واکنش همسر شهید حاتمی به اظهارات ظریف در گفتگو با «بسیج»:

خطاب کردن عنوان «برادر» به سعودی‎ها نهایت ضعف دیپلماسی است

مسئول بسیج دانشجویی خواهران بیان کرد: وزارت خارجه باید این جنایت سعودی‎ها را در دادگاههای بین المللی این را مطرح می‎کرد و نه تنها اقدامی در این صورت انجام نگرفت بلکه آنها را هم برادر خواند که این نهایت نقطه ضعف دیپلماسی است!
کد خبر: ۸۶۳۶۶۷۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
فرشته روح افزا، معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و همسر شهید حاتمی که در حادثه جرثقیل به شهادت رسید در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از اظهارات اخیر وزارت خارجه در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصریح کرد: خطاب کردن لفظ برادر توسط وزیر امور خارجه نسبت به سعودی‎ها که قاتل 500 شهید حادثه منا بوده دور از انصاف است.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران گفت: مقام معظم رهبری زمانی به سعودی‎ها یک تلنگر زندند که برایتان بد می‎شود؛ آنها نیز با یک تشر رهبر معظم انقلاب اقدام به برگرداندند پیکر جانباختگان کردند و اگر مقام معظم رهبری دراین قضیه دخالت نمی‎کرد و تلاش و زحمت مسئولین بعثه و سازمان حج برای برگرداندن پیکر شهیدان این حادثه نبود، شاید جنازه‎های جانباختگان به دست خانواده ها نمی‎رسید.

مسئول انجمن مهاجران مکه و منا با بیان اینکه اظهارات وزیر امور خارجه مورد اعتراض ماست تاکید کرد: وزارت خارجه باید این جنایت سعودی‎ها را در دادگاههای بین المللی این را مطرح می‎کرد و نه تنها اقدامی در این صورت انجام نگرفت بلکه آنها را هم  برادر خواند که این نهایت نقطه ضعف دیپلماسی است! و همچنین نه تنها جلسه‎ای با خانواده های شهدای مکه و منا نگذاشت، حتی یک دلجویی نیز از آنها نکرد و اکنون با این اظهارات خود آتش داغ آنها را شعله ورتر می‎کند.

همسر شهید حاتمی به نیابت از خانواده شهدای مکه و منا بیان کرد: آقای ظریف با این رفتارهای منفعلانه خود دل خانواده های شهدا را به در می‎آورد و ما در این رابطه سوال داریم که چرا این عربستانی که عزیزان ما را به کشتن داده، دیپلماسی ما آنها را برادر خطاب می‎کند؟

روح افزا در ادامه افزود: این نهایت بدبختی است که عربستان 500 نفر از بهترین بندگان خدا، پاکترین انسان ها از جمله قاریان قرآن و دانشمندان ما و افرادی مثل شهید رکن آبادی را به کشتن می‎دهد و ما افتخار می‎کنیم که هیچ کاری در اعتراض به آنها انجام نداده ایم و به دنبال رابطه با آنها هستیم! مگر عربستان چه کشوری است؟ چه اهمیتی دارد؟

مسئول بسیج دانشجویی خواهران با اشاره به جنایت‎های مختلف عربستان سعودی در کشتار مردم یمن، حمایت از تروریسم در منطقه و بازی کردن نقش اسرائیل در منطقه و عدم مدیریت درست حج تصریح کرد: آقای ظریف به چه دلیل آنها را  برادر خواندن می‎خواند؟ آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران و نماینده دولت ایران است؛ ازین رو باید مدافع حقوق ملت ایران باشد نه مدافع عربستان!

مسئول انجمن مهاجران مکه و منا در خاتمه خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور می‎خواهیم در این زمینه اقدامی کنند و  از وزارت خارجه نیز توقع داریم نسبت به درخواست خانواده های شهدا در قبال جنایت آل سعود موضع‎گیری بکند و اگر بخواهد دل کشورهای دیگر را به دست آورد و درمقابل دل خانواده های شهدا را بشکند مطمئن باشند هیچ فایده‎ای نخواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار