روزنامه ای در خدمت فراماسونری!

باید دید کدام یک به فرقه صهیونیستی فراماسونری نزدیک تر است؟! روزنامه غرب گرای شرق؟!! یا موسسه آمریکایی فرانکلین؟!
کد خبر: ۸۶۳۵۶۶۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

در گزارش ساواک به تاریخ 28 خرداد 1347 در خصوص موسسه‌ی فرانکلین(از جمله موسسات ماسونی) این‌گونه آمده است: «چون در منطقه، آقای تقی‌زاده معروف به فراماسونری است و ایشان نیز باعث ایجاد شعبه موسسه مزبور (فرانکلین) در تبریز بوده‌اند، لذا استنباط منبع چنین است که موسسه فرانکلین از طرف سازمان فراماسونری تقویت می‌گردد.» در سال 1346 هم ساواک آذربایجان، فعالیت‌های موسسه فرانکلین در تبریز را این‌گونه به مرکز گزارش می‌دهد: «... از چندی پیش موسسه فرانکلین در تبریز ظاهرا به عنوان نگارش و نشر کتاب و باطنا برای پیشبرد مقاصد خاصی که مورد علاقه فراماسون‌ها می‌باشد، دست به جمع‌آوری و همکاری اشخاصی زده و درصدد تهیه کتاب‌های جدیدی است که از طرف این موسسه انتشار خواهد یافت»

با وجود آنکه ساواک در گزارشات خود پرده از ماسونی بودن موسسه‌ی فرانکلین بر‌میدارد اما روزنامه‌ی مجوزدار داخلی جمهوری اسلامی ایران در خصوص یکی از خادمان این موسسه اینگونه می نویسد: «درست در همین دوران که ادبیات ما از هرگونه مواجهه خلاقانه و به‌دور از بازنمایی با تاریخ طفره می‌رود، بازخوانی آثار و مرور کارنامه کسانی چون مصطفی اسلامیه ضرورت بیشتری پیدا می‌کند، چراکه از غیاب این پیوند خلاقانه خبر می‌دهد»

روزنامه‌ی شرق می افزاید:«او که خود با مکان‌های دوران‌سازی چون دارالفنون و انتشارات فرانکلین نسبت داشت، در سه دهه اخیر در انزوای خود نشست و کار کرد و نوشت و جز در جلسات و محافل خصوصی در خانه خود و دوستانش، چندان حضور دیگری در عرصه عمومی نداشت.»

در سال 92 مصطفی اسلامیه که سال‌ها خدمت در یک موسسه‌ی ماسونی را در سابقه‌ی خود داشت، به گفت و گو  با همین روزنامه‌ (شرق) پرداخته و در آن علیه انقلاب اسلامی ملت ایران و همچنین نظام جمهوری اسلامی موضع گرفت و آن را متهم به عدم تحمل آزادی بیان و اندیشه نمود.

«یک مجموعه‌ای یک الگویی را به من تحمیل کرده است و من فکر می‌کنم که اول به عنوان یک آدم نویسنده می‌خواهم چه کنم؟ به این نگاه می‌کنم که هر کجا انقلابی رخ داده حداقل فورانی از هنرها را به دنبال خود داشته است؛ مثلاانقلاب اکتبر ۱۹۱۷ پشت آن استانیلافسکی، مایاکوفسکی، بولگلکوف، یسنین و بسیاری افراد دیگر با تمام تضادی که پیدا کردند، شکوفا شدند و آثار بزرگی آفریدند. یا انقلاب کبیر فرانسه، منجر به چه شکوفایی و آفرینش‌های چشم گیری می‌شود. اما شما در اینجا چنین اتفاقی را نمی‌بینید چراکه مجموعه معتقد بود نباید شرایط خودش تحت الشعاع قرار بگیرد و هرچه اتفاق می‌افتد باید مطابق الگوی اصلی باشد.»

این ها سخنان پادوی سابق موسسه‌‌ای است که حتی اسناد محرمانه‌ی ساواک هم بر ماسونی بودن آن تاکید می ورزد! با این حال روزنامه‌ی شرق پس از گذشت دو سال از انتشار اظهارات ضد نظام این نویسنده دوباره از وی به عنوان الگوی در حوزه‌ی ادبیات نام می‌برد!

حالا باید دید کدام یک به فرقه صهیونیستی فراماسونری نزدیک تر است؟! روزنامه غرب گرای شرق؟!! یا موسسه فرانکلین؟!

ارسال نظرات