به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی:
یادواره شهدای فرهنگی به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی شهرستان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۵۵۲۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج زنجان، یادواره شهدای فرهنگی به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی شهرستان زنجان با حضور خانواده‌های شهدای فرهنگی شهرستان زنجان، جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه زنجان، مسئولان استانی و جمعی از فرهنگیان در زنجان برگزار شد.

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه بیش از 65 درصد فرهنگیان در کشور عضو بسیج هستند، گفت: قشر فرهنگی کشور 4 هزار و 900 شهید تقدیم اسلام کرده است.

عباس مطهری به رویکرد بسیج فرهنگیان در عرصه کنونی کشور اشاره کرد و افزود: انقلاب زمینه‌ساز حکومت جهانی اسلام و ایجاد تمدن نوین اسلامی مبتنی بر نقش مردمی است.

وی با بیان اینکه ممکن است استکبار جهانی با عملیات رسانه‌ای خود بر روی برخی از افراد داخلی اثر بگذارد و از این طریق به کشور نفوذ کند، ابراز کرد: عوامل نفوذی دشمن در داخل کشور و یا تاثیر‌گذاری عملیات رسانه‌ای آنان بر برخی از افراد داخلی و تبدیل شدن آنها به فرد ناصالح و یا غیر‌صالح می‌تواند از روشهای نفوذی دشمنان باشد.

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه دشمنان در تلاشند از طریق راههای نفوذ انقلاب را مریض کنند، تصریح کرد: روشهای مقابله با نفوذ دشمنان این است که نخبگان کشور ارزشهای انقلاب اسلامی و اصول اندیشه‌های امام راحل را به عنوان مرزهای فاصل بین نفوذ دشمنان قرار دهند.

مطهری با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند در صورتی که اصول مذکور بیان شود اتحاد به هم می‌خورد و جذب حداکثری نیز کاهش می‌یابد، گفت: این اصول نه تنها سبب کاهش اتحاد نمی‌شود بلکه سبب ایجاد انسجام، اتحاد و جذب حداکثری می‌شود.

همچنین مادر 77 ساله شهید ایرج ستاری از شهدای فرهنگی شهرستان زنجان که در مراسم یادواره حضور داشت در توصیف فرزند شهید خود گفت: ایرج از دوران کودکی علاقه شدیدی به نماز داشت و این علاقه وی از دو سالگی نمایان بود.

وی بیان کرد: من 7 فرزند دارم که ایرج بزرگترین فرزندم بود که در 20 سالگی در کردستان به شهادت رسید ایرج یک سال پس از مشغول بودن به شغل معلمی در جبهه با اصابت گلوله به شهادت رسید.

گفتنی است، زنجان 49 شهید فرهنگی تقدیم اسلام کرده است که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب جان خود را فدای اسلام کرده‌اند.

شناساندن شهدای فرهنگی به نسل امروز و بیان رشادت‌ها و دلیری‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در شهرستان زنجان بود.

تبیین راه‌های حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و بررسی را‌ه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده و کاربردی کردن آنها از دیگر هدف‌های برگزاری یادواره‌های شهدا است.

لازم به ذکر است، یادواره شهدای فرهنگی شهرستان زنجان در سالن اجتماعات محل دارالقرآن برگزار شد که در پایان مراسم نیز از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی شهرستان زنجان تجلیل شد.

ارسال نظرات