خبرهای داغ:
«مسکن مهر 2/5 میلیون نفر را صاحب خانه کرد اما دولت می‌خواهد پرونده آن را ببندد.»
کد خبر: ۸۶۳۶۷۸۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه شهروند در گزارشی نوشت: پروژه جنجالی مسکن مهر به انتهای راه رسید. حالا پرونده حدود 90 درصد واحدهای مسکونی مهر بسته شده است. مسکن مهر تاکنون حدود 2/5 میلیون نفر را صاحب خانه کرده است. عددی که به گفته احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تقریبا معادل جمعیت یک شهر ایران است.

مهرآبادی به «شهروند» می‌گوید: طرح مسکن مهر طرح بدی نبود، اما دولت یازدهم به شیوه اجرای آن انتقادات اساسی دارد. با این حال مسکن مهر دیگر تکرار نمی‌شود و پرونده این پروژه برای همیشه بسته خواهد شد.

این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که کم‌کم رکود در بازار مسکن 2/5 ساله می‌شود و کارشناسان مهم‌ترین علت این رکود کم‌سابقه را کاهش قدرت خریداران می‌دانند.

با این حال به نظر می‌رسد دولت یازدهم در بخش مسکن برنامه خاصی را دنبال نمی‌کند و برای مسکن دهک‌های پایین درآمدی نیز در نظر ندارد جایگزینی برای مسکن مهر تعریف کند. حالا عمده برنامه‌های عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن به افزایش مبلغ وام و تسهیلات بانکی محدود می‌شود و طرح مسکن اجتماعی او تاکنون در حد و حرف و برنامه بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، با تاکید بر اینکه مسکن مهر دیگر تکرار نمی‌شود، به «شهروند» اعلام کرد: مسکن مهر قسمت اعظم سال‌های عمر دولت یازدهم را نیز درگیر خود کرده است و با تمام تنگدستی‌ها و تنگناهای مالی دولت یازدهم این پروژه زمین گذاشته نشد، اما با این حال نمی‌شود دولتی برنامه خاص خود را در حوزه مسکن نداشته باشد و دنبال نکند. حتی اگر طول اجرای این برنامه‌ها بیشتر از عمر دولت‌ها باشد، برنامه‌های خاص هر دولت در هر زمینه‌ای تعریف شده است اما اینکه جایگزین مسکن مهر چه باشد موضوعی است که من نمی‌دانم اما به قطع و یقین پرونده مسکن مهر برای همیشه بسته می‌شود و دیگر تکرار نمی‌شود.

مهرآبادی درباره کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر گفت: سازه‌های مسکن مهر هیچ‌گونه مشکلی ندارد و این واحدها با کیفیت قابل قبول عرضه شده‌اند. اینکه تصاویری منتشر می‌شود از تخریب مسکن مهر در شرایط زلزله، نوعی سیاه‌نمایی است زیرا باید وضعیت واحدهای مسکونی اطراف مسکن مهر نیز نمایش داده شود. با این حال کیفیت سازه‌های مسکن مهر در حد قابل قبول و استاندارد است و مثلا در زلزله اهر ما شاهد بودیم که واحدهای مسکونی اطراف پروژه مهر به کل تخریب شد اما مسکن مهر کمترین آسیب ممکن را دید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها