البته جهانبگو تنها جاسوسی نبود که غریب‌پور از وی دعوت به همکاری کرده بود.او سال‌ها امكانات خانه هنرمندان را به ...
کد خبر: ۸۶۳۵۵۱۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

بهروز غریب پور مدیر کاخ سی و چهارمین جشنواره‌ی فیلم فجر زاده ۱۳۲۹ در سنندج است. او نویسنده، کارگردان تئاتر و سینما و استاد نمایش عروسکی ایرانی است.غریب پور با حمایت شهرداری تهران ، وزارت ارشاد و رئیس دولت اصلاحات توانست به مدیریت خانه‌ی هنرمندان ایران برسد. پس از آنکه عمر دولت اصلاحات پایان یافت ، غریب پور اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری تحت حمایت و زیر نظر سفارتخانه‌های هلند ، لهستان ، سوئیس ، فرانسه ، چک و... نمود.

از سال 1383 غریب‌پور ضمن دعوت از رامین جهانبگلو(جاسوس تابلودار سازمان سیا)اقدام به تئوریزه‌ی «استراتژی جنگ نرم» در خانه‌ی هنرمندان کرد.جلساتی که گاه سفیر لهستان هم در ان حضور داشت!!!زمینه‌سازی برای براندازی نرم از سوی غریب پور به همین جا خم نشد او با همکاری رامین جهانبگو تن از «رهبران كودتاي مخملي اروپاي شرقي» و يكي از جاسوسان آمريكايي- كانادايي را به خانه‌ی هنرمندان دعوت کرد! «الكساندر اسمولار» و «آدام ميچنيك» (رهبران فروپاشي لهستان) به همراه «آگنش هلر» (از رهبران فروپاشي مجارستان) كه اسناد جاسوسي آنان براي CIA سالهاي پيش در رسانه هاي جهان منتشر شد، يكماه پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال ۱۳۸۴ به تهران آمدند و ضمن توهين به انقلاب اسلامي، در خانه هنرمندان پيرامون «گذار به دموكراسي» و شيوه دگرگون كردن نظام هاي سياسي سخنراني كردند.

البته جهانبگو تنها جاسوسی نبود که غریب‌پور از وی دعوت به همکاری کرده بود.او سال‌ها امكانات خانه هنرمندان را به پيشبرد برنامه هاي «كيان تاجبخش» (عامل جرج سوروس و جاسوس CIA) اختصاص داد. تاجبخش با هماهنگي و همكاري مديرعامل وقت خانه هنرمندان در اسفند ۱۳۸۳ از رئيس مجلس سناي كشور هلند- كه بودجه ۱۵ ميليون يورويي براي براندازي جمهوري اسلامي را تصويب و تاييد كرده- براي حضور در خانه هنرمندان دعوت كرد. تاجبخش در سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ دوبار بازداشت شد و به جاسوسي براي آمريكا اعتراف كرد و سرانجام در دادگاه حوادث پس از انتخابات مجرم شناخته شد.

مدیریت غریب‌پور بر خانه‌ی هنرمندان تنها دو ماه پس از افشاگری‌های روزنامه‌ی کیهان پایان یافت.این روزنامه طي سلسله مقالاتي در خرداد 1386 به افشاگری‌های مستند در خصوص همکاری و همراهی نزدیک «خانه هنرمندان ایران» به مدیریت بهروز غریب‌پور با عوامل اجرایی پروژه‌های کودتای مخملی پرداخت.

با وجود چنین سوابق تاریک و البته آشکاری سایت «انتخاب» (حامی دولت) وی را یکی از بهترین مدیران فرهنگی حال حاضر کشور می نامد!این سایت نزدیک به دولت اعتدال در خصوص غریب‌پور که ریاست کاخ جشنواره‌ی فجر را بر عهده دارد، نوشت:« می‌گوید در طول شبانه‌روز فقط سه ساعت می‌خوابد، آن هم در کاخ. حتی مجال ندارد خودش را به خانه‌اش برساند. بهروز غریب‌پور یکی از بهترین‌ مدیران فرهنگی حال حاضر کشور است. کسی در که در پیشینه کاری‌اش تبدیل کشتارگاه تهران به فرهنگسرای بهمن و تاسیس و سال‌ها مدیریت خانه هنرمندان ایران به چشم می‌خورد.»

ارسال نظرات