واکنش عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه به اظهارات ظریف در گفتگو با « بسیج »:

الگو قرار دادن برجام خطرناک است/ برخی اوقات با ادبیات دیپلماتیک سیاست‎های کلان کشور دور زده می‎شود

حسین شهبازی با بیان اینکه برجام نتیجه خوبی نداشت و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برجام یک معامله است تاکید کرد: در خیلی از موضوعات امکان ندارد این اتفاق بیفتد و در مورد آن حتی صحبت و مذاکره کرد؛ همچون مسائل منطقه که مذاکره در مورد آن از جانب رهبری معظم انقلاب ممنوع اعلام شده است اما برخی اوقات با ادبیات دیپلماتیک سیاست‎های کلان کشور دور زده می‎شود.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۷۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
حسین شهبازی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر امورخارجه مبنی بر الگو قرار دادن برجام در موضوعات دیگر اظهار داشت: این اظهارات نشان دهنده این است که نگاه دولت واقعا به این صورت است که می‎خواهد برجام را در همه حوزه ها گسترش دهد!

حسین شهبازی با بیان اینکه برجام نتیجه خوبی نداشت وهمانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برجام یک معامله است تاکید کرد:  در خیلی از موضوعات امکان ندارد این اتفاق بیفتد و در مورد آن  حتی صحبت و مذاکره کرد؛ همچون مسائل منطقه که مذاکره در مورد آن از جانب رهبری معظم انقلاب ممنوع اعلام شده است اما برخی اوقات با ادبیات دیپلماتیک سیاست‎های کلان کشور دور زده می‎شود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه گفت: اینکه می‎خواهند برجام را به عنوان مدل در همه موضوعات پیاده کرده و در همه حوزه ها گسترش دهند باعث نگرانی است که این به چه معناست؟ برخی موضوعات اصلا قابل مذاکره و معامله و بده بستان نیست؛ ما نمی‎توانیم مجاهدین سوری و مدافعان حرم را معامله کنیم؛ مثلا کلاژهای آنها را  به غربی‎ها بدهیم و در مقابل چیزی بگیریم! ما کلاژ این افراد را با هیچ چیز نمی‎توانیم معامله کنیم.

شهبازی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به سیاست های کلان کشور پایبند بود افزود: ناموس مسلمین و امنیت منطقه با هیچ چیز قابل معامله نیست و ما نمی‎توانیم سر توانمندی‎های نظامی و موشکی با هیچ چیز معامله کنیم؛اگر بخواهیم در این موضوعات معامله کنیم اسم جمهوری اسلامی را باید عوض کنیم! و همچین چیزی نیز مورد قبول نیست.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه در خاتمه با بیان اینکه نگاه حاکم بر دولت تدبیر و امید در همه بخش‎ها در برجام متبلور شده خاطرنشان کرد: توسعه آن برای کشور می‎تواند خطرناک باشد؛ ازین رو راه توسعه آن باید بسته شود و در موضوعات داخلی نیز  تمرکز روی پیشرفت کشور و توانمندی‎های داخلی و اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار