خبرهای داغ:
رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت درآمد خاصی نصیب کشورمان نمی شود و اصلا صرفه اقتصادی ندارد، گفت: دولت خام فروشی نفت را متوقف و برتولید داخلی و صادرات کالای ایرانی تمرکز کند.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۷۴
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین گروسی، رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرجام برجام و آغاز رفع تحریم ها، گفت: راهکار خروج کشور از رکود توجه به تولید داخلی و توامندسازی تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه قیمت نفت در بازارهای جهانی رو به کاهش است و این موضوع در بودجه سال آینده نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: اگر تولید داخلی نباشد، افزایش یا کاهش قیمت نفت به ضرر کشورمان تمام می شود.

گروسی ضمن اشاره به اینکه کشورمان باید به سرزمین صادرات کالا تبدیل شود، ادامه داد: این مهم با تولید محور شدن کشور محقق خواهد شد.

رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی موجب افزایش ارزش پول کشور، کاهش تورم و البته رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، افزود: هم اکنون وقتی قیمت نفت کاهش می یابد دچار رکود می شویم و وقتی افزایش می یابد تورم در کشور ایجاد می شود لذا دولت باید تمام نیروی خود را در راستای حمایت از تولید داخلی و صادرات کالای ایرانی متمرکز کند.

وی با بیان اینکه باید کالاهای دیگر جای نفت در بودجه را بگیرند تا از درآمد های آنان برای اداره کشور استفاده شود، تصریح کرد: بخش معادن یکی از ظرفیت های موجود در کشور است که می توان از آن در جایگزینی درآمدهای نفتی بهره برد.

گروسی توجه به گردشگری را نیز مهم دانست و گفت: بیش از ۳۲ هزار آثار ملی ثبت شده در کشور وجود دارد که می تواند ظرفیت خوبی برای کسب درآمد برای کشور باشد که نیازمند برنامه ریزی جدی و منسجم دولت است.

رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید خام فروشی کالاهای مختلف مانند نفت را متوقف کند، اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت درآمد خاصی نصیب کشورمان نمی شود و اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون نفت ارزان تر از آب به فروش می رسد، افزود: این کالا باید به فرآوردهای مختلف تبدیل و بعد صادرات شود و دراین زمینه جوانان مستعد و آماده بکار وجود دارند که باید از آنان بهره برد.

گروسی با بیان اینکه جهاد اقتصادی با توجه به تولید داخلی محقق می شود، تصریح کرد: ریل گذاری دولت در این زمینه درست بوده ولی نتیجه مطلوب نیست.

رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی عملکردها در زمینه جهاد اقتصادی در حد انتظارات نبوده است، خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی باید در وضعیت اقتصادی و زندگی مردم مشهود شود.

منبع: تهران نیوز

ارسال نظرات
پر بیننده ها