مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تأکید کرد: باید با تکیه بر توان داخلی، پله های پیشرفت را طی کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۵۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام كریم سرافراز در گردهمایی بصیرتی کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام حول محور اصول لازم الرعایه انتخابات با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، روایتی از امام کاظم علیه السلام را تشریح کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: از امام کاظم علیه السلام در بحار الانوار نقل شده است: رجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قلوبُهُم کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین؛ یعنی، مردی از اهل قم مردم را دعوت به حق می‏کند در حالی که گرد او می ‏آیند گروهی که به قطعه‏ های آهن می‏مانند و توطئه‏ ها و شایعه ‏های شدید آنها را نمی‏لغزاند، و آزرده از جنگ نمی‏ شوند و ترس به خود راه نمی‏ دهند و فقط بر خداوند متعال توکل و اعتماد می کنند و عاقبت از آن پرهیزکاران است.

وی، ادامه داد: در عصر غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچ پدیده ای به بزرگی انقلاب اسلامی ایران به وجود نیامده است و این انقلاب تمام معادلات جهانی را به هم زد و یک روش مدرن و جدیدی از حکومت و نظام مردم سالاری دینی به جهان عرضه کرد.

وی، با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری از ابتدای سال پیرامون بحث نفوذ، اظهار کرد: معظم له 70بار مردم و مسئولین را نسبت به نفوذ دشمن هشدار داده اند و این نکته نشان دهنده اهمیت موضوع و واقعیت داشتن آن می باشد.

حجت الاسلام سرافراز، تجربه های تاریخی از انقلاب حضرت موسی علیه السلام تا انقلاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و نهضت مشروطه و انقلاب اکتبر شوروی سابق را یادآوری کرد و به تبیین تمایز ماهوی انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دیگر در جهان پرداخت.

این مقام مسئول، انحراف انقلاب حضرت موسی علیه السلام را نتیجه نفوذ عنصری مانند سامری دانست که از راه جنگ نرم و غفلت مردم، باعث شد آموزه های دینی در مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شود و انقلاب این پیامبر خدا دچار انحراف گردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در ادامه به نقش عناصر نفوذی در انحراف انقلاب مشروطه، افزود: انقلاب اکتبر شوروی نیز که با شعار مقابله با امپریالیسم آمریکا صورت گرفته بود، در بخش های عمده جهان و آمریکای لاتین نفوذ کرد و بر همین اساس آمریکا احساس خطر نمود و کمر همت برای نابودی آن بست و از نفوذ خودش بعنوان حربه ای برای از بین بردن انقلاب شوروی استفاده کرد.

وی، گفت: تغییر محاسبات حاکمان وقت شوروی باعث نفوذ آمریکایی ها و غربگراها در حاکمیت این کشور شد و نفوذی ها روی افکار مردم و مسئولین کار کردند.

سرافراز،‌دومین عامل انحراف در انقلاب شوروی را مربوط به وضعیت مجلس دومای این کشور دانست که انقلابی نبود و مقابل اقدامات رئیس جمهور وقت ایستادگی نکرد و اقدامات رئیس جمهوری شوروی باعث استحاله انقلاب اکتبر شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت:خروشچف، رئیس جمهور وقت شوروی فکر می کرد، شوروی در توازن قوا با آمریکاست و حاکمان مناطق مختلف از آمریکای لاتین تا آسیا تحت سیطره آنها هستند و منابع نفت و گازی که در اختیار دارند نیازی به مقابله با آمریکا ندارند و باید همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا داشته باشند و از توطئه های آمریکا غافل شدند.

وی، افزود: آمریکایی ها نیز با استفاده از نفوذ غربگراها و شرطی کردن مردم برنامه های خود را پیاده کردند و پروژه فروپاشی شوروی را اجرا کردند.

این مقام مسئول، با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای اجرای چنین نقشه هایی در ایران، گفت: با گرگ نمی شود، زندگی مسالمت آمیز داشت و باید بدانیم امروز جغرافیای جهان اسلام در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و امام و رهبری سر تسلیم فرود آورده است.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به شکست خوردن توطئه های دشمنان در نقشه های تهدید(جنگ هشت ساله)، تحریم و ترور و فتنه های 78 و 88 و ...، گفت: زمانی در کشوری مانند نیجریه صدتا شیعه نیز پیدا نمی شد؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی میلیون ها شیعه وجود دارد که از رویش های انقلاب به شمار می روند.

وی، با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی در قلب ملت های جهان، مسئولیت امروز ملت بزرگ ایران را سنگین خواند و ادامه داد: غربگراها از سال 68 دنبال رابطه با آمریکا بودند و امروز نیز دنبال مجلسی منعطف و منفعل مانند مجلس ششم هستند تا خواسته های آمریکا را در کشور پیاده کنند؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمودند من یک انقلابی ام لذا همه ارکان نظام اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه و خبرگان نیز باید انقلابی و در تراز و شأن انقلاب باشند.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: اهمیت انتخابات سال جاری به خاطر پیچیده تر شدن توطئه ها و ترفندهای دشمنان است و باید هوشیار باشیم که مشکلات کشور از راه ارتباط با کدخدا حل نمی شود؛ بلکه باید با تکیه بر توان داخلی، پله های پیشرفت را طی کنیم.

وی، با یادآوری تفاوت های ماهوی و اساسی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان از جمله انقلاب اکتبر شوروی، گفت: توان نفوذ انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب شوروی، به توان 2 است و از آمریکای لاتین تا آفریقا و آسیا و اروپا تحت نفوذ معنوی جمهوری اسلامی قرار گرفته است و به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران در قلب ملتهای جهان رخنه کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، دومین تفاوت اساسی انقلاب اسلامی با سایر انقلابها را رهبری دانست و افزود: رهبران شوروی سابق دچار تغییر محاسباتی شدند و اولین اشتباه را رهبران آنها داشتند؛ ولی امروز به لطف خدا مدد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر ما یک شخصیت منحصر به فرد است و بعد از امام معصوم علیه السلام، یگانه دوران و در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد و دائماً مسئولین را هشدار می دهد که از تجربیات غلط و اشتباهات دیگران عبرت بگیرند.

وی، تفاوت سوم انقلاب اسلامی با سایر انقلابها را ایدئولوژی و جهانبینی اسلامی و الهی دانست که ریشه در اعتقادات مردم ما دارد و بر پایه معنویت و توحیدی شکل گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، به عناصر ماندگاری انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت در همه صحنه های انقلاب اسلامی که راهپیمایی 22 بهمن یکی از آنهاست و دیدیم که چگونه مردم دوباره حماسه ای بی نظیر آفریدند و مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب درست،‌از عناصر ماندگاری انقلاب اسلامی به شمار می روند.

وی، هجمه های اخیر به شورای نگهبان را نیز ناشی از ناراحتی برخی از قانونمداری این شورا دانست که نقش اساسی و کلیدی و بنیادی در حفظ نظام دارد و گفت:‌باید هشدارهای امام راحل(ره) درباره تضعیف و توهین به شورای نگهبان را جدی بگیریم؛ زیرا شورای نگهبان امین امام و رهبری بوده و هست و از نظر امام خمینی(ره) تمکین نکردن به نظر شورای نگهبان، مخالفت با اسلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در بخش دیگر سخنان خود با تأكید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه، تأکید كرد: امروز ما یك مجلس انقلابی نیاز داریم. مجلسی كه در مقابل یاوه گویی آمریكا و غرب بایستد و برجام را در چارچوب سیاست های تبیین شده مقام معظم رهبری دنبال و پیاده كند.

حجت الاسلام سرافراز، معیارهای نماینده اصلح را برشمرد و گفت:‌باید به ولایتمدارترین، مردمی ترین، متدین ترین، خدمتگزارترین،‌آماده ترین فرد برای حضور در صحنه های انقلاب اسلامی و كسی كه مبری از فتنه باشد، رأی دهیم.

وی، در پایان تأکید کرد: جریان شناسی از ضرورت های پاسداری از انقلاب اسلامی است و باید ضمن تبیین شاخص های جریان های همراه انقلاب و جریانات معاند و ضد انقلاب به حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی در هفتم اسفند اهتمام داشته باشیم.

گفتنی است: کارکنان نواحی سپاه شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این گردهمایی شرکت کردند.



ارسال نظرات