خبرهای داغ:
یادداشت اختصاصی/ زین العابدین حسینی
آژیر خطر زمانی به صدا در می آید که امروز شاهد رفتار سیاستمداران دولت برپایه گفتمان مدرن هستیم. نشست و برخاست با دشمن اصلی انقلاب یعنی امریکا، جلسات طولانی و متعدد و مداوم با آن، فقط و فقط با تفکر مدرنیته و گفتمان مدرن و پست مدرن سازگار است و این نشان از نفوذ در ذهن و اغواگری را می دهد.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۸۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، زین العابدین حسینی در یادداشتی نوشت:انقلاب واژه ای است که عقبه ای از اتفاق ها، نگاه ها، جریان ها، پیام ها و خون ها را به دنبال خود دارد. این عقبه مسیر حرکتی تاریخ یک جامعه و ملّت و گاهی جهان را "دگر" می کند.

یک انقلاب، انقلاب نمی شود تا مردم و ملّت در شکل گرفتن آن نقش ایفا کنند. سرآغاز بیداری مردم نیز با وجود انسان های بزرگ و مقاوم رخ خواهد داد.

عمده انسان های کاریزماتیک جریان انقلاب را در دل مردم زنده کردند.توانستند با ویژگی های فردی خود همچون مغناطیس مردم و یا گروهی را مجذوب خود نمایند تا موجی بر علیه حاکم و حکومت 
وقت بپا کنند و با سوار شدن بر این موج به انقلاب برسند.

انقلاب اسلامی توسط رهبری استثنایی امام خمینی (ره) بوقوع پیوست. انقلابی که آمال و آرزوی خیل عظیمی از ملّت های مستضعف دنیاست. 

 تفاوتی که بین انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دیگر دارد، نوع هدایت است. امام خمینی (ره) یک عالم دینی که سالیانی دراز در مکتب خانه ها و حوزه های علمی اسلام پرورش یافت و به کمال رسید. امام خمینی (ره) روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم را در خود پرورش داد و هیچ وقت سکوت، راحت طلبی و عزلت نیشینی در برابر شاه ظالم را بر خود راه نداد. سرانجام توانست با ایستادگی، مقاومت و با آموزه های دینی، احکام و اصول دین خیل عظیم مردم را به صحنه بکشاند و در برابر ظلم و ستم مقاوم باشند و سرانجام با توکل بر پروردگار، انقلاب اسلامی را به ارمغان بیاورد.

یکی دیگر از تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلابها، آرمانهای انقلاب اسلامی است. آرمانهایی که با نگاه اسلامی جهت حمایت از پابرهنگان، مستضعفین و برای مبارزه با حاکم طاغوتی و ظالم در داخل و خارج از کشور شکل گرفته است. غایت آن نیز تشکیل حکومت اللهی است.
امّا در سایر انقلابها آرمانها یا با دیدگاه و تفکرات لیدر انقلاب شکل می گیرد یا توسط ایدئولوژیست های مادی گرا شکل می گیرند. آرمانهایی با این شکل و شمایل یا با مرگ لیدر به فراموشی سپرده می شوند و یا با گذشت زمان بخاطر نگاه اومانیستی تطهیر خود را از دست داده و با نقادی شاگردان دیروز خود که استاد دانشگاه شده اند، جای خود را به آرمان و اهداف تازه تعریف شده می دهند.

ایستادگی و مقاومت امام خمینی(ره) و ملّت بزرگ ایران و جاری شدن خون هزاران شهید، انقلاب اسلامی را همچون درخت سرو سربلند و در برابر متجاوزان و ظالمان مقاوم گردانید. انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، پس از آن در تحریم های ظالمانه غرب علیه ملّت دلیر ایران و ریختن خون دانشمندان هسته ای، انقلاب را تنومند و با ریشه زدن در اعتقادات دینی مردم استوار گردیده است. اعترافات هر روزه بدخواهان انقلاب به رشد و نفوذ تفکر انقلاب در منطقه، گواه بر همین مطلب است.
امریکا و حامیانش طی سی و شش سال که از عمر بابرکت انقلاب می گذرد، تلاش های فراوانی برای به انحراف کشیدن انقلاب نمودند امّا موفق به این امر نشدند. امّا این پایان کار نیست نفوذ، رخنه و اغواگری مسئولین و دولتمردان ایران اسلامی یکی از بزرگترین پروژه های امریکا است. 

طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ دولتمردان ما انسانهایی مومن، مورد اعتماد و انقلابی هستند. از این رو دشمن نفوذ در ذهن های مسئولین و سیاستمداران ایران را راهی برای به انحراف کشیدن انقلاب می دانند و هوشمندانه برای رسیدن به هدف پلید خود برنامه ریزی نموده است.
آنچه که امروز شاهد آن هستیم دیکته شدن گفتمان مدرن  در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی در اذهان روشنفکران وابسته به دولت می باشد. حتی می توان رگه هایی از گفتمان مدرن را در طراحی برنامه سالیانه دولت دید که البته هوشیاری نمایندگان مجلس را برای مقابله و واکسینه کردن آن می طلبد.

آژیر خطر زمانی به صدا در می آید که امروز شاهد رفتار سیاستمداران دولت برپایه گفتمان مدرن هستیم. نشست و برخاست با دشمن اصلی انقلاب یعنی امریکا، جلسات طولانی و متعدد و مداوم با آن، فقط و فقط با تفکر مدرنیته و گفتمان مدرن و پست مدرن سازگار است و این نشان از نفوذ در ذهن و اغواگری را می دهد. جلو گیری از رسیدن کمک های مردمی ایران به مردم ستم دیده و مظلوم یمن، موضع منفعلانه نسبت به شهادت شیخ نمر و سکوت در برابر هجوم وحشیانه ارتش نیجریه که منجر به شهادت چند صد تن از شیعیان و زخمی شدن آیت الله زکزاکی، نمونه ای از دگر اندیش شدن سیاستمداران در کابینه دولت می باشد که با روحیه گفتمان انقلاب اسلامی ساز ناسازگاری دارد.

فرجام سخن اینکه ولی امر مسلمین امام خامنه ای در دیدار با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: « بایستی حادثه‌ی انقلاب و حقیقت انقلاب، دائم در ذهن و دل ما زنده باشد؛ باقی باشد. جبهه‌ی دشمن اتّفاقاً، روی همین نقطه تکیه دارد. اینکه در خبرهای خارجی می‌بینید که فلان سیاستمدار آمریکایی گفته است که ما نظام جمهوری اسلامی را تغییر رژیم نمیخواهیم بدهیم [بلکه‌] تغییر رفتار میخواهیم بدهیم -میگویند دیگر؛ شنفته‌اید- تغییر رفتار یعنی همین؛ یعنی تا حالا رفتار نظام جمهوری اسلامی رفتار انقلاب بود، رفتار انقلابی بود، در خدمت انقلاب بود، میخواهیم این را تغییر بدهیم. من به دیپلمات‌های خودمان هم که چند ماه قبل از این، اینجا جمع بودند گفتم که اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند؛ حتّی از اینکه یک عمامه‌به‌سری در رأس جمهوری اسلامی باشد هم [باکی ندارند]؛ اگرچنانچه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد، اسلامی بودن را و انقلابی بودن را از دست بدهد، اینها با آن کنار می‌آیند. آنچه با آن دشمنی دارند عبارت است از محتوای جمهوری اسلامی؛ جبهه‌ی دشمن این‌جور است. همه‌ی تلاش آنها این است که حرکت جمهوری اسلامی را به سمت هدفهای الهی و اسلامی، هدفهای عزّت‌آفرین و قدرت‌آفرین از بین ببرند؛ دنبال این است که سلطه‌ی خود را بر این کشور دوباره تجدید کند.» 



ارسال نظرات
پر بیننده ها