خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان:

مردم پای نظام اسلامی ایستادند

امام‏ جمعه گرگان گفت: مردم ایران بسیاری از ناملایمات و سختی‏ها تحمل کرده اما لحظه ‏ای از صراط مستقیمی و راه امام(ره) به عدول نکرده و هم‏چنان پای این نظام اسلامی ایستاده‏ اند.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۰۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیح از گرگان و به نقل از روابط عمومی نماز جمعه گرگان، آیت ‏‏الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏ های‏ نماز عبادی- سیاسی جمعه این شهر با تقدیر از حضور گسترده و حماسی اقشار مردم در راهپیمایی 22 بهمن، افزود: از سال 42 که نهضت حضرت امام(ره) و مبارزه مردم ایران بر علیه رژیم ستم‏شاهی آغاز شد تاکنون که بیش از نیم ‏قرن از آن تاریخ می‏گذرد مردم ایران بسیاری از ناملایمات و سختی‏ها تحمل کرده اما لحظه ‏ای از صراط مستقیمی که حضرت امام به آن‏ها نشان داد عدول نکرده و هم‏چنان پای این نظام اسلامی ایستاده‏اند.

نماینده‏ ی مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به پیامدهای مهم بین ‏المللی انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ نه شرقی و نه غربی را یکی از این دستاوردها دانست و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب، همه‏ ی کشورها فکر می‏کردند که یا باید در بلوک غرب باشند و یا در اردوگاه‏ی شرق، اما انقلاب ملت ایران، عدم وابستگی به ابرقدرت‏های شرق و غرب را ثابت کرد.

آیت‏ الله نورمفیدی هم‏چنین ایجاد انگیزه و تحرک در دیگر ملت‏های اسلامی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: پویایی و تحرک ملت‏ها که هدف استکبارستیزی دارد، همیشه برای استکبار، دردسرساز است. در نتیجه انقلاب ایرامی ایران، ابهت پوشالی شرق و غرب شکسته شد، و به واسطه‏ی این انقلاب، مردم به دین و مذهب، گرایش شدید پیدا کردند و در این رابطه کتاب‏های زیادی در دانشگاه‏ها و مراکز علمی جهان به رشته تحریر درآمد.

نماینده ولی فقیه در است ان گلستان با گرامیداشت پنجم جمادی‏ الاولی، سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، گفت: زنان عالم باید با افتخار، این بانوی بزرگوار را الگو خود بدانند چرا که اسلام و اهل بیت(ع)، به شرط رعایت موازین و شرایط اسلامی، مخالف حضور زنان در عرصه‏ های سیاسی و اجتماعی نیستند.

آیت‏ الله نورمفیدی با بیان این‏که مصایب بسیاری بر حضرت زینب(س) وارد شده بود، اما با دل شکسته از اسرا و بیماران کاروان قیام کربلا، پرستاری می‏کرد.

خطیب جمعه گرگان با بیان این‏که شغل پرستاری همراه با اخلاق اسلامی باید باشد، تاکید کرد: پرستاران از صمیم قلب، بیماران خود را دوست بدارند و با شادی و نشاط به مشکلات آن‏ها رسیدگی کنند.

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 25 بهمن ماه، سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) درباره‏ی ارتداد سلمان رشدی گفت: این حکم، زندگی این نویسنده‏ی ملعون را تحت تاثیر قرار داد تا جایی‏که زندگی او از هم پاشید و در یک شب، از ترس انتقام مسلمانان، 13 بار محل خواب خود را تغییر داد.

خطیب جمعه گرگان، در خطبه‏ ی اول نیز با اشاره به خطبه 166 نهج‏‏ البلاغه گفت: حضرت علی(ع) در ابتدای این خطبه که مربوط به دوران تصدی خلافت ایشان است مردم را توجه می‏دهند به این‏که در قرآن به همه آن‏چه جامعه‏ ی بشری در همه‏ی اعصار به آن نیاز دارند اشاره و پرداخته شده است. در واقع در کلام حضرت علی(ع)، قرآن کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه و دینی محسوب می‏شود.

آیت ‏الله نورمفیدی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) عصاره‏ی قرآن را بندگی خداوند و اجتناب از طاغوت و هر آن‏چه غیر خدایی است بیان می‏دارد و این‏که دوری جستن از طاغوت، در واقع اجتناب از وسوسه‏ های شیطان و نفس اماره است.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز جهاد با دشمنان را که دارای اهمیت بسیاری است جهاد اصغر می‏ نامند در حالی که مبارزه با نفس را جهاد اکبر اعلام فرموده. بدین جهت است که قبولی بندگی خداوند در برابر جاذبه‏ های فریبنده‏ ی شیطانی، راهی سخت و دشوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها