"عدم توزان در اقتصاد احیاء اقتصاد قاجار و پهلوی را به دنبال دارد"
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خواسته دشمنان نام اسلامی برای انحلال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال فشار از بیرون و نفوذ از داخل است ولی ما به آمریکایی‌ها می‌گوئیم که خود را خیلی خسته نکنند ما وضع آنان را در سوریه درک می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۵۹۹۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محسن رضایی در مراسم سخنرانی 22 بهمن‌ماه در جمع مردم اراک ضمن تبریک عید انقلاب اسلامی، عید آزادی، عید استقلال و جمهوری اسلامی ایران بر مردان و زنان ایران اسلامی اظهارداشت: مردم استان مرکزی در شکوفا شدن بهار انقلاب نقش بزرگی داشت چراکه زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که سربلندی امروز را برایمان با انقلاب ترسیم کرد.

وی افزود: امیدواریم این سربلندی ادامه یافته و ظلم و ستم و ناپاکی را از چهره جهانیان بزداید، استان مرکزی قطعه ای از تاریخ فرهنگ ایران است که هر کدام از شهرستانهای استان توانستند سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) ملت ایران از قعر فساد و استکبار به درجات عالیه رسید و امروز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همواره در مسیر انقلاب و ارزش های والای آن حرکت می کنند.

رضایی با اشاره به سابقه استان مرکزی در دوران انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی در دوران انقلاب اسلامی پرچم انقلاب را بر دوش کشیده و در دوران دفاع مقدس نیز با تشکیل لشگر روح‌الله و لشگر مهندسی رزمی و نیز تقدیم 6 هزار شهید در دوران دفاع مقدس نشان داد که همواره پرچم انقلاب را بر دوش کشیده و استوار نگه می‌دارد.

وی افزود: سی‌و هفت سال از انقلاب می‌گذرد اما هنوز ملت ایران آماده دفاع از انقلاب هستند، چه سری است که دشمنان و استکبار چشم خود را به آن بسته‌اند؟چرا مردم انقلاب اسلامی را با تمام قدرت به اغوش کشیده و نمی‌خواهند از آن جدا شوند؟ انقلاب اسلامی تنها انقلاببی است که تاکنون در مقابله با آن دشمنان از هر ترفندی بهره گرفته‌اند و حتی امروز هم آل‌سعود و گروه‌های تکفیری را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند.

ملت ایران آرمان‌های تاریخی خود را در انقلاب اسلامی می‌بیند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سی‌وهفت سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد ولی ملت ایران هنوز آماده هستند برای دفاع از انقلاب اسلامی فرزندان خود را تقدم کنند و در مقابل ان نیز دشمنان هنوز دست از توطئه‌های خود برنداشته‌اند، جوانانی که امروز داوطلبانه برای دفاع از اسلام در سوریه مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند.

رضایی ادامه داد: اگر غربی‌ها به حرف ملت ایران خوب گوش کنند پاسخ سوال اول را خواهند دریافت و آن اینکه ملت ایران آرمان‌های تاریخی خود را در انقلاب اسلامی می‌بینند، ملت ایران آرزوهای از دست رفته خود را در دوران قاجار و پهلوی در چهره نظام اسلامی می‌بینند.

وی افزود: استکبار نیز مشارکت مردم ایران را در صلابت، امنیت، استقلال، آزادی، سرنوشت، وحدت ملی، دین و سیاست شاهد هستند، وقتی ملت ایران به جمهوری اسلامی که دستاورد این انقلاب است نگاه می‌کنندبسیاری از آرمان‌ها و آرزوهای تاریخی خود را می‌بینند، مردم خود تعیین کننده دین خود بودند و هرگز از این انقلابی که به دست آورده‌اند دست نمی‌کشند و زمانی که در مقابل آن خطری را حس کنند سینه سپر خواهند کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امت ایران آرزو داشته‌اند کسانی که در راس نظام هستند به اسلام و ایران خیانت نکنند و این پاکی و ایمان را در چهره رهبر و مقام‌معظم رهبری می‌بینند، امت در چهره ولی‌فقیه خود دین، دلسوزی و اعتقاد را می‌بینند، استکبار نیز شاهد مشارکت مردم در تعیین سرنوشان هستند.

رضایی با اشاره به مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود گفت: در طول تاریخ ملت ایران در صحنه‌های مختلف حضور داشته و سرنوشتشان را خود رقم زده‌اند و حتی آزادانه به نقد پرداخته‌اند به طوری که عده‌ای از این فضای باز سوء استفاده کرده ولی رهبری و جمهوری اسلامی از مشارکت امت اسلامی عقب‌نشینی نکرده‌اند اما با سوء استفاده کنندگان برخورد کرده‌اند اما از مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان عقب نشینی نکرده‌اند.

