وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
صادق خلیلیان گفت: انفعال دولت یازدهم در مسیر اقتصادی، از هم گسیختگی تیم اقتصادی دولت و نابسامانی دولت موجبات این نابرابری های سود بانکی و تورم می باشد.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۲۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به اینکه نرخ سود دو و نیم برابر تورم است اظهار داشت: متاسفانه در شرایط اقتصادی کشور که شرایط رکود همراه با تورم توامان گشته است هر چند دولت نرخ تورم را به گونه ای دیگر بیان می دارد، یکی از راه های خروج از رکود این است که نرخ سود بانکی به گونه ای معقول تنظیم شود.

وی با انتقاد از ادعای دولت بر نبود تورم بیان داشت: دولت مدعی است که در کشور تورم نداریم و بنا بر آمار اعلام شده دولت، تورم تک رقمی یا نقطه به نقطه است این در حالی است که دولت نتوانسته سود بانکی را کاهش دهد، تناقضات آماری دولت در سود و تورم بارز است.

خلیلیان افزود: بنا به ادعای کاذب دولت اگر تورم کاهش یافته و یا وجود ندارد، پس چگونه تولید کننده دچار آسیب های فراوان است که منجر به تعطیلی یا فعالیت با ظرفیت کمتر از 30 درصد شده است .

وزیر سابق کشاورزی با اشاره به اینکه در سه دهه اخیر انقلاب چنین بحرانی در اقتصاد نداشته ایم تصریح کرد: انفعال دولت یازدهم در مسیر اقتصادی، از هم گسیختگی تیم اقتصادی دولت و نابسامانی دولت موجبات این نابرابری های سود بانکی و تورم می باشد.


ارسال نظرات