خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: حضور حماسی مردم در 22 بهمن لبیک به ندای رهبری بود.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۱۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور حماسی ملت در راهپیمایی روز گذشته باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار شد و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده بودند حضور مردم در راهپیمایی امسال دشمن‌شکن و مأیوس‌ کننده بدخواهان خواهد بود، ملت همیشه در صحنه با حضور پرشکوه و حماسه‌ساز خود این موضوع را به خوبی محقق کردند.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: امت حزب‌الله ایران اسلامی در این راهپیمایی گام‌های بلندی برداشتند که هر گام آنها یک معنی، آرمان و هدف بود که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن مبارزه با استکبار و استکبارستیزی بود.

هاشمی افزود: شما ملت بیدار و آگاه و با بصیرت، با این حضور حماسی خود، سیاست خارجی نظام را دیکته کردید و با به آتش کشیدن پرچم شیطان بزرگ و سر دادن شعار ماندگار و همیشگی «مرگ بر آمریکا» به دولت نشان دادید چگونه با غرب معامله کند.

وی متذکر شد: ملت با این حماسه پرشکوه ثابت کرد که هرگز غرق سیاست‌های غرب و آمریکا نخواهد شد و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» هرگز کهنه نمی‌شود.

امام جمعه شهر چمران اظهار کرد: حضور باشکوه و حماسی ملت در راهپیمایی روز گذشته روحیه مضاعفی نیز به مستضعفان به ویژه ملت سوریه، عراق و یمن داد و این ملت‌های مستضعف فهمیدند که ایران اسلامی همیشه یار و یاور آنها خواهد ماند.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تصمیم رژیم منحوس آل‌سعود برای ورود به خاک سوریه، عنوان کرد: امروز استکبار علیه مردم سوریه و عراق بسیج شده و آل‌سعود نیز که عامل غرب در منطقه است می‌خواهد وارد خاک سوریه شود.

وی خطاب به رژیم خون‌خوار آل‌سعود گفت: آل‌سعود بداند که ملت ایران همواره در کنار مردم سوریه و عراق است و صادرات نظام اسلامی و ملت شهادت است، شهدایی که همه روزه شاهد بازگشت پیکرهای‌شان به میهن هستیم و مایه افتخار جمهوری اسلامی هستند.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: این‌ها اثرات انقلاب اسلامی ایران است، چراکه کسانی امروز به دفاع از سوریه و عراق برخاسته‌اند که در عصر انقلاب حضور نداشتند و امام را درک نکردند اما اکنون با بصیرت‌تر از هستند.

هاشمی تأکید کرد: خط مقاومت هرگز اجازه نخواهد داد آل‌سعود پای خود را در خاک سوریه بگذارد و هر پایی که بدون اذن و اجازه دولت و ملت سوریه وارد خاک این کشور شود متجاوز است و آن پا شکسته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سال‌روز صدور فتوای تحریم تنباکو اشاره کرد و گفت: مرجعیت نعمت بسیار بزرگی است که انسان نمی‌تواند عظمت این نعمت را به خوبی درک کند.

امام جمعه شهر چمران اظهار کرد: در آن دوران که قصد داشتند با قرارداد انحصاری توتون و تنباکو انگلیس را مسلط بر آب و خاک این میهن کنند مرجع بزرگی همچون میرزای شیرازی بیدار بود و متوجه اثرات سوء این قرارداد شد.

هاشمی ادامه داد: هدف آنها، محو اسلام بود چراکه به بهانه این قرارداد 200 هزار کارمند انگلیسی را وارد کشور کردند که 100 هزار نفر آنها مبلغان مسیحیت بودند.

وی متذکر شد: این هدف امروز نیز توسط غرب دنبال می‌شود و دولت باید مراقب باشد به واسطه معامله‌های اقتصادی، فرهنگ غربی را وارد کشور و مسلط بر فرهنگ اسلامی نکند.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان سال‌روز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: پرستاران دغدغه‌هایی دارند که مسئولان باید این دغدغه‌ها را مورد توجه و مدنظر قرار دهند و به مشکلات این قشر زحمت‌کش رسیدگی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها