خبرهای داغ:
به همت موسسه بین الحرمین و واحد پوینده شاهد؛
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از برگزاری محفل معنوی انس با قرآن و عترت با موضوع بصیرت انقلابی در این شهرستان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۳۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری اولین محفل انس با قرآن و عترت با موضوع بصیرت انقلابی اظهار کرد: این مراسم معنوی بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور امام جمعه محترم شهرستان و تنی چند از مسئولین ادارات و نهاد ها و مدیران فرهنگی و قرآنی و بیش از 1000 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این محفل معنوی که از سوی موسسه فرهنگی بین الحرمین و همکاری واحد پوینده شاهد همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، قاریان و حافظان وگروههای تواشیح برتر کشوری به اجرای برنامه پرداختند.

لازم به ذکراست مهمان ویژه و سخنران این برنامه قاری برجسته کشوری دکتر جواد فروغی بودند که با قرائت قرآن حاضرین را به فیض رساندند.

دکتر جواد فروغی در جمع دانش آموزان در سخنانی با گرامیداشت دهه فجر بیان کرد: قرآن کریم در جهان امروز به عنوان وحدت فرق اسلامی شناخته می شود و آنانی که قرآن را به عنوان محور اندیشه و عمل قرار می‌دهند نقش تعیین‌کننده‌ای در مسائل داخلی و بین المللی داشته‌‌اند و دارند.

وی افزود: از منظر رسول گرامی اسلام(ص)، اهل قرآن جایگاه و منزلت والایی دارند و قاریان قرآن در قرن اول هجری نقش محوری و اساسی در تحولات نوپای اسلامی داشته اند.

برگزاری برنامه تواشیح گروه نسیم و سراج و برگزاری مسابقه قرآنی و تقدیر از فعالان قرآنی شهرستان از دیگر برنامه های این محفل باشکوه بود.

در ابتدای این محفل قرآنی محمد ابراهیمی مسئول موسسه قرآنی بین الحرمین باخیرمقدم به حاضرین و تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری محفل انس با قرآن وعترت را از برکات دهه مبارک فجر برشمرد و گفت: دهه فجر سبب همدلی، همراهی و اتحاد در بین مسئولان و مردم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها