خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح برجام 2 با وجود عدم تحقق وعده‌های اقتصادی معنایی ندارد چرا که بیکاری و رکود هنوز به عنوان معضل اصلی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۱۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دنبال اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر آغاز برجام 2، اظهار داشت: در برجام اول، مباحثی وجود دارد که دارای زوایای نامشخصی است که باید ابتدا آنها مشخص شوند.

وی افزود: به دنبال برجام، موضوع پسابرجام مطرح است، وعده‌هایی که آقایان در این زمینه دادند، مبنی بر اینکه همه چیز به ویژه موضوع اقتصادی کشور حل می‌شود، محقق نشد. باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که اکنون در شرایط مدیریت رکود نیابتی هستیم و این مسئله معضلاتی را در جامعه به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، همچنین تصریح کرد: از یک سو کارخانه‌ها در حین کار متوقف شده و اخراج کارگران در پیش است (هر چند که در برخی استان‌ها از جمله اصفهان این اخراج صورت گرفته است) همچنین ایجاد اشتغال جدید هم در کشور صورت نگرفته که بگوییم در پسابرجام گشایش اقتصادی حاصل شده است.

سالک در ادامه با ابراز تأسف از عدم توجه و برنامه مدون در خصوص حل مشکلات اقتصادی از سوی دولتمردان، عنوان کرد: یکی از معضلات اساسی جامعه، مشکل اشتغال و رشد نرخ بیکاری است. آقایان قول دادند که پس از برجام همه مشکلات اقتصادی حل می‌شود، ولی تاکنون ما تحولی ر این زمینه ندیدیم. هنگامی که این موضوع به نتیجه نرسیده است، بیان طرح برجام 2 در داخل کشور جای سؤال بسیار بزرگی است.

وی با طرح این سؤال که برجام یک و پسابرجام چه ثمری برای رفع معضلات و مشکلات اقتصادی داخل کشور داشته که پس از آن به برجام 2 بپردازیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد برجام 2 یک موضوع داخلی باشد، این نکته مهم مطرح می‌شود که طرف‌های برجام 2 چه کسانی هستند؟ ما که نمی‌خواهیم در این قضایا خودزنی کنیم و با خود درگیر شویم. برجام اول، 1+5 در مقابل جمهوری اسلامی ایران بود؛ در داخل کشور، 1+5 کدام است که برجام 2 آن باید شکل بگیرد؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح این نوع شعارها یک گفتاردرمانی است، تأکید کرد: آقایان به جای اینکه به طرح این مسائل بپردازند، مشکلات اقتصادی را براساس اقتصاد مقاومتی حل کنند همچنین برای دفع موانع رشد تولید ملی هزینه کنند چرا که این مسئله مهم‌تر از همه موضوعات دیگر است.

سالک با اشاره به عقد قراردادهای کلان جهت خرید هواپیما، تصریح کرد: قراردادهای کلانی که بسته می‌شود، برای کشورهای دیگر ایجاد اشتغال می‌کند. نباید ایجاد اشتغال کشورهای دیگر، با بیکاری تشکیلات داخلی ما مصادف شود. به عنوان مثال یکی از مراکز حوزه انتخابی بنده، با 4 هزار نیروی متخصص و کارمند قادر است همان هواپیمایی که از فرانسه خریداری می‌شود و شاید بهتر از آن را بسازد، واضح است که این مرکز نباید تعطیل و کارگران آن بیکار شوند، بلکه بخشی از 10 میلیارد یورویی که جهت خرید هواپیما هزینه می‌شود را باید در داخل کشور هزینه کنند تا رشد و تولید و همچنین اشتغال ایجاد شده و اقتصاد مقاومتی پیاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها