خبرهای داغ:

نتانیاهو قصد دارد به دور اسرائیل دیوار بکشد!

بنیامین نتانیاهو از قصد خود برای کشیدن «حصار به دور اسرائیل» خبر داده است.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۹۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، نتانیاهو هدف از این اقدام را جلوگیری از ورود فلسطینیان و شهروندان کشورهای عربی مجاورِ سرزمین‌های اشغالی که به زعم وی «جانوران وحشی» هستند، قلمداد کرد.
 
نخست وزیر اسرائیل افزود از دیگر اهداف این طرح رفع معضل تونل‌های زیر زمینی حماس است.
 
وی خاطر نشان کرد هدف از این «طرح چند ساله برای کشیدن حصارهای امنیتی به دور اسرائیل، حفاظت از خودمان در خاورمیانه کنونی و آینده است».
 
نتانیاهو روز سه شنبه بر لزوم احداث دیوارها و حصارهای جدید تاکید کرد و گفت: «در همسایگی ما، باید از خودمان در برابر جانوران وحشی حفاظت کنیم... ما به دور کل اسرائیل حصار و مانع می‌کشیم.»
 
وی افزود تل آویو همچنین راه‌های رفع کاستی‌های موجود در دیوار حائل در کرانه باختری را در دست بررسی قرار داده است.
 
نخست وزیر اسرائیل درباره غزه نیز گفت: «اگر به فکر ایجاد حصار در آنجا هستید باید در نظر داشته باشید که آنها (حماس) در زیر این حصار، تونل حفر می‌کنند. آنهایی که می‌گفتند در عصر جدید در اختیار داشتن سرزمین اهمیت ندارد، باید به غزه سر بزنند.»
 
نتانیاهو این اظهارات را هنگام بازدید از بخشی از حصار حدودا 29 کیلومتری در نزدیکی شهر ایلات مطرح کرد. ساخت این حصار حدود 77 میلیون دلار هزینه در بر دارد.
 
این در حالیست که نفتالی بِنِت، یکی از اعضای کابینه اسرائیل، که اخیرا با نتانیاهو دچار اختلاف شده است، به شدت از طرح نخست وزیر انتقاد کرد.
 
بِنِت افزود: «نخست وزیر امروز درباره نیاز به حصارها صحبت کرد. ما داریم خودمان را درون حصار بسته بندی می‌کنیم.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها