خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه برخورد ایران با تفنگداران آمریکایی نشان‌گر اقتدار نظام بود، گفت: اهدای نشان فتح به عوامل دستگیری تفنگداران آمریکایی شایسته بود.
کد خبر: ۸۶۳۵۸۴۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر دریابان علی شمخانی شامگاه چهارشنبه در دومین همایش مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد با اشاره به سی و هفتمین بهار انقلاب، اظهار داشت: در این عرصه آماده می‌شویم که انتخابات مجلس شورای اسلامی را با مشارکت گسترده، امنیت، رفاقت و سلامت اجرا کنیم.

وی افزود: این مجمع پایگاهی برای این است که بگوید هیچ رزمنده‌ای بازنشسته نمی‌شود و هر رزمنده‌ای در هر سن و سالی اگر شرایط اقتضا کند، خون دوستان و برادران همسنگرش را در دفاع از ارزشها و انقلاب فراموش نمی‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این اقدام در حالی رخ می‌دهد که حتی این رزمنده مسئولیت مشخص و رسمی را بر عهده نداشته باشد.

شمخانی ادامه داد: آنچه که ما باید به آن افتخار کنیم و حمد و سپاس خداوند تبارک و تعالی را به همراه داشته باشیم، این است که در عصری به دنیا آمدیم که بیشترین امتحانات را در حیات زندگیمان متوجه ما کرد.

وی با اشاره به اینکه این سرمایه سرمایه‌ای است که همه کس در اختیار دارد، گفت: هشت سال دفاع مقدس نسلی را تولید کرد و کتاب شرکت کنندگانی را به وجود آورد که امروز مشخص می‌کند این نسل مانند و نظیری ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: این موضوع به این دلیل است که نمی‌توان صنفی را پیدا کرد که امروز به نام آن فرهنگی ثبت شده باشد و بگویند علاج فلان درد، راهش تکرار تجربه فلان فرهنگ است.

شمخانی افزود: ولی امروز اگر داعشی و تکفیری را کارخانه‌های تکفیری‌سازی در منطقه ما تولید می‌کنند که علیه آزادگی اقدام کنند، می‌گویند راه مقابله با آن فرهنگ بسیجی است.

وی با بیان این مطلب که اگر بحث اتحاد و وحدت و انسجام ملی است، به این آدرس باید مراجعه کرد، گفت: این فرهنگ ناشی از ممزوج شدن ارتشی، سپاهی بسیجی جهادی تحت امر ولایت و در دشوارترین در مقابل یک دشمن تا دندان مسلح بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه رزمندگان در این هشت سال فرهنگی را ایجاد کردند که امروز درمان بسیاری از دردهاست، گفت: مولدان این فرهنگ در درجه اول باید خودشان ارزش خودشان بدانند، دوم اینکه خودشان ارزش رفیقشان را بدانند و در درجه سوم بدانند به دلیل داشتن این سرمایه منحصر به فرد، هم مورد حسد هستند و هم چاله‌های زیادی در راه آنها برای گرفتن این سرمایه وجود دارد.

شمخانی تصریح کرد: اگر کسی دچار لغزش مادی و سیاسی یا خطای اخلاقی شد، مهارت ما در این نیست که این لغزش یا خطا و اشتباه را تبدیل به وسیله ای برای حذف او کنیم، این لغزش، خطا و اشتباه، متوجه ماست که مسئولیت داشته باشیم چگونه این فرد را از خط و لغزش به مسیر درست هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ بسیجی و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به این معنی است که به کمک همدیگر پیروزی ایجاد می‌کردند.

به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی حسد متوجه این جمع هست چرا که وقتی کسی در این هشت سال نیامد، نمی‌تواند نام خود را در کتاب غزوه امام خمینی(ره) بنویسد به همین دلیل حسادت‌هایی ایجاد می‌شود.

شمخانی استان یزد را پیشتاز شهادت دانست و گفت: زمانی که شهادت هنوز در خانه‌های مردم ماوا نگرفته بود، استان یزد منتظرقائم، شهید محراب را داد و بعد مبتنی بر آنها تیپ الغدیر ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه نه تیپ و نه لشگر و یگان ارزشی سراغ نداریم که به دشمن خود توهین کرده باشد، گفت: همه ما حسینی(ع) هستیم و انقلاب ما بر مبنای فلسفه پیروزی خون بر شمشیر پایه‌گداری شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های فرهنگ دفاع مقدس حل کردن عیوب یکدیگر است، گفت: نباید این عیبها را عاملی برای حذف افراد در نظر بگیریم.

شمخانی خاطرنشان کرد: همه توان و نیروهای انقلاب در کنار هم توانستند پیروزی انقلاب و 22 بهمن را ایجاد کنند و امروز هم ما نیازمند همان وحدت هستیم چرا که دشمن از ما دست نکشیده و دست هم نمی‌کشد.

وی به اشاره به اینکه دشمن به هر صورتی با ما مبارزه می‌کند تا دست از دین و مبارزه خود بکشیم اگر بتواند، گفت: انقلاب ما در بیان اختلاف نیست بلکه در تاکید بر خصلتهای مثبت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به دستگیری تفنگداران آمریکایی اشاره کرد و افزود: به این موضوع به سه صورت امکان نگاه کردن و برخورد وجود داشت. شکل اول این بود که بگوییم اشتباه وارد شدند و بگذاریم برویم، شکل دوم هم این بود که به آنها تیر بزنیم و با استفاه از فرصت جان آنها را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شکل بعدی این بود که با توجه به اقتداری که ما داریم، اینها را می‌گیریم و از آنها سوال می‌کنیم که دلیل ورودشان چیست و زمانی که متوجه می‌شویم عمدی نیست، می‌گذاریم بروند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نوع اول سهل‌انگاری و نوع دوم رویکرد ماجراجویانه است اما رویکرد سوم یک رویکرد انقلابی و مقتدرانه بود.

شمخانی با تاکید بر اینکه نباید به عنوان یک انقلابی، رفتاری غیر از رفتار رهبری داشته باشیم، با بیان این مطلب که امنیت ایران نعمت بزرگی است که با خون شهیدان تامین شده، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ انقلابی‌گری را علیه همدیگر به کار نگیریم.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، باید این فرهنگ را به همه اجتماع به ویژه جوانان منتقل کنیم چرا که این اقدام امکان‌پذیر است و علت بقای 37 ساله ما، ناشی از توان نرم ماست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز از این فرهنگ و توان انقلابی می‌توان در عرصه‌های مختلف استفاده کرد و به وسیله آن انسجام و فرهنگ در جامعه ایجاد کنیم. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها