فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر لزوم داشتن دیدگاه اعتقادی نسبت به خدمت وظیفه گفت: سپاه پاسداران امانتی الهی است که برای اعتلای آن افراد زیادی جانفشانی کرده و به این نهاد انقلابی عزت بخشیدند، نهادی انقلابی که خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۲۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی سردار سرتیپ دوم محسن کریمی در هشتمین جشنواره سرباز جوان حضرت علی اکبر(ع) با اشاره به دوران خدمت وظیفه در کشورهای جهان اظهار داشت: در بیشتر کشورهای دنیا خدمت سربازی مرسوم بوده و دو سال خدمت زیر پرچم به منظور افزایش آمادگی نیروهای جوان و توانمند در دفاع از کشور است.

وی افزود: آمادگی برای دفاع از مرز و بوم و حریم جزو تجربیاتی است که بشر در طول تاریخ به دست آورده و با گذشت زمان سازماندهی شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تفاوت دوران خدمت وظیفه در ایران با سایر کشورهای دیگر در این است که ما کشوری مسلمان هستیم و تمام مسائل حکومتی براساس مبانی اسلامی و دینی شکل گرفته است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به لزوم داشتن دیدگاه معنوی نسبت به خدمت وظیفه گفت: چنانچه مبانی دینی را در امور زندگی خود نیز به کار بریمبه کمال خواهیم رسید، حکومت اسلامی بر ایران حاکم بوده که در راس این حکومت اسلامی ولایت‌فقیه حضور دارد و با داشتن دید معنوی نسبت به خدمت وظیفه درمی‌یابیم که دوران سربازی به سربازی حضرت ولیعص(عج) متصل می‌شود.

وی افزود: سربازی یک مبحث و دیدگاه اعتقادی نیاز دارد که چنانچه هرکس معتقد باشد نهایت بهره‌مندی را خواهد برد و اگر کسی غفلت کند بی‌شک فرصت مغتنم و بزرگی را از دست داده که جز پشیمانی چیزی برای او به دنبال ندارد.

فرقی در رنگ لباس سربازی وجود ندارد افتخار سربازی حضرت ولیعصر(عج) است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: رنگ لباس سربازی و خدمت در هر یگانی تفاوتی نداشته و تنها نکته‌ای که حائز اهمیت است سربازی برای حضرت ولیعصر(عج) و سربازی برای حفظ اسلام است و باید افتخار کنیم که سربازی در این مسیر را برعهده داریم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: نباید نسبت به خدمت وظیفه دید اجباری داشت که دید معنوی و اعتقادی به ان داشته باشیم بی‌شک ثواب عظیمی را به دست خواهیم آورد و این دید مطلوب و کارآمد است.

وی افزود: سپاه پاسداران امانتی الهی است که هزاران نفر در لباس سبز این نهاد انقلابی به درجه شهادت نائل آمده یا با ایثار و فداکاری جانباز شده یا در مقام ایثارگر حضور دارند، افرادی که به واقع به سپاه پاسداران عزت بخشیدند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: سپاه پاسداران خار چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است، سردار قاسم سلیمانی اسطوره‌ای که لرزه بر اندام دشمنان نشانده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به وظیفه سربازان گفت: از سربازان انتظاری که می‌رود این است که در اعتلای نهاد انقلابی سپاه پاسداران تلاش کرده و در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: سربازان وظیفه تفاوتی با نیروهای کادر سپاه پاسداران نداشته مگر در حضور موقتی آنان در این نهاد انقلابی، بازنشستگی نیروهای کادر به ظاهر خروج از لباس سپاه پاسداران بوده ولی تا دم مرگ برای حفظ انقلاب اسلامی کوشش می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری درباره سربازان تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری فرمودند "اگر فرصتی پیش آید جوانان امروز خود را بهتر از نسل قبل نشان می‌دهند" این مهم نیز با حضور داوطلبانه جوانان مدافع حرم در سوریه به اثبات رسیده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به ایجاد رابطه تنگاتنگ میان نیروهای کادر و وظیفه گفت: نیروهای کادر به سربازان به دید کادر نگاه کنند و سربازان نیز به وظیفه خود به خوبی عمل کنند، بایستی سربازان را با تمام وجود باور داشت به شرط اینکه رابطه میان نیروهای کادر و وظیفه براساس دوستی صادقانه، روابط برادرانه باشد که بی‌شک با وجود چنین رابطه‌ای هر ماموریت مشکل ممکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سربازان استان مرکزی در جشنواره‌های گذشته در ستاد کل نیروهای مسلح رتبه‌های درخور توجهی کسب کرده‌اند و ما نیز به خود می‌بالیم که همواره در بین 9 نیروی برگزیده جوانانی از استان به چشم می‌خورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات