خبرهای داغ:
برای ممانعت از ورود پناهجویان

اتحادیه اروپا به یونان برای اعمال کنترل مرزی مهلت ۳ ماهه داد

اتحادیه اروپا به یونان سه ماه فرصت داده است تا برای ممانعت از ورود پناهجویان کنترل بیشتری روی مرزهای خود اعمال کند.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۹۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتحادیه اروپا به یونان سه ماه فرصت داده است تا برای ممانعت از ورود پناهجویان کنترل بیشتری روی مرزهای خود اعمال کند

بر پایه گزارش‌ها، اتحادیه اروپا اعلام کرده است در غیر این صورت یونان تا 2 سال از رفت و آمد آزاد با کشورهای حوزه شنگن یا همان مرزهای آزاد اروپایی محروم خواهد شد.

یونان که دروازه اصلی ورود پناهجویان به اروپا محسوب می‌شود طی چند هفته گذشته از سوی اعضای اتحادیه اروپا تحت فشار بوده است.

سال گذشته بیش از 850 هزار پناهجو از طریق یونان وارد اروپا شدند.

کمیسیون اروپا ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد یونان آبان ماه در مرز ترکیه و برخی دیگر از جزایر دریای اژه، به طور مناسب پناهجویان را هنگام ورود ثبت نام و انگشت‌نگاری نکرده است.

وزرای اتحادیه اروپا جمعه اعلام کردند: «بسیار مهم است که یونان مساله‌ای را که در گزارش کمیسیون اروپا ذکر شده به عنوان موضوعی ضروری در اولویت خود قرار دهد.»

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا یونان باید «ظرف یک ماه برای جبران کم‌کاری‌های خود یک طرح اقدام را آغاز و ظرف سه ماه از همان تاریخ، اجرای آن را گزارش کند.»

اگر یونان نتواند تا اواخر اردیبهشت این مسائل را حل کند، سایر اعضای اتحادیه اروپا می‌توانند کنترل مرزی در حوزه یورو را در مناطقی از جمله یونان، به جای مدتِ معمولِ 6 ماه، تا دو سال تمدید کنند.

آلمان که پارسال یکی از طراحان کنترل مرزی بود، پنجشنبه کنترل مرزی خود را تا ماه اردیبهشت تمدید کرد.

اتریش: مقدونیه مرزهای خود را ببندد

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که اتریش جمعه به مقدونیه اعلام کرد «به طور کامل» مرز جنوبی خود با یونان را به روی پناهجویان ببندد و احتمالاً وین نیز در چند ماه آینده در مرزهای خود همین کار را خواهد کرد.

سباستیان کورتز، وزیر خارجه اتریش در سفر به اسکوپیه، پایتخت مقدونیه گفت: «احتمالا ظرفیت ما (برای پذیرش پناهجویان) در ماههای آینده پُر خواهد شد و ناچار خواهیم بود مهاجران را پشت مرزها نگاه داریم.»

وی افزود: «مقدونیه باید برای بستن کامل مرزهای خود به روی مهاجران آماده باشد.»

بیش از یک میلیون پناهجو که بیشتر آن‌ها از کشورهای بحران‌زدۀ خاورمیانه و شمال آفریقا هستند در سال 2015 وارد اروپا شدند.

این موج عظیم پناهجویان سبب شد 6 کشور عضو شنگن از جمله آلمان و پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را در مرزهای خود اعمال کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار