داشت: در سال گذشته فیلمنامه ای درست و با کارگردانی بسیار حرفه ای که توانایی جذب مخاطبان را داشته باشد نبود البته در حوزه کار ارزشی کار خانم آبیار و مهدویان هم بود که دچار ضعف های عمده حرفه ای بودند اما کار حاتمی کیا کار شاخص و بهترین فیلم جشنواره بود.

وی با بیان اینکه سینمای ایران به آنفولانزای روشنفکری دچار شده گفت: این بیماری روشنفکری مشخصه هایی دارد که سیاه نمایی، نا امن نشان دادن فضای کشور و تخریب چهره جامعه یکی از مشخصه های این بیماری بوده که روشنفکران آن را دنبال می کنند.

سهیلی خاطر نشان کرد: بخش دیگری از روشنفکران با اساس انقلاب اسلامی مشکل داشته و در مقابل آن موضع می گیرند و اکثر فیلم ها در قالب زمستان های طولانی، مدام ابری و تاریک به مخاطب القاء می شوند که به هدف حقیر خود برسند که متاسفانه امسال در جشنواره فجر از این فیلم ها کم نبودند.

کارگردان برگزیده فیلم عمار در خاتمه گفت: در بیشتر فیلم ها فیلمسازانی هم که می خواستند برای دولت کاری کرده باشند صدای یکی از مجریان شبکه خبر به گوش می رسید که از برجام میگفت که این نهایت خلاقیت سینمای ایران است!

ارسال نظرات