وی افزود: پس ملت ایران دست از انقلاب اسلامی نمی‌کشد، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها بدانند که ملت ایران پس از نزدیک به 500 سال فداکاری سرمایه‌ای به دست آورده که پای آن می‌ایستد و این دلایلی است که استکبار را نگران ساخته و قصد دارند تا دین را از سیاست جدا کنند.

استکبار در ایران به دنبال جدایی دین از سیاست است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی از ورود دین به سیاست نگران هستند، می‌خواهند دین را از سیاست جدا کنند می‌خواهند بساط شورای نگهبان در کشور برچیده شود تا افرادی که خود می‌خواهند وارد بدنه دولت کنند، نسبت به شخص موضع ندارند که نسبت به جایگاه رهبری و ولایت فقیه موضع‌گیری کرده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: مقام‌معظم رهبری تنها به اولین نامه رئیس جموهر آمریکا پاسخ داد و زمانی که مشارکت آنان را در فتنه 88 دیدند سه نامه دیگر را پاسخ نداند، استکبار به دنبال جدایی دین از سیاست است که تاکنون به این هدف خود دست پیدا نکرده است دشمنان به دنبال نوعی از مشارکت مردمی هستند که تأمین کننده منافع آنها باشد.

وی با اشاره به ناراحتی دشمنان از نظام مردم سالاری دینی در ایران گفت: آنان از ولایت‌فقیه ناراحت هستند و ناراحتی دیگر آنان به خاطر وجود سپاه است، آنان به دنبال تبدیل سپاه پاسداران به لشگر گارد ریاست جمهوری و انحلال سپاه هستند که در سازمان اطلاعاتی سیا مطرح شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر رهبریف مردم‌سالاری دینی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نباشد جریان قاجار و حکومت پهلوی ممی‌شود ولو اینکه نامش نیز جمهوری اسلامی باشد، محتوای اسم مهم است نه اسم می‌خواهند این سه رکن را بزنند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حتی امروز در خارج از مرزهای کشور به دفاع از اسلام و مظلوم پرداخته‌اند.

رضایی بیان کرد: هیچ یک از توطئه‌های دشمنان تاکنون محقق نشد و ملت ایران تمام این فشارها را تبدیل به یک فرصت کرد، اگر جنگ نمی‌شد امروز از نظر دفاعی تا به این حد مقتدر نبودیم و در صنایع دفاعی پیشرفتی نمی‌کردیم، ما نه تنها جنگ را خنثی کردیم که از دل همان جنگ اقتدار از دست رفته ایران را بعد از 300 سال احیاء کردیم.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی کودتاها کردندف ترور و انفجاراتی انجام دادند و لی در مقابل یک سازمان اطلاعاتی قوی در ایران ایجاد شد، حیف از آنکه دوستان ما نتوانستند از این تحریم‌های اقتصادی فرصت بزرگی را به وجود آورند و چشمشان به خارج باقی ماند و این فرصت تحریم ها را تبدیل به یک شکوفایی اقتصادی نکردند و ایندگان خواهند نوشت که چه فرصتی برای شکوفایی اقتصاد ایران ایجاد شد.

دشمن به دنبال فشار از بیرون و نفوذ از داخل است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: استکبار در فشارهایی که با تحریم‌ها وارد کرد ناکام ماندند، ما فرصت سازی نکردیم اما طرح انان را نیز شکست دادیم، در توطئه‌هایی که ایجاد کردند به نتیجه نرسیدند و ما نیز در بسیاری از این فرصت‌ها آن‌ها را تبدیل به فرصت کردیم.

رضایی با اشاره به طرح جدید استکبار جهانی علیه ننظام اسلامی گفت: استکبار در 4 سال آینده می‌خواهند علیه ملت ایران توطئه‌ای را به کار برد و آن فشار از بیرون و نفوذ از داخل استف از اقداماتی که تاکنون به کار بسته‌اند ناامید شده‌اند و طرح جدیدی را رقم زدند، آنان به دنبال فشار از بیرون و ایجاد دستی در داخل برای نفوذ هستند به این شکل که با وارد کردن فشارها از بیرون در داخل بگویند ما با شما هستیم.

وی افزود: به آل‌سعود ماموریت دادند تا با پشتیبانی ترکیه دست و پای جمهوری اسلامی ایران را در منطقه جمع کنند و قدرت ایران را به مرزهای داخلی محدود کنند و اگر خواستند از ما را محاصره کنند ما نتوانیم از پشت سر دفاع کنیم و از بیرون فشار بیاوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دومین راهکاری که دنبال می‌کنند برای رسیدن به هدف خود مسئله اقتصادی است ان هم با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، درآمد سال آینده نفتی ایران کمتر از امسال است که اگر در تحریم بودیم، درآمد نفت ایران کمتر هم می‌شد و این‌ها از برنامه‌ریزی‌هایی نشات گرفته که دشمنان علیه ایران طراحی کرده‌اند.

رضایی ادامه داد: قطعا در سال آینده دشمنان در مسائل موشکی ایران توطئه‌هایی طراحی و تحریم‌های جدیدی را وضع خواهند کرد که تمام این مسائل به دلیل فشارهای خارجی خواهد بود، از نظر نفوذ در داخل سراسیمه هیئت‌هایی را در قالب توریست، خبرنگار و هیدت‌های تجاری روانه ایران کرده‌اند و باید هوشیار باشیم و بدانیم در مقابل این اقدامات چه حرکتی انجام دهیم.

وی افزود: ما که مخالف این مسائل نیستیم، از این اقدامات استقبال می‌کنیم، اما باید حواسمان باشد اجازه ندهیم در قالب این رفت و آمدها عده‌ای بخواهند به کشورمان نفوذ کنند، باید از سرمایه‌گذاری و ورود فناوری‌ به کشور استقبال کنیم، اما باید ما انتخاب کننده باشیم، این ما هستیم که باید بگوییم چه نوع فناوری و کجا باید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و باید با برنامه‌ریزی‌ حرکت کنیم.

ولایت فقیه، ارزش‌های انقلاب اسلامی و قانون اساسی محور انسجام هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ماه‌های اخیر در استان مرکزی نزدیک به 80 هیئت رسمی و غیررسمی وارد شده‌اند و حرف‌های جالبی را هم می‌زنند سرمایه‌گذاری در صنعت، آمریکایی‌ها نمی‌توانستند مذاکره را نپذیرند آنان در سی‌و هفت سال نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورند پس خواستند رو به جلو فرار کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: آنان با اعزام هیئت‌هایی در قالب تاجرانف خبرنگاران و توریست‌ها به دنبال منحرف ساختن اقتصاد ایران هستند و صنعت و کشاورزی ایران مسیر دیگری را طی کند و منحرف شود، ما هم بایستی بیرون ایران بایستیم و اجازه ندهیم آل‌سعود در منطقه لشگر کشی کند و مرزها را زیر پا گذارد.

وی افزود: ما باید تعیین کننده باشیم که چه تکنولوژی و صنعتی وارد ایران شود در این راستا دولتمردان و مجلس شورای اسلامی به ویژه مجلس اینده باید دست پاچه نشوند، ما انتخاب می‌کنیم که چه نوع سرمایه‌گذاری و در کدام بخش صنعت به کار گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طرح‌های خصوصی‌سازی اگر در استان مرکزی به درستی اجرایی می‌شد امروز صنایع استان شاهد چنین وضعی نبودند، مجلس باید همکار دولت باشد اما باید مراقب هم باشد، توازن در تجارت را حتما دقت داشته باشیم باید با تمامی کشورها ارتباط اقتصادی داشته باشیم نه اینکه تخم‌مرغ‌های تجارت را در سبد چند کشور اروپایی قرار دهیم اگر توزان اقتصادی وجود نداشته باشد دوباره شاهد اقتصاد دوران پهلوی و قاجار خواهیم بود.

رضایی برلزوم حفظ انسجام تاکید کرد و گفت: مسئله دیگر انسجام است اگر در 4 سال آینده بخواهیم در مقابل طرح استکبار بایستیم باید انسجام داشته باشیم و این مهم بدون رهبری، گذشت و ایثار و برادری ممکن نخواهد بود، انسجام و وحدت محور می‌خواهد که غیر از رهبری ارزش‌های انقلاب اسلامی و قانون چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری مصالحی را تشخیص می‌دهند که رعایت آن‌ها ضروری است، خوشبختانه رهبری در سراسر کشور شبکه‌ای دارد که متشکل از روحانیت و نمایندگان ولی‌فقیه هستند که تکیه‌گاه انسجام ملی ماست.

وی خاطرنشان کرد: یکبار دیگر نیاز داریم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی در کشور احیا شود و به آمریکایی‌ها می‌گوئیم که خود را خیلی خسته نکنند، می‌دانیم در سوریه چه مشکلی دارند، جبهه‌النصره منهدم شد، داعشی‌ها در حال از بین رفتن هستند لذا در سوریه این روزها وضع خوبی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حال دست به دامن آل‌سعود شده‌اند که لشگر زمینی خود را به سمت سوریه حرکت دهند اگرچه خودشان بعید می‌دانند که آل‌سعود در این مسیر موفق شوند، اما آمریکایی‌ها را نصیحت می‌کنیم که دست بردارند تا بیش از این آبرویشان نرود.

رضایی در پایان گفت: به گروه‌های سیاسی توصیه می‌کنم از گذشته‌ها درس بگیریم زد و خورد کردنف فتنه درست کردن هیچ نایجه‌ای به همراه ندارد پس راه عقلانیت، همکاری و راه هم‌افزایی را در پیش بگیریم تا کشور را در سال‌های اینده در مقابل خطرات احتمالی به پیش ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات