عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: کسانی که شعار «مرگ بر آمریکا» را غیرمنطقی می دانند بدانند که این شعار یعنی مرگ بر فرعون امروزی و سرمایه داری.
کد خبر: ۸۶۳۶۲۸۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛حسن رحیم پورازغدی دیشب در همایشی با عنوان «انقلاب اسلامی، آرمان ها و انحرافات» که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد، در جمع دانشجویان در خصوص این که برخی انقلاب اسلامی را براساس تنش زدایی غیرداخلی می دانند، گفت: انقلاب ها نباید به بهانه استقلال به تنش زدایی ادامه دهند، بلکه باید در فضای بین المللی حل شوند؛ در غیر این صورت به خودشان و دیگران صدمه می زنند و مجبور می‌شوند از اصل تفاوت حقوقی به اصل هویتی تنزل و در نهایت به هم زیستی با دشمن خود تن در دهند.
 
 
وی افزود: منطق انقلاب اسلامی همان منطقی است که همه انبیا بر قدرت حاکم بر امت، بشر را در طول تاریخ شوراندند.
 

این فعال فرهنگی با بیان اینکه امام(ره) از برخی متحجرین مذهبی که عقیده ای به مبارزه با استکبار جهانی نداشتند می پرسید چگونه به ائمه (ع) ایمان دارید و در صورتی که استقلال و سبک زندگی آنان را قبول ندارید؟ بیان داشت: امام خمینی(ره) همچنین در پاسخ به کسانی که می‌گفتند چرا باید در عصر غیبت مبارزه کنیم؟ پاسخ دادند به همان دلیلی که در عصر حضور با باطل مبارزه می‌شود، در زمان غیبت هم باید این گونه باشد.
 

رحیم پورازغدی خاطرنشان کرد: امامان در زمان خود در قدرت نبودند و تحت فشار قدرت ها قرار داشتند؛ تلاش برای جامعه سازی دینی در 15 سال اولیه اسلام یعنی زمان حکومت پیامبر(ص) و امام علی(ع) بود.
 

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم 90 درصد مفاهیم قرآنی را تا آخر الزمان تعطیل کنیم و این خلاف منطق انبیاء است.
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به کسانی که استدلالشان بر ناتوانی ایران نسبت به قدرت‌های جهانی است، خاطرنشان کرد: امام با زبان قرآنی جواب اینان را داده و فرمودند هر جا نتوانستید مسئولیت ندارید ما مورد تکلیف می‌باشیم و در تمام آیات قرآنی خداوند به ما پیام داده که نمی‌خواهیم شما را به زحمت بیندازیم.
 

وی افزود: مسئله اصلی در انقلاب اسلامی محبت، وصل شدن، ایمان، معنویت و گذشت می‌باشد و تعصب در آن جایی ندارد ما به هر قیمتی نمی‌خواهیم پیروزی مادی به دست آوریم بلکه فقط به وظیفه الهی خود عمل می‌کنیم.
 

رحیم پورازغدی بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند اگر در برابر ابر قدرت ها سکوت کنیم به مفهوم تایید مشروعیت آنهاست وظیفه دینی ماست که با آنان درگیر شویم تا جایی که توانایی داریم. وعده قرآن مربوط به دوران انبیاء نیست؛ بلکه در حال حاضر هم این وعده ها عملی می‌شود.
 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر روزی جمهوری اسلامی به جایی رسید که با استبداد و استکبار کاری نداشت بدانید انقلاب منحرف شده هدف انقلاب اسلامی برافراشتن پرچم اسلام بر بام دنیا است.
 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخی از دوستان مقالاتی تحت عنوان این که استقلال یک توهم است ارائه می‌دهند، گفت: کسانی که می‌گویند استقلال معنا ندارد بدانید اینجا نقطه نفوذ است و امام راحل تاکید داشتند تا به استقلال همه جانبه نرسیدیم به مبارزه ادامه می دهیم و کسی که به اسم روشنفکر آمریکا را بزک می کند خائن است.
 

وی افزود: کسانی که می‌گویند در جمهوری اسلامی مبارزه تا کی؟ بدانید این اسلام آمریکایی است، روشنفکر کسی است که ابرقدرت را رسوا کند و کسی که از آنان دفاع می کند روشنفکر نیست.
 

رحیم پورازغدی در خصوص سخنان امام(ره) راجع به مبارزه با استکبار و ادامه این مبارزه تا زمانی که استکبار وجود دارد، گفت: این سخنان امام خود نوعی بهانه دادن دست دشمن است پیامبران الهی از جمله حضرت ابراهیم (ع) با شکستن بت‌ها این بهانه را به دست دشمنان می داد.
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این سخن از امام که ما شعار«مرگ بر آمریکا» را ادامه می دهیم تا آن را از ناقوس کلیساها و صدای موذن ها بشنویم، بیان داشت: این اتفاق در حال رخ دادن است؛ در قاره آفریقا هیچ زمانی مانند امروز نفرت از آمریکا وجود نداشته است.
 

وی در خصوص قطع رابطه ایران و آمریکا، خاطرنشان کرد: امام راحل از این رخداد استقبال کردند چون این رابطه را به ضرر مردم ایران می دانستند و تاکید می‌کردند زمانی که آمریکا با شما قطع رابطه می‌کند یعنی این که ناامید شده و شما باید جشن بگیرید؛ اما هر گاه خواستار برقراری رابطه شود بدانید به نفوذ امیدوار شده و در این صورت باید عزا بگیرید.
 

رحیم پورازغدی هم چنین در خصوص کسانی که غیرت انقلابی و مواضع انقلابی را تعصب می‌دانند و قادر به تشخیص حق و باطل نیستند، افزود: این خطی است که زمانی به نام کفر در ادبیات دینی ما تعبیر می‌شود ایمان خطوطی بین حق و باطل در اخلاق و سبک زندگی و غیره قائل شده است.
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: کسانی که شعار «مرگ بر آمریکا» را غیرمنطقی می دانند بدانند که این شعار یعنی مرگ بر فرعون امروزی و سرمایه داری.

انتها پیام/
ارسال نظرات