خبرهای داغ:
نخست وزیر ترکیه وعده داد، دولت آنکارا «دِین تاریخی» خود را نسبت به «برادرانش در حلب» که در قرن بیستم از کشور ترکیه دفاع کردند، ادا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۳۵۷۰۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به گزارش پایگاه خبری «آرتی»، در پی اقدام اخیر روسیه به هشدار در خصوص تصمیم آنکارا برای تجاوز به خاک سوریه، احمد داووداغلو در دیدار با نمایندگان حزبش گفت: «ما به «دِین تاریخی» خود رجوع می کنیم. یک زمان، برادران ما در حلب از شهرهای ما، از شانلی اورفه، غازی عینتاپ و از قهرمان مرعش دفاع کردند و اکنون ما از این حلبِ قهرمان دفاع می کنیم. ترکیه با تمام وجود از مدافعان خود حمایت می کند.»
 
استان حلب در شمال سوریه، شاهد درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و تروریستهای داعش و سایرگروههای تکفیری بوده است.
 
گزارشها حاکی از آن است که هزاران نفر از پیکارجویان در پی پیشروی های ارتش سوریه از این منطقه گریخته اند.
 
این اظهارات نخست وزیر ترکیه کمتر از یک هفته پس از اقدام وزارت دفاع روسیه به هشدار نسبت به قصد ترکیه برای آماده سازی برای تجاوز به سوریه و همچنین تلاش برای مخفی کردن فعالیت های غیرقانونی در مرز با سوریه، صورت می گیرد.
 
برابر گزارش ها، روسیه به تازگی با اشاره به شناسایی نیروها و تجهیزات نظامی ترکیه در مناطق مرزی سوریه، آنکارا را به تلاش برای حمله نظامی به این کشور عربی متهم کرده است.
 
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما دلایل محکمی برای مظنون بودن به ترکیه داریم که این کشور در حال آماده سازی خود برای حمله مسلحانه به سرزمین یک کشور مستقل، جمهوری عربی سوریه، است.»
 
وزارت دفاع دفاع روسیه در ادامه بر اقدام ترکیه به تجهیز تروریست های مستقر در شهرهای ادلب و حلب سوریه به سلاح و نیروی انسانی تأکید کرد. 
 
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با نشان دادن تصویری از ایست بازرسی ریحانلی به رسانه ها گفت: «از طریق این گذرگاه مرزی، شبه نظامیانی که شهرهای ادلب و حلب را در شمال غرب سوریه به دست گرفته اند، به سلاح و جنگجو از سرزمین ترکیه مجهز می شوند.»
 
روسیه در عین حال ابراز تعجب کرده است که نمایندگان پنتاگون، ناتو و سازمان‌های حامی حقوق بشر در سوریه درباره این موضوع واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها