یک بیمه‌گر آمریکایی مدعی لغو محدودیت‌های پوشش بیمه محموله‌های ایران شد

در حالی‌ روز گذشته یک مقام آمریکایی از بازگشت تحریم 200 شخص و نهاد لغو تحریم شده ایران پس از برجام خبر داد که امروز یک شرکت بیمه آمریکایی اعلام کرد آمریکا محدودیتی که قبلا مانع از تامین پوشش بیمه محموله‌های ایران می‌شد را لغو کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۸۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، درحالی‌که روز گذشته رئیس اداره دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعتراف کرد که از 400 شخص و نهادی که از فهرست‌ تحریم‌ها در روز اجرایی شدن برجام خارج شدند 200 شخص و نهاد در فهرست جدیدی دوباره تحریم ‌شدند، امروز یک بیمه‌گر آمریکایی در صنعت کشتیرانی جهانی اعلام کرد از دولت آمریکا مجوز ارائه پوشش بیمه به شرکت‌های غیرآمریکایی انتقال‌دهنده نفت ایران را دریافت کرده است.

بنا به این گزارش ، به نظر می‌رسد آمریکا از یک سو تحریم‌ها را رفع می‌کند و از سوی دیگر به بهانه‌های دیگر آنها را با شیوه جدید احیا می‌کند.

یک بیمه‌گر مستقر در واشنگتن در بخشنامه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد اداره کنترل دارایی‌های خارجی در 5 فوریه محدودیتی که قبلا مانع از تامین پوشش بیمه محموله‌های ایران می‌شد را لغو کرده است. اکنون این کلوپ تدریجا برای حمل و نقل نفت و محصولات نفتی شرکت‌های عضو غیرآمریکایی به مقصد و یا از ایران آماده است.

اریک نیکولای استاوسث تحلیلگر کشتیرانی  در این‌باره گفت : «در مورد صادرات نفت ایران، پوشش بیمه نفتکش‌ها بزرگ‌ترین مشکل بود که به نظر می‌رسد حل شده یا حداقل یکی از مشکلات برطرف شده است.»

به نوشته این گزارش، سخنگوی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اظهارنظر در این‌باره در دسترس نبود.

کلوپ بیمه آمریکا یکی از 13 عضو کلوپ بین‌المللی پی‌اند آی در لندن است که مجموعا 90 درصد پوشش بیمه نفتکش‌ها در جهان را برعهده دارد.

ارسال نظرات