مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری؛
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در دومین جلسه شورای هماهنگی بنیاد گفت: دانشنامه دفاع مقدس شامل تمام اطلاعات پیرامون جنگ تحمیلی است.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۵۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، سرهنگ عباس عباسی در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به ریاست استاندار محترم و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل و معاونین بنیاد و اعضای شورا تشکیل شد، اظهار کرد: در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس همه ادارات و نهادها باید تعداد، اسامی و همه اطلاعات مربوط به شهدا و عملکرد مربوط به سازمان مربوطه در دفاع مقدس را تحقیق، بررسی و اعلام نمایند.

این مسئول با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس شامل تمام اطلاعات پیرامون جنگ تحمیلی است، خاطرنشان کرد: جامعیت، مرجعیت، مقبولیت و پویایی این دانشنامه مد‌نظر است.

عباسی افزود: هدف از تدوین این دانشنامه نشر و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، اطلاع‌رسانی در همه ابعاد جنگ تحمیلی، فراموش نکردن دستاوردها و دلاوری‌های دفاع مقدس، جلوگیری از امحاء و نابودی اسناد و مدارک مربوط به هشت سال دفاع مقدس ، اطلاع رسانی علمی در همه ابعاد جنگ تحمیلی و ایجاد امکان دسترسی اندیشمندان و محققان به منبع مستند، جامع و معتبر است.

وی با اشاره به اینکه مرجعیت، اعتبار، جامع و مستند بودن از شاخصه‌های یک دانشنامه است، تصریح کرد: سطح‌بندی مداخل دانش‌نامه به صورت مداخل ملی ، مشترک و استانی است که در مداخل استانی مواردی چون نقاط حماسی، جغرافیای استان،شهدای استان،یگان های استان، اقشار، واژه‌های بومی و ... هستند.

ارسال نظرات