خبرهای داغ:
وزارت دفاع آمریکا در اسناد داخلی خود به طور رسمی پرواز پهپاد ایرانی بر فراز ناو هری ترومن در خلیج فارس را تأیید کرد.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۷۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت دفاع آمریکا در اسناد داخلی خود رسما تائید کرده است که یک پهپاد ایرانی ماه گذشته میلادی بر فراز یک ناو آمریکایی در خلیج فارس به پرواز درآمده و آن را رصد کرده است. 

بر اساس این اسناد که خبرگزاری آسوشیتدپرس وفق قانون آزادی اطلاعات به آن‌ها دسترسی یافته، این اولین بار از سال 2014 است که یک پهپاد ایرانی بر فراز یک ناو آمریکایی در خلیج فارس به پرواز درمی‌آید. 

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع آمریکا ویدئویی ضبط کرده که در آن پرواز پهپاد ایرانی شاهد بر فراز ناو آمریکایی هری ترومن، ثبت شده است. 

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، در آخرین رخداد مشابه، سپتامبر سال 2014 که یک پهپاد ایرانی، بر فراز ناو جورج بوش آمریکا که آن زمان در خلیج فارس مستقر بود، به پرواز درآمده بود.

اوایل بهمن ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد که یک فروند پهپاد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی به پرواز درآمده و تصاویری از آن ضبط کرده است. 

به گفته امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، این پهپاد علاوه بر قابلیت شناسایی، از توان رزمی نیز برخوردار بوده و امکان مقابله با تهدیدات را نیز داشته است.

آن زمان مقامات آمریکایی در تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن این رخداد، گفتند که تصاویر ضبط شده از ناوهای آمریکایی به کرات در سایت‌های اینترنتی منتشر شده و نمی‌توان اصالت ویدئوی منتشره از سوی ایران را تائید کرد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها