خبرهای داغ:
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اینکه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در گرو اهمیت دادن به افزایش بهره وری، تولید و توجه به تولیدکنندگان داخلی است، گفت: اقدامات دولتمردان در زمینه محقق شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی بر اساس انتظارات نبوده است لذا باید از همه ظرفیت ها برای افزایش تولید و بهره وری استفاده شود.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۵۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین راغفر، اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اهمیت تولید و توجه به تولیدکنندگان داخلی در سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: وقتی قدمی در راستای افزایش تولید و بهره وری برداشته شود، آن وقت شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در مقابل فشار اقتصادی سایرکشور ها مقاوم شویم، اظهار کرد: بنابراین نباید اجازه داد که سایر کشورها با ابزارهای مختلف در نظام اقتصادی کشورمان اختلال ایجاد کنند.
راغفر ضمن تاکید بر اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی بر محور اساسی بهره وری و تولید تاکید دارد، ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم و مسئولان باید با همدیگر قدم بردارند از این رو اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم می تواند یکی از مصداق های این امر محسوب شود.
این اقتصاددان با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات عمیقی در اقتصاد کشورمان وجود دارد، تصریح کرد: اقدامات دولتمردان یازدهم در زمینه خارج کردن اقتصاد کشور از رکود در راستای اقتصاد مقاومتی بحساب می آید ولی باید گفت که امور انجام شده نسبت به ظرفیت های داخلی کافی نبوده است.
وی با بیان اینکه اقدامات دولتمردان در زمینه محقق شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی بر اساس انتظارات نبوده است، افزود: وقتی کالایی مانند نفت در اقتصاد کشورمان نقش مهمی دارد، می توان گفت که اقتصاد مقاومتی به ثمر نخواهد رسید زیرا ظرفیت های دیگر نادیده گرفته می شود.
راغفر با تاکید بر اینکه صادرات کالا می تواند کمک زیادی به رونق اقتصادی کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ها مختلف برای افزایش تولید و بهره وری استفاده شود.

منبع: دانا
ارسال نظرات
پر بیننده ها