ابوالفضل نوروزی فعال سیاسی با بیان اینکه عربستان نیز درحال اعزام نیرو به سوریه است تاکید کرد: وزارت خارجه به جای اینکه با یک دیپلماسی فعال پاسخ مناسبی به عربستان دهد و جلوی اقدامات آنها را بگیرد، از لفظ برادر نسبت به آنها استفاده می‎کند که تعبیر مناسبی نیست و ناشی از دیپلماسی منفعلانه وزارت خارجه است.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۱۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
ابوالفضل نوروزی فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیرآقای ظریف در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ، با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه درخصوص حادثه منا و مکه تصریح کرد: کوتاهی و عدم رسیدگی وزارت خارجه موجب شد تا عربستان درصدد عذرخواهی و جبران نیز برنیاید و حتی به آقای ظریف وزیر امورخارجه اجازه نداد که وارد خاک عربستان شود.

نوروزی با بیان اینکه عربستان نیز در حال اعزام نیرو به سوریه است تاکید کرد: وزارت خارجه به جای اینکه با یک دیپلماسی فعال پاسخ مناسبی به عربستان دهد و جلوی اقدامات آنها را بگیرد، از لفظ برادر نسبت به آنها استفاده می‎کند که تعبیر مناسبی نیست و ناشی از دیپلماسی منفعلانه وزارت خارجه است.

این فعال سیاسی یادآور شد: دیپلماسی ما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مبتنی بر عزت، حکمت، مصلحت باشد ولی دیپلماسی وزارت خارجه با این معیارها در تناقض بوده و چندان سازگاری ندارد.

نوروزی در خاتمه خاطرنشان کرد: انتظار این است که دیپلماسی وزارت خارجه فعالانه‎تر باشد و اگر ارتباطی نیز قرار است ایجاد شود باید ارتباطی از نوع تذکر و مطابق با معیارهای مقام معظم رهبری باشد.

ارسال نظرات