خبرهای داغ:
امروز در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم ولایت‌مدار استان پهناور فارس در کنار یکدیگر دریا شدند و خروشیدند.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۵۹
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
از ساعات نخستین صبح امروز مردم مؤمن و ولایت‌مدار خطه شهیدپرور فارس با حضور در خیابان‌ها به سمت محل تجمع نهایی راهپیمایی باشکوه امروز یوم‌الله 22 بهمن در حرکت بودند.

استان پهناور فارس یکپارچه خروشید/ سدی از جنس اقتدار در برابر نفوذ

در شیراز، شهر راز، سومین حرم اهل‌بیت (ع)، مردم خداجو از گوشه و کنار شهر به سمت نقطه آغازین راهپیمایی چهارراه حسینیه خرداد روان شدند و هم‌اینک از این محل تا میدان آزادی دریای مواج انسان‌های وارسته و انقلابی خروشان شده است.

شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» فضا را دشمن‌شکن کرده، اجرای سرود چندهزار نفری «ایران من» دانش‌آموزان، شور و حال وصف‌ناپذیری را به سومین حرم اهل‌بیت‌ (ع) داده و می‌رود تا در نقطه پایانی که قرار است سخنگوی دولت به ایراد سخن بپردازد با قرائت قطع‌نامه پایانی دفتر حماسه‌ جاویدان دیگری بسته شود.

در پایان این راهپیمایی باشکوه سخنگوی دولت تدبیر و امید نیز طی سخنانی اظهار داشت: بعد از موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های دیپلماسی، دموکراسی و مذاکرات هسته‌ای نقشه جدید دشمن راه‌اندازی بساط مذهب علیه مذهب شده است.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: استکبار با راه‌اندازی اسلام جعلی به‌ نام گروهک تروریستی داعش و گروه‌های تکفیری قصد بدنام کردن مبانی تفکر دینی را دارد بدان‌گونه که اسلام موافق سر بریدن و به آتش کشیدن انسان‌های بی‌گناه در مقابل افکار عمومی جهان است.

وی خاطرنشان کرد: خطرناک‌ترین حربه برای خنثی کردن تفکر دینی که با اراده مردم و رهبری مدبرانه امام راحل و برخورداری از تعالیم نجات‌بخش مکتب اسلامی شکل‌گرفته برخورد مذهب علیه مذهب در جهان اسلام است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید جوابگوی مطالبات جوانان مبنی‌بر این‌که اگر ما تابع حکومت اللهی و دینی هستیم پس چرا بااین‌همه سختی روبه‌رو شده‌ایم، افزود: با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی شاهد سختی‌های بسیاری ازجمله حمله ارتش رژیم بعثی با 11 لشکر و با حمایت  ابرقدرت‌ها و نیز تحریم‌های اقتصادی بوده‌ایم که با درایت و هوشیاری و حضور مردم همیشه در صحنه تمام توطئه‌ها برطرف شده است.

نوبخت تصریح کرد: در عرصه مذاکرات هسته‌ای در برابر شش کشور جهان حق خود را گرفته و بازهم در سایه وحدت، همدلی، اطاعت از رهبری و همراهی باز نیز پیروز میدان خواهیم بود اما حق همواره با سختی و زحمت بسیار به دست می‌آید.

وی بیان داشت: حضور مردم متدین در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه پاسخی منطقی و درست از آنچه انقلاب اسلامی در 37 سال گذشته مسیر تکامل را طی کرده است بوده که مسئولیت ما را بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: طی 10 سال شاهد قطعه‌قطعه شدن بسیاری از سربازان با وجود دو مکتب لیبرالیسم و کمونیسم که ادعای رهایی انسان‌ها را داشته‌اند بوده‌ایم.

نوبخت بیان داشت: با به وجود آمدن  انقلاب اسلامی در کشورمان که ایدئولوژی جدیدی را برای دنیا به ارمغان آورد تفکرات لیبرالیستی و کمونیستی بی‌اعتبار و بی‌اثر شد و تفکر اسلامی درحالی‌که عده‌ای معتقد بودند دین افیون توده‌ها است را متحول و دگرگون کرد.

وی اظهار داشت: استکبار برای از بین بردن انقلاب اسلامی بر این باور بود که دست او به امام راحل نمی‌رسد بنابراین فرزندان وی شهیدان بهشتی، مطهری، رجایی مدنی، دستغیب و دیگران را ترور کرد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با ترور کردن فرزندان راستین امام راحل باز شاهد حرکت رو به‌ جلوی انقلاب اسلامی در جهان بوده و هستیم.

به گزارش فارس؛ امروز همچنین مردم همیشه در صحنه قیروکارزین حماسه‌ای دیگر آفریدند و اقشار مختلف با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ ایران عزیز یاد و خاطره انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، شهدا و امام شهدا را گرامی داشتند.

فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در آسمان پنج شهر این شهرستان طنین افکنده بود و آئین‌ باشکوهی از اتحاد در تمام شهرستان‌ برگزار شد.

ملت حسینی و رهروان خمینی بزرگ امروز نشان دادند که هیچ‌گاه زیر بار ظلم مجموعه استکبار نخواهند رفت و اراده ملت ایران در مقابله با توطئه‌های دشمن راسخ‌تر از گذشته است.

امروز راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در قیروکارزین همزمان با سراسر کشور در پنج شهر قیر، کارزین، مبارک‌آباد، امام شهر افزر باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

امام‌ جمعه قیروکارزین نیز در این مراسم با بیان اینکه نتیجه 37 سال ایستادگی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است گفت: امروز دنیا به نفوذ و قدرت ایران اسلامی اعتراف دارد.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری اظهار داشت: مردم غیور ایران به رهبری امام خمینی (ره) در برابر طاغوت زمان خود ایستاد و انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها و خوبی‌ها در برابر ضد ارزش‌ها و پلیدی‌ها بود.

وی افزود: 22 بهمن‌ماه یک فریضه و عبادت و روزی بود که حرکت اللهی ملت ایران به پیروزی رسید و امروز پس از 37 سال این حرکت ادامه دارد.

اکبری با بیان اینکه ولایت الهی نتیجه‌اش جامعه‌ای مستقل، مستحکم، دارای آرامش و نعمات است، اضافه کرد: تنها ولایت پرچم‌دار حکومت حق در غیبت کبرا ولایت‌فقیه است.

امام‌ جمعه قیروکارزین تصریح کرد: امروز نتیجه 37 سال مقاومت و ایستادگی در برابر تمام ظلم‌های طاغوتیان جهان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی است.

وی گفت: درست است که برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد اما حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر اساس دین و یک وظیفه ملی است که دولت‌مردان نیز باید با تمام وجود به فکر حل مشکلات این مردم همیشه در صحنه باشند.

امام‌ جمعه قیروکارزین با بیان اینکه ایران اسلامی امروز عزتمند بوده و دنیا به قدرت و نفوذ کشورمان اعتراف دارد بیان داشت: بسیاری از کشورها خوار و ذلیلانه زیر یوق اربابان خود زندگی می‌کنند اما امروز اقتدار، امنیت و بزرگی ما مرهون همین حضور در میدان و استکبارستیزی است.

اکبری ادامه داد: اگر امروز آمریکا را خوار و ذلیل کرده و قدرت‌های جهانی را به‌پای میز مذاکره می‌کشانیم به پشتوانه همین مردم  و ولایت‌فقیه است.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به دولت‌ها و ملت‌ها می‌توان جبهه حق را از باطل تشخیص داد بیان داشت: امروز کسانی که مروج ظلم، بی‌عدالتی و بی‌حجابی، فحشا و منکرات و به فکر نابودی تمام بنیادهای اخلاقی با قدرت و رسانه‌های خود هستند به‌راحتی در جبهه باطل قرارگرفته و قابل‌تشخیص‌اند.

امام‌ جمعه قیروکارزین با بیان اینکه در تمام کشورهای آزادی‌خواه ندای حق بلند است اضافه کرد: امروز اسلام و قرآن به برکت انقلاب احیاشده و از آنجایی که در مسیر حق حرکت کرده جبهه استکبار در تمام عرصه‌ها علیه اسلام و ارزش‌ها قد علم کرده است.

اکبری با اشاره به موضوع حساس انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حضور در انتخابات یک وظیفه بوده و انتخاب بزرگان برای مجلس خبرگان باید سرلوحه انتخاب ما باشد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ما نیازمند مجلسی هستیم که در برابر استکبار ایستاده و از کیان کشور و حقوق مردم دفاع کرده و ولایت‌فقیه را از ژرفای دل بپذیرد.

وی ادامه داد: ما مجلسی نمی‌خواهیم که مانند مجلس ششم تحصن کرده و به رهبری نامه بنویسد و بگویند جام زهر را بنوش چراکه ما برای این انقلاب خون‌ها داده‌ایم و تشییع شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم در جای‌جای کشور نشانی از این خون‌های پاک است.

امام‌ جمعه قیروکارزین گفت: نباید گروهی و جناحی عمل کنیم و حفظ اساس اسلام و نظام اسلامی باید اساسی‌ترین هدف ما باشد.

همچنین امام‌ جمعه لامرد امروز در جمع صدها تن از آحاد مردم شهیدپرور و ولایتمدار که در میدان امام خمینی (ره) این شهر تجمع کرده بودند در سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن چیزی که اهمیت دارد و باید شکرگزار آن باشیم وجود امنیت بسیار پایدار در کشور است چراکه باوجود این‌همه دشمن علیه کشور ما امنیت بسیار خوبی برقرار است.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی شهیدی افزود: این موضوع نشانه توانمندی بسیار بالا نیروهای نظامی، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) است و اگر پرنده‌ای در کشور ما پرواز کند می‌دانیم به کجا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در یک پیچ تاریخی بسیار مهم هستیم و سخنان رهبری و جلسات پی‌درپی ایشان بسیار مهم است.

امام‌جمعه لامرد با بیان اینکه سید حسن نصرالله اعلام می‌کند که افتخارش این است که مقلد رهبر معظم انقلاب است گفت: امروز بسیاری از جوانان یمن نیز مقلد رهبر معظم انقلاب هستند و مقاومت شیعیان راه خود را پیدا کرده است و ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در موضوع برجام که مسئله بسیار مهم بود رهبر معظم انقلاب بسیار دقیق مدیریت کردند و باعث شد نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شود.

خطیب جمعه لامرد با اشاره به در پیش بودن برگزاری دو انتخابات مهم مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن برای انتخابات سرمایه‌گذاری کرده است و می‌خواهد کاری کند که مردم به جان یکدیگر بیفتند.

هاشمی شهیدی اضافه کرد: نباید در انتخابات اصل نظام و خدمات دولت زیر سؤال برود و آحاد مردم باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

به گزارش فارس؛ همچنین در اقلید فارس رئیس اداره امور روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی باشکوه امروز این شهر با بیان اینکه کسانی که امروز شورایی شدن رهبری را مطرح می‌کنند همان‌هایی هستند که در فتنه 88 با سکوت و یا حمایت از فتنه‌گران امام و رهبرشان را تنها گذاشتند از بزک کردن و فرشته نجات خواندن شیطان بزرگ انتقاد کرد و گفت: ایران عزت خود را از مذاکره به دست نیاورده است.

حجت‌الاسلام علی رضایی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: زندگی و حرکت زیر علم وفاداری به پیامبر و آل پیامبر (ص) سعادتی بزرگ است.

وی، ملت ایران را بی‌نظیر و قابل‌ستایش خواند و توضیح داد: باید قدردان مردم ایران باشیم که وظیفه خود برای پیروزی، حفظ و سرافرازی روزافزون نظام، انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران را به‌ خوبی انجام دادند و با حمایت و پشتیبانی آنان است که امروز سی‌وهشتمین بهار انقلاب را جشن می‌گیریم.

این مسئول با تأکید بر لزوم پیروی مردماز رفتار، کردار، گفتار و اخلاق پیامبر و آل پیامبر (ص) در زندگی، تصریح کرد: ملت غیور و هوشیار ایران اسلامی در زیر علم محبت به پیامبر انقلاب را به ثمر رساند و براساس ارزش‌های والای اسلام از آن دفاع و حمایت می‌کند.

رئیس اداره امور روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه ایستادگی و حمایت دائمی از انقلاب ارزش و افتخار است از کسانی که از ابتدا با انقلاب همراه بودند، تبعید شدند، شکنجه کشیدند و ... اما امروز همراه نظام و ولایت نیستند انتقاد کرد.

رضایی ادامه داد: کسانی که امروز برای شورایی شدن رهبری لیست تهیه می‌کنند همان‌هایی هستند که در فتنه 88 با سکوت یا حمایت از فتنه‌گران در خطبه‌ها و سخنرانی خود امام و رهبر خود را تنها گذاشتند.

وی تأکید کرد: کسانی قابل‌ ستایش هستند که با تبعیت و پیروی همیشگی از امام و رهبری، خونشان را فدای هدف و گفتارشان کردند و بدون اینکه لحظه‌ای غافل یا پشیمان شوند در راه اسلام کوشیدند و ایستادگی کردند، نه افرادی که یاران امام و مقام معظم رهبری بودند اما در میدان نماندند و اکنون ولایت‌ فقیه را قبول ندارند.

این مسئول، یاران باوفای امام حسین (ع) در کربلا را مخلص‌ترین فدائیان اسلام خواند و خاطرنشان کرد: مردم وفادار ایران و یاران امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری که محکم و باصلابت در میدان ایستادگی در برابر دشمن و حمایت از انقلاب اسلامی ماندند، ارزش و اعتباری کمتر از یاران امام حسین ندارند.

رئیس اداره امور روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران رمز عزت روزافزون یاران امام حسین (ع) را ولایت‌مداری واقعی و اطاعت دائمی آنان از رهبر و امام عنوان کرد و گفت: تنها راه حفظ انقلاب و عزت بیشتر کشور، ولایت‌مداری است.

این مسئول ادامه داد: اگر تابع ولایت‌فقیه باشیم انقلاب و نظام حفظ می‌شود و هیچ‌‌گاه آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

رضایی به پاسخ اوباما که چرا در برابر ایران از سه گزینه جنگ، افزایش تحریم و مذاکره راه سوم را انتخاب کرد اشاره و عنوان کرد: اوباما با بیان اینکه برای جنگ از سلاح و تجهیزات جنگی ایران و قدرت انسانی نیروهای آن بی‌اطلاع هستیم گفت که از گزینه نظامی صرف‌نظر کردیم.

وی با اشاره به سخنان اوباما مبنی‌ بر اینکه باید در ایران تغییراتی هرچند تدریجی صورت گیرد تا شعار «مرگ بر آمریکا» کمرنگ شود، توضیح داد: اوباما دلیل انتخاب راه مذاکره با ایران را این‌گونه اعلام کرد که با مذاکره می‌توانیم به سلاح‌ها و نقشه‌های ایران دست پیدا کنیم.

رئیس اداره امور روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و تشریح کرد: اصرار برخی از افراد در بزک کردن چهره شیطان بزرگ آمریکا و فرشته نجات خواندن آنکه از ابلیس بدتر است دور از عقل و وفاداری به کشور است.

رضایی با بیان اینکه ایران اسلامی عزت خود را از مذاکره به دست نیاورد بلکه از لطف و هدایت رهبری و اتحاد و ایستادگی به دست آورد، تأکید کرد: ملت ایران چه پیش از برجام و چه پس‌ از آن با تکیه‌بر قدرت اللهی و تبعیت از رهبری و ولایت‌مداری در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حمایت از ملت‌های مظلوم و ستمدیده، ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز و... می‌کوشد و ذره‌ای عقب نمی‌نشیند.

رئیس اداره امور روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پایان سخنان خود با تأکید بر هوشیاری و بصیرت از نفوذ دشمن در سایه برجام به کشور، بیان کرد: با تبعیت از رهبری و ولایت‌مداری باید دشمن را مأیوس کرده و بر عزت ایران بیفزاییم.

به گزارش فارس، مردم شهیدپرور اقلید با حضور پرشور و گسترده و سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل‌سعود» بار دیگر حمایت خود از رهبری و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی را اعلام کردند.

این آیین با اجرای گروه سرود سازمان دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش و قرائت بیانیه مردم این شهرستان به پایان رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها