خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: امروز برخی از مسئولین به این دلیل که برایشان زحمت دارد نفوذ دشمن را قبول ندارند این در حالی است که حضرت امام بعد از قطعنامه 598 و رهبری بعد از برجام بارها کلمه نفوذ را به کار برده اند.
کد خبر: ۸۶۳۵۵۶۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار سید هاشم غیاثی در دومین مجمع عالی بسیج شهرستان قاین با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: این ایام یادآور رشادت ها و دلاوری های آحاد ملت بزرگ ایران در دوران قبل انقلاب و دوران پیروزی انقلاب است.


وی افزود: امام خمینی بر جمهوری اسلامی تاکید داشتند و هر چه از عمر پر برکت انقلاب می گذرد بیشتر پی به حاکمیت دینی کشور خود می بریم. حاکمیت دینی ما دارای شکل و محتواست شکل آن جمهوری ومحتوای آن اسلامی است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) عنوان کرد: محتوای حاکمیت دینی ما اسلامی است و توجه به آموزه های دینی ضروری است و در غالب جمهوری مردم مشارکت جدی و حضور موثر داشته اند.

وی اضافه کرد: ما باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم، خداوند متعال در اعطای نعمت ها سنتی دارد به بعضی موجودات مثل فرشتگان نعمت را یکجا داد و دیگر آنها را ارتقا نداد اما امتیاز انسان این است که خداوند نعمتی را به او داد که اگر انسان قدرشناس نعمت باشد نعمتش افزون می شود و گرنه باید منتظر کیفر وعذاب باشد.

غیاثی گفت: 37 سال از عمر انقلاب می گذرد و ساده به دست نیامده است و حکومت ولایی ما امروز به حاکمیت امام عصر(عج) تنها حکومت ولایی است که در طول تاریخ اسلام توانسته بیش از سه دهه عمر کند.

وی گفت: اگر صدر اسلام بررسی شود می بینیم که پیامر(ص) 10 سال حکومت کرد، علی (ع) پنج سال و امام حسن مجتبی (ع) هشت ماه حکومت کردند و دیگر حکومت ولایی شکل نگرفت، امروز حکومت ولایی ما 37 سال از عمرش به رهبری امام معصوم(ع) و نواب ایشان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با مشارکت و مساعدت و همراهی مردم توانسته استعمر پربرکت خود را پشت سر بگذراند.

غیاثی اضافه کرد: مردم ما قدر انقلاب اسلامی را به خوبی می دانند و در همه عرصه ها همیشه مشارکت جدی دارند در انقلاب بعد از توکل و عنایت خداوند متعال نقش مردم و رهبری در جاودانگی آن اثربخش است.

وی اظهار کرد: همواره باید مراقب دشمنی های آمریکا باشیم، راهبرد، تاکتیک و مبانی سه عامل در حوزه دشمن است و ما در دو حوزه تاکتیک و راهبرد شاید بتوانیم با آمریکا و سایر کشورهایی که در مقابل ما قرار دارند توافقی داشته باشیم اما بر سر مبانی و آموزه های دینی هیچ گاه با آنها نقطه تلاقی نخواهیم داشت چراکه مبانی ما متاثر از حاکمیت دینی است و آن چیزی است که در ذات کشورهایی مانند آمریکا نیست.

وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی می خواهد همچنان استقلال خود را حفظ کند بایستی انسان های مصمم و با اراده و انسان هایی که بصیرت در شناخت دشمن داخلی و خارجی داشته باشند رشد پیدا کرده وارتقا یابند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: همه انقلاب های رخ داده در جهان با حمایت یک ابرقدرت شکل گرفته مثل انقلاب های چین، کوبا و ویتنام اما انقلاب اسلامی ما بدون حمایت ابرقدرت ها سرپا ایستاده است و علتش هم رهنمود های امام راحل و مقام معظم رهبری است که مبانی را خط قرمز خود دانسته اند و امروز یک و نیم میلیارد مسلمان جهان هویت خودشان را از انقلاب اسلامی ایران دارند.

در این مدت تهدیدات زیادی از طرف استکبار جهانی در مسیر انقلاب ایجاد شد و هرکدام از این تهدیدات می توانست یک انقلاب نوپا را از میدان خارج کند و آمریکا به خاطر جلوگیری از نفوذ انقلاب و جبران ناکامی های خود همواره شرایط را برما دشوار کرد.

وی افزود: ایام الله دهه فجر بهانه ای است که بیشتر به بحث هدایت و رهبری امام راحل پرداخته شود و نه تنها این نسل که نسل های آینده بدانند که امام چه خدمت بزرگی را به بشریت کرده اند.

سردار غیاثی بیان داشت: امام حساس ترین زمان را برای آمدن به ایران انتخاب کردند. تدبیر امام روز 12 بهمن در به خیابان کشاندن مردم توطئه شاه و آمریکا را نابود کرد، زمانی که امام آمدند، حکومت نظامی بود شرایط حساس بود و هیچ عقل منصفی نمی توانست بگوید که حکومت نظامی باید بشکند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: محافظ آیت الله طالقانی تعریف می کند که وقتی مرحوم طالقانی با امام تماس می گیرند و از ایشان در خصوص آمدن مردم به خیابان در شرایط حکومت نظامی می پرسند و امام به ایشان جواب می دهد، مرحوم طالقانی به محافظش می گوید امام چیزهایی را درک می کند که ما متوجه نمی شویم و امام بار سوم باز به ایشان می گوید، اگر امام عصر(عج) امر کرده باشند شما شک دارید که مردم نباید به خیابان بیایند و اعتقاد ما این است که امام متصل به ماورایی است که توانسته اینگونه تدبیر کند.

وی اظهار کرد: شب قبل از 12 بهمن شرایط شهرهای بزرگ بسیار ملتهب بود وآمریکا می خواست مدرسه علوی که امام در آنجا ساکن بودند، بمب باران کند و مراکز اساسی وحیاتی نظامی را نابود و کودتاکنند.


غیاثی افزود: اما امام(ره) با صدور فرمان راهپیمایی مردم در خیابان، توطئه آمریکا را نقش بر آب کردند، اگر این فرمان امام نبود مدرسه علوی توسط آمریکا بمب باران می شد و همه زحمت های امام و مردم از بین می رفت همین بس که امام ظرف 10 روز توانست پیروز شود و این موضوع برای آمریکا یک پدیده درک نشده بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) یادآور شد: آمریکا با حضور فیزیکی خود در ایران نتوانست این پدیده انقلاب را درک کند و رییس سازمان سیا به رییس جمهوری آمریکا می گوید که ما با یک پدیده تعریف نشده مواجه شدیم که در محاسبات مادی ما نمی گنجد، ما باید به ملت و رهبری امام خود افتخار کنیم که توانستیم این نعمت انقلاب را به دست آوریم.

غیاثی گفت: امروز تدابیر امام به بار نشست و هر کدام از ما در یک جایگاهی برای دفاع از انقلاب تلاش می کنیم باید قدر این نظام و انقلاب را بدانیم و با تحلیل زوایای زندگی امام خودمان در هر جایگاهی که هستیم از مقام معظم رهبری پیروی کنیم.

وی افزود: امروز ایران اسلامی یک الگوی منطقه ای است و جدای از اینکه تاثیر جدی در منطقه داریم و دشمنی آمریکا با ایران اسلامی به این دلیل است که آنها می دانند کشور ما در معادله حال و آینده دنیای کنونی تاثیر گذار است.

غیاثی گفت: رهبری 19 دیماه سال جاری منشور کاملی را برای ما مشخص می کنند و درد دل های خود ونگرانی هایشان ودغدغه هایشان را گفتند وبعد هم فرمودند ماندگاری انقلاب به انتخابات بستگی دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: در روز وفات حضرت معصومه(س) یکی از مسئولین حاکمیتی شورای نگهبان را زیر سوال می برند و کف و سوت می زنند اینها را باید درک کنیم و مراقبت کنیم وهوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: به زعم این غفلت ها مجلس ششم که حاکمیت دوگانه را مطرح می کند دوباره تکرار نشود و این یک آسیب برای آینده است و باید به جمع بندی برسیم و با مشورت از معتمدان جامعه هدف را دنبال کنیم و با مطالعه فرد اصلح ر انتخاب کنیم .

غیاثی با اشاره به موضوع نفوذ افزود : امروز برخی از مسئولین ما نفوذ را باور ندارند و رهبری هم فرموده اند به این دلیل که برایشان زحمت دارند این را قبول ندارند. این درحالی است که حضرت امام بعد از قطعنامه 598 و رهبری بعد از برجام بارها کلمه نفوذ را به کار برده اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: افرادی که در حال حاضر زاویه با رهبری می گیرند در قطع نامه598 هیاهو کردند که چرا بعد از قطعنامه جنگ را ادامه دادید در صورتی که خودشان هم می دانند جنگ به ما تحمیل شد و ما فقط دفاع کردیم و در برجام هم برخی از معاندین داخلی مطرح کردند که در دولت های قبلی هم که تحت زعامت رهبری بود این موضوع تکرار می شد پس چرا این اتفاق نیفتاد و این ها مصادیق نفوذ است.

وی بیان داشت: امروز دشمن در جنگ نرم به توفیقاتی رسیده است و از طریق حوزه های فضای مجازی که خط قرمز خود آمریکاست روی جوانان ما نفوذ کرده است و بر اساس آمار ها بدترین استفاده از شبکه های مجازی در ایران است.

سردارغیاثی با اشاره به موفقیت های نیروهای مردمی در سوریه گفت: بسیج در حوزه های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی نقش داشته است و امروزه نیز ما شاهد نقش بسیج در آزاد سازی شهرهای شیعه نشین نبل و تل الزهرا در کشور سوریه بوده ایم.

وی بیان داشت: برخی افراد که از زاویه سیاسی نگاه می کنند می گویند چرا جوانان ما به سوریه یا عراق می روند در حالیکه هدف آمریکا، اسرائیل، عربستان و قطر نابودی انقلاب اسلامی است. رهبری هم پاسخ کوبنده ای دادند که "اگر شهدای حرم نبودند باید با تروریست ها در همدان و کرمانشاه می جنگیدیم ."

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: یکی از مهم ترین موضوعات پیش روی کشور ما انتخابات است و در این انتخابات حضور حداکثری و انتخاب اصلح مورد تاکید جدی رهبری بوده است.

وی افزود: نماینده ای را انتخاب کنیم که ساده زیستی، استکبار ستیزی، تقوا و توجیه بودن نسبت به جامعه و حامی نظام و انقلاب و رهبری بودن از ویژگی هایش باشد تا مجلسی شکل بگیرد که در راستای اهداف انقلاب پیش برود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها