خبرهای داغ:
در یازدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ رضوی که به تازگی منتشرشده است، جایگاه تفریح و سرگرمی در سبک زندگی رضوی بررسی شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۳۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، در شماره یازدهم فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ رضوی، هفت مقاله درموضوعات مختلف مربوط به  فرهنگ رضوی منتشرشده است.

اولین مقاله آن با عنوان «انسان شناسی قدمگاه ؛مطالعه موردی بیت النور»، « قدمگاه حضرت معصومه(س) درقم (بیت‌­النور) را با رویکردانسان شناختی مورد بررسی قرار داده و  گزارش‌ «عینی» و «تحلیلی» از وضعیت کنونی آن ارائه‌ داده است.

«برهان‌های اثبات وجود خدا درمناظرات امام رضا(ع) » دیگرمقاله ای است که ازسوی حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی استاد فلسفه و عرفان دانشگاه فردوسی نگاشته شده و مباحث اعتقادی مناظرات امام رضا(ع) با علمای ادیان و مذاهب را تبیین کرده است.

«جایگاه تفریح و سرگرمی درسبک زندگی رضوی ونقش آن برتمدن سازی » عنوان مقاله دیگری است که ازسوی یکی ازاستادان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نگاشته شده و در آن موضوع مهم سبک زندگی رضوی بررسی  شده است. در این مقاله آمده است: براساس سیره و سخنان امام رضا‌(ع)، پرداختن به تفریح سالم و حلال در چارچوب موازین شرعی و به اندازه تأکید شده است. نکته جالب در سبک زندگی رضوی، توجه دادن فرد به شخصیت والا و اهداف متعالی انسانی است تا جایگاهش را بالاتر از آن بیند که به کارهای بیهوده دست یازد.

«ارتباطات انسانی درفرهنگ رضوی»، «آداب دانش اندوزی در سخنان امام رضا(ع)»، «بررسی علم و عصمت امام در کلامی از امام رضا(ع)» و «آیکونگرافی جلوه‌های بصری توسل به امام رضا(ع) در نگارگری» دیگر عناوین دیگر مقالاتی است که در شماره جدیدفصلنامه فرهنگ رضوی به چاپ رسیده است.

فصلنامه علمی-پژوهشی فرهنگ رضوی به صاحب‌امتیازی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از سال 92 انتشار خود را آغاز کرده و تاکنون 11 شماره آن منتشرشده است. در این فصلنامه، مقالاتی در موضوعات و مباحث کلامی، تربیتی، اخلاقی، سیاسی و تاریخی مربوط به حضرت رضا(ع) به چاپ می رسد. سید جواد جعفری مدیرمسئول و سیدجلال درخشه سردبیری آن را برعهده دارند. متن کامل این فصلنامه در وبگاه بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به نشانی shamstoos.ir قابل دسترسی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها