خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری در محفل خادمین شهداء قزوین:

شهداء به مقامی رسیدند که دنیا برایشان بی ارزش بود

حجت الاسلام ماندگاری در محفل خادمین شهداء استان قزوین گفت: بی اعتنایی به دنیا، تنها راه حل بزرگ شدن در برابر دنیاست و شهداء به مقامی رسیدند که دنیا برایشان بی ارزش بود.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۳۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام ماندگاری در محفل خادمین شهدای استان قزوین که غروب جمعه در محل معراج شهدای قزوین برگزار شد گفت: هدایت مردم و نصرت دین،۲ سنت قطعی خداوند است که او از هیچ یک از آنها کوتاه نمی آید.

ماندگاری افزود: شهداء از خداوند خواستند و واسطه هدایت خلق و نصرت دین خدا شدند، بصورتی که اگر در هر نقطه ایی از عالم که هدایت دینی انجام شود و دین خدا منتشر گردد، شهداء در ثواب آن شریک هستند.

وی ادامه داد: خادمان شهداء می خواهند به مقام کسی برسند که خادمی او را انجام می دهند و خادم می تواند به جایگاهی دست یابد که از اهل بیت(ع) باشد، همانگونه که پیامبر اسلام(ص) سلمان فارسی را از اهل بیت (ع) دانست.

این خطیب برجسته حوزه علمیه قم تبیین کرد: خادمان شهداء نیز باید همانند آنان، توفیق عمل به ۲ سنت قطعی خداوند را طلب نموده در تجارتی پرسود، منافع پایان ناپذیر آخرت را از درگاه خداوند متعال خواستار شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شرط اول حضور در مسیر شهداء، ایمان به عالم غیب است، عنوان کرد: خادم شهداء به دنبال مادیّات نیست و تلاش می کند تا در پایان برنامه بزرگی همچون راهیان نور، مدالی معنوی به روح بلند او اعطاء کنند.

ماندگاری اضافه کرد: یکی از الطاف خداوند به بندگان خوب خود، وسعت روح و طبع است، بصورتی که انسان می تواند به نقطه ایی برسد که مشکلات دنیوی برایش بسیار کوچک شوند.

وی خاطر نشان کرد: بی اعتنایی به دنیا، تنها راه حل بزرگ شدن در برابر دنیاست و شهداء به مقامی رسیدند که دنیا برایشان بی ارزش بود.

ماندگاری تصریح کرد: ایمان به عالم غیب و تجارت معنوی، نیازمند آگاهی های ویژه ایی است، زیرا باید دانست که این عالم ناظرانی دارد که همواره بر عملکرد انسان ناظر و شاهد هستند.

مدیر موسسه روایت سیره شهداء ضمن تبیین ۸ مصداق ایمان به عالم غیب و معامله با خدا در قرآن کریم، خستگی ناپذیری، افزایش انگیزه و کیفیّت انجام کارها را از نتایج توجه به ناظران عینی خداوند دانست و اذعان داشت: همانگونه که شهداء در بدترین شرایط با خدا معامله کرده و به مسیر خود ادامه دادند؛ خادمان شهداء نیز باید با انگیزه ایی بیشتر، از امتحان سخت مطامع دنیا سربلند بیرون آمده و با خدا معامله کنند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: هرکس در انجام کارهایش به وجود ناظران عینی خداوند توجه کند، بر ضریب تحمل او در برابر سختی ها افزوده شده و بجای صبر؛ شکر می کند.

وی در خاتمه اذعان داشت: خادمی مکتب شهداء دارای جایگاه ویژه انییاست که اگر شخص خادم الشهید، قدر خود را نداند، هیچ کس نمی تواند از او قدر شناسی کند.

لازم به اشاره است، جمعی از خادم الشهداء راهیان نور شهرستان البرز در محفل خادمان شهدای استان قزوین حضور داشتند.

3001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